Evo 3:n korjausta

K

kornolio

Guest
kertokaas viisaammat mistä sais täällä suomen puolella ostettua evoon kardaanin tukilaakerin? menny aika väljäks ja täristää. :mad:

lontoon puolelta en osaa itse tilata. ::)

ja entäpä missä hämeenlinnan seudulla sais teetätettyä jakorempan? riihimäen mitsuhuolto?

maksais kuulemma vesipumpun kanssa 720€ :nykii

kuullostaa äkkiä aika kalliilta, vai onko normi hinta?
 
Vs: Evo 3:n korjausta

Evo 4-6 taaempi tukilaakeri maksaa merkkiliikkeen kautta 73 euroa. Uskoisin että kolmoseen hinta pyörii siinä satasen hujakoilla +/- muutama kymppi.

Edit: jaa, kolmosen laakeri näyttää olevankin halvempi, veikataan sitten vaikkapa 50-70 euroa.
 
Vs: Evo 3:n korjausta

joo löysin kanssa vähän hintahaarukkaa noihin. osaisko joku kertoo tosta jakopäähommasta?

rupeis kohta oleen 84 tkm mittarissa. :driver
 
Vs: Evo 3:n korjausta

kornolio sanoi
joo löysin kanssa vähän hintahaarukkaa noihin. osaisko joku kertoo tosta jakopäähommasta?

rupeis kohta oleen 84 tkm mittarissa. :driver

Miten mie muistelin että näissä "väärinpäin" olevissa koneissa eli E 1-3 tuo hihan vaihtoväli ois 60 000km
 
Vs: Evo 3:n korjausta

Mitä useemmin sen parempi :=

Jakopääremppa kannattaa teettää josain mualla kuin merkkiliikkeessä jos sitä hintaa pelkää. Ei se ole sen kummosempi homma lokaalille pajalle ku gti galantin. vähä erilaista tavaraa tiellä mut hommana yhtä iso ja vastaava.
 
Vs: Evo 3:n korjausta

kornolio sanoi
joo löysin kanssa vähän hintahaarukkaa noihin. osaisko joku kertoo tosta jakopäähommasta?

rupeis kohta oleen 84 tkm mittarissa. :driver
evo8 jakoremppa kaikkineen 586€
 
Vs: Evo 3:n korjausta

munkin mielestä hihnan vaihtoväli on 90tkm.

ja vesipumppua ei tarvi vaihtaa kun vasta 180tkm:n kohalla.

maksaa mitsuhuollossa jakoremppa japsintuontiin ilman pumppua noin 550€

kävin tilaan kardaanin tukilaakerin. menee viikko ja makso 60€
 
Vs: Evo 3:n korjausta

kornolio sanoi
ja vesipumppua ei tarvi vaihtaa kun vasta 180tkm:n kohalla.

Ei kannata tuolla säästellä, samalla kannattaa vaihtaa kun sielläpäin on asiaa kuitenkin. Kuullostaa aika kovalta vaihtoväliltä toi 180tkm. Omassa edellisessä vaihdatin kun oli 120tkm mittarissa ja siinä oli laakeri väljä ja piti vikinää.
 
Vs: Evo 3:n korjausta

Vehoon vaan kysymään osia, JOS camskilliltä ei löydy. Veholla ei välttämättä heti löydy osanumeroita mutta kysyvät konsernin sisältä maahantuonnista ja sieltä löytyy oikeat varaosaohjelmat.
 
Vs: Evo 3:n korjausta

markho sanoi
Vehoon vaan kysymään osia, camskilliltä ei löydy. Veholla ei välttämättä heti löydy osanumeroita mutta kysyvät konsernin sisältä maahantuonnista ja sieltä löytyy oikeat varaosaohjelmat.

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2289p1579 Tuossa tuo laakeri, ja mikäli et halua /osaa tuolta camskilliltä tilata niin tuolta saat ainakin sinne vehon tiskille käyvän varaosanumeron, jottei tarvi siinä tiskillä arpoa.

Eli tässä tapauksessa varaosanumero tuolle laakerille on: MB837576

Silti kannatan vahvasti tuota camskilliltä tilausta, kysele vaikka jos joku kaveri osaisi "lontoota" koska tuolta tilaaminen on todellakin helppoa ja monesti saat osat myös nopeammin tuolta kuin suomen maalta. Eli siis korkkaa vaan se "camskill neitsyys" niin seuraavan osan tilaus sujuu jo "ajattelematta" :peukku

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2280p17578 Jakopäänhilut
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2280p771 Hydr. Kiristin

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2276p768 Vesipumppu

Ja hakua käyttämällä, sanalla evo 3 jakopää, löytyy ensimmäisen kymmenen tuloksen joukosta, muunmuassa tämä
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=23163.0
 
Vs: Evo 3:n korjausta

Korjaus äskeiseen. Piti kirjoittaa jos camskilliltä ei löydy. Eli ensin camskill ja sitten veho

Camskillilta tilaaminen on tosi helppoa mutta pitää olla kiinteä puhelin. Muuten eivät toimita tai ainakin pari viikkoa sitten piti olla. Mutta vanhempien, isovanhempin numero käy hyvin. Britit ovat kyllä aika vanhoillisia mutta hinnat ovat edullisia.
 
Vs: Evo 3:n korjausta

Camskilliltä menee aina se viikko minimissään. Merkkiliikkeen kautta Evo 4-6 laakeri lentorahtina 2 päivää.

Camskillistä osa olisi maksanut reilut 10 euroa enemmän postikuluineen. Voihan sieltä toki tilata muutakin samalla, mutta mutta... Ei aina kannata ylenkatsoa merkkiliikkeen tarjontaa tai hintojakaan. Eikä ne ole mitään apteekin hintoja, aina saanut tingittyä jotain pois.
 
Vs: Evo 3:n korjausta

markho sanoi
Camskillilta tilaaminen on tosi helppoa mutta pitää olla kiinteä puhelin.
Ei tarvitse.

Itse pistin oman kännynumeroni,eikä mitään kyselyitä tullut.
 
Vs: Evo 3:n korjausta

Tunari-82 sanoi
Sama täälä,joskus olen laittanut porukoiden lankaliittymän numeron,mutta viimeksi pistin oman kännykkänumeron,eikä ollut mitään ongelmaa.

ja on ne kännykkäänki soittaneet mulle useemman kun 2 kertaa briteistä ;D
 
Vs: Evo 3:n korjausta

kornolio sanoi
kävin tilaan kardaanin tukilaakerin. menee viikko ja makso 60€

Jjyväskylän autobestiltä ostin viime vuonna ite, ja maksokohan se muistaakseni jotain 70 €, E4 ylöspäin ois ollu vähän kallimpii.

Ja en muista että että tilasko ne sen japaniasta, vai helsingin keskusvarastolta
 
Vs: Evo 3:n korjausta

maahantuojalla ei kuulemma ollu, joten taitaa tulla jaappanista. :)
 
Vs: Evo 3:n korjausta

Veholla on varasto Hollannissa, josta voi tulla nopeasti. Esim mulla tilaus pe aamuna ja ma tuli tekstari, että osa on saapunut. Voi kyllä mennä 2-3 viikkoakin.

japanista tilattaessa voi Vehon mukaan mennä 2 kk.
 
Vs: Evo 3:n korjausta

ei veholla mitään varastoa hollannissa ole vaan mitsubishi europella.

jos hollannissa tavaraa on, tulee sieltä lentorahtia päivittäin. jos käy niin huonosti että ruuma on täynnä, tulee se maakuljetuksena, jolloin tavara tulee kolmessa päivässä.

Kaikki jossa kestää pidempään tulee japanin maalta ensin hollantiin ja sieltä suomeen.

itse odottelin briteissä evo9:n takaiskaria 3kk...
 
Vs: Evo 3:n korjausta

Tänään olen odottanut tavaraa 1,5 viikkoa Hollannin varastolta. Osa oli tilaushetkellä Hollannissa eikä mitään ole vielä kuulunut. 2 viikkoa on Vehon varaosamyyjän kertoma oletettu toimitusaika.

Kyseinen varasto lienee Mitsubishi Motors Europen varasto
 
Vs: Evo 3:n korjausta

ettei vaan olis käynyt niin että varastosaldo on näyttänyt hyllytavaraa mutta todellisuusdessa saldo ollut miinuksella?
 
Vs: Evo 3:n korjausta

Toimitusaikahan riippuu ratkaisevasti siitä, millä tilaustavalla osa tilataan. Lento nopein, maapika sitten hitaampi, normaalitilaus hitain. Muut paitsi lento jää odottamaan Hollannin varaston täydennystä siinä tapauksessa että Hollannissa saldo nolla. Lentona tulee Japanistakin kohtuullisessa ajassa.
 
Vs: Evo 3:n korjausta

mä en oo koskaan normaalina tilannut, melkein kaikki lentona. ai miten niin kaikkimulletännehetinyt :)

esim.legnumin uuden umpiot tuli japanista kolmessa päivässä

..ja toimitustapa varmaankin vaikuttaa katteeseen?
 
Vs: Evo 3:n korjausta

uge sanoi
Toimitusaikahan riippuu ratkaisevasti siitä, millä tilaustavalla osa tilataan. Lento nopein, maapika sitten hitaampi, normaalitilaus hitain. Muut paitsi lento jää odottamaan Hollannin varaston täydennystä siinä tapauksessa että Hollannissa saldo nolla. Lentona tulee Japanistakin kohtuullisessa ajassa.

Joo, meiltä on töistä joskus joku vienyt osia lentokentälle... ;D

Se tais olla sitä lähes nopeinta rahtia :)
 
Vs: Evo 3:n korjausta

Maxxximus sanoi
Ei kannata tuolla säästellä, samalla kannattaa vaihtaa kun sielläpäin on asiaa kuitenkin. Kuullostaa aika kovalta vaihtoväliltä toi 180tkm. Omassa edellisessä vaihdatin kun oli 120tkm mittarissa ja siinä oli laakeri väljä ja piti vikinää.

no täytyypä sitten säästää se 720€, niin saa sen vesipumpunkin mukaan. :)
 
Vs: Evo 3:n korjausta

kornolio sanoi
no täytyypä sitten säästää se 720€, niin saa sen vesipumpunkin mukaan. :)

Erittäin hyvä valinta. Noista kun ei tiedä et kuinka kauan ne on seisonu tuolla Jaappaaniassa paikoillaan ja meri-ilma tehny tepposiaan jne jne. Sit vielä jos tiedät et oot pitämässä autoa itelläs niin ainakin tarkistaa/tarkistuttaa jos on mitään muuta vaihdettavaa et menis siinä samalla vaivalla.
 
Vs: Evo 3:n korjausta

Kapteenivamma sanoi
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2289p1579 Tuossa tuo laakeri, ja mikäli et halua /osaa tuolta camskilliltä tilata niin tuolta saat ainakin sinne vehon tiskille käyvän varaosanumeron, jottei tarvi siinä tiskillä arpoa.

Eli tässä tapauksessa varaosanumero tuolle laakerille on: MB837576

Silti kannatan vahvasti tuota camskilliltä tilausta, kysele vaikka jos joku kaveri osaisi "lontoota" koska tuolta tilaaminen on todellakin helppoa ja monesti saat osat myös nopeammin tuolta kuin suomen maalta. Eli siis korkkaa vaan se "camskill neitsyys" niin seuraavan osan tilaus sujuu jo "ajattelematta" :peukku

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2280p17578 Jakopäänhilut
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2280p771 Hydr. Kiristin

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2276p768 Vesipumppu

Ja hakua käyttämällä, sanalla evo 3 jakopää, löytyy ensimmäisen kymmenen tuloksen joukosta, muunmuassa tämä
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=23163.0

mä ny tilasin sen laakerin riihimäen mitsuhuollosta. sain kehuja kun oli osanumero valmiina itellä. ois poijjaat ite joutunu kaiveleen jostain. :peukku

täytyy kyl ruveta käyttään tota vehoo ja camskilliä. täytyypä muuten ottaa ylös noi jakopää hilppeiden osanumerot kun menee tilaan huoltoo.
 
Vs: Evo 3:n korjausta

Maxxximus sanoi
Erittäin hyvä valinta. Noista kun ei tiedä et kuinka kauan ne on seisonu tuolla Jaappaaniassa paikoillaan ja meri-ilma tehny tepposiaan jne jne. Sit vielä jos tiedät et oot pitämässä autoa itelläs niin ainakin tarkistaa/tarkistuttaa jos on mitään muuta vaihdettavaa et menis siinä samalla vaivalla.

kyllä mä ton itelläni meinaan perinnöks asti pitää. ;D ja aina kun vanha laina on maksettu niin hakee uudemman evon tallin täytteeks. :p

kattelin tossa et aika lailla vuotaa öljyä jakopäästä ja vaihde/jakolaatikosta. ei lätäkköö tee, mut pitää märkänä. :-\

missähän muuten sijaitsee vaihde/jakolaatikon täyttöroput? tai millä konstilla niihin saa lisättyä öljyä?
 
Vs: Evo 3:n korjausta

oisko kellään tietoa saako EVO3:n lamda- anturia muualta kuin tilaamalla... ja on kuulemma kallis :pesis
 
Vs: Evo 3:n korjausta

0meg4 sanoi
oisko kellään tietoa saako EVO3:n lamda- anturia muualta kuin tilaamalla... ja on kuulemma kallis :pesis

Tilaa samantein tuommonen ---> http://shop.futurez.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20102008-105722/Products/seos-plx1
 
Vs: Evo 3:n korjausta

Veikalle kiitokset, laitoin kyselyn s. postiin noista laajakaistoista... :peukku
 
Vs: Evo 3:n korjausta

niin, oisko kellään tietoo evo 3:n vaihdelaatikon ja jakolaatikon täyttö ja tyhjennyspropuista että missä ne sijaitsevat? kuinka paljon öljyä menee?

ja minkähän lainen homma ois ottaa noi molemmat askit kokonaan irti? onko kukaan tehny?
 
Vs: Evo 3:n korjausta

kornolio sanoi
niin, oisko kellään tietoo evo 3:n vaihdelaatikon ja jakolaatikon täyttö ja tyhjennyspropuista että missä ne sijaitsevat? kuinka paljon öljyä menee?

ja minkähän lainen homma ois ottaa noi molemmat askit kokonaan irti? onko kukaan tehny?

21185P täyttöroppu ja 21185T tyhjennys.
8135-8074-full-lancer-evo-1_-2-3-cd9a-ce9a-input-shaft-oil-seal-md741818-17.jpg


30287 täyttöroppu, 30268 tyhjennysroppu
10663-10747-full-evo-1-2-3-propshaft-to-transfer-box-seal-17.jpg


Laatikkoon öljyä 2,3l ja kulmavaihteeseen 0,6l
 
Vs: Evo 3:n korjausta

osaisko joku kertoo varaosanumerot evo 3:n jakopään stefoille? kun en onnistu löytään tuolta camskilliltä, tai sit oon ihan v***n sokee. :seina
 
Vs: Evo 3:n korjausta

kyllä nyt syö miestä rotan lailla. kardaanin kannatinlaakeri vaihdettu ja tärinä/vatkaus senkun jatkuu. :seina

hieman muuttu oire kuitenkin. nyt on ihan sama onko veto päällä vaiko ei.

ei oo kyllä mitään hajua mistä lähtis seuraavaks vikaa selvittään. :mad:
 
Vs: Evo 3:n korjausta

Tutkitko kardaanin ristikkojen kunnon?

Kardaani kannattaisi purkamisen jälkeen tasapainottaa kokonaisena vaikka kuinka laittaisi osat samaan järjestykseen.
 
Vs: Evo 3:n korjausta

nonni. siinä varmaan vika. enpä tuollaistakaan tiennyt. kiitos vaan. :peukku mitähän se tasapainotus maksais?

mulla oli meinaan se etummainen puolisko kokonaan irti että sain väännettyä sen kiinnityslaipan mutterin irti.

ja eihän se nyt enää sitten vanhaan asentoon tullu. ::)

sattuuko muuten kukaan tietään että onko evo kolmoseen saatavat tarvikeosat yhtä hyviä/kestäviä
verrattuna alkuperäisiin? on vaan niin pirun moinen hintaero, :nykii ..että tekis mieli tarvikkeena ostaa.
 
Vs: Evo 3:n korjausta

Itse laitoin viitosen kardaaniin GMB GUM81 ristikot jotka sopivat suunnilleen kaikkiin Mitsun kardaaneihin. Kyllähän ne varmaan vähän heikompia ovat kuin alkuperäiset kun niissä on rasvakanavat sisällä ja rasvanippa, mutta toistaiseksi ainakin on pysynyt nipussa myös autobahn nopeuksilla. Kannattaa käyttää alkuperäisiä sokkia, nivelen mukana tuleva sokka ei sovi rasvanipan paikalle kunnolla.

Kardaanin nivelien linjan pitää olla myös kohdallaan eli aina saman pätkän päissä haarukat samassa asennossa.

Tasapainotuksia kokonaisena tekee ainakin Ko-Met Juvanmalmilla Espoossa. Evon kardaani onnistuu, oma oli siellä juuri muutama viikko sitten ja kyllä siihen kaksi painoa oli hitsattu.

Eikä muuten täristä tasapainotuksen jälkeen :)
 
Vs: Evo 3:n korjausta

kertosko joku tekeekö evon tarvikevaraosilla mitään verrattuna alkuperäisiin?

pitäs saada tietää kun oisin tilailemassa tällä viikolla..
 
Vs: Evo 3:n korjausta

Camskillin setti pitäisi olla OK, ainakin itse sen tilasin juuri ;D (Dayco hihnat, Koyo/NTN kiristin).
 
Vs: Evo 3:n korjausta

No sitähän me emme tiedä mikä Daycon laatu on alkuperäiseen hihnaan verrattuna. Noilla olen itsekin ajanut, mutta vaihtanut parinkympin välein tähän asti kun olen jotain muuta ropannut samalla.
 
Takaisin
Ylös Bottom