Omassa kolmosessa siis otsikon mukainen ongelma. Kylmänä laittaa käyntiin niin "käy jotenkin röpöttävästi" ja nostattaa kierrokset 2500-3000rpm korkeudelle. Sitte ehkä 10 sekunnin jälkeen laskee kierroksia 2000rpm kohdille ja alkaa heijjaamaan kierroksia 2000-2500 rpm välillä. Sitten koneen lämmetessä heijjaamisalue laskee 1500-2000 rpm välille. Kunnes heijjaaminen alkaa tasaantua pikkuhiljaa hidastamalla heijjaaamista ja kierrokset asettuu yleensä moottorin vesien lämpötilan ollessa normaalialueella. Kierrokset jää sinne 2000rpm tienoille ja laskee ne sieltä ajan kanssa 1500rpm kohdille. Lamba näyttäää heijjatessa normaalia seosta, mutta aina kierrosten laskiessa käy leanilla, nostaessa taas sitä 14,6 luokkaa.
Vähä tuntuis käyvän rikkaalla koko laitos, tosi herkästi reagoi kaasun asentoon tuo rikastaminen, jos vähän painat kiihdyttäessä kaasua painaa seokset heti 12,5 paikkeille. Täyskaasulla seokset on siellä 11 paikkeilla. Kone ei nakuta, CE-light ei pala.
Tehtyjä juttuja:
Akku irroitettu, ei vaikutusta
Tk-moottori käytetty irti, oli puhdas ja 0-rengas ehjän näköinen. Tk-moottorin liittimen irroittaminen auton käydessä ei vaikuttanut mihinkään suuntaan. Taas tps-liittimen irroittaminen nosti kierroksia entisestään.
Mistäs sitä jatkais? Vinkkejä otetaan vastaan, vaikka hieman hitaasti saatan vasitaillla kyssäreihin. Palvelusta suoritan niin ei tuo puhelimen käyttö oo siellä kovin sallittujen asioiden listalla
Jos tosiaan vika löytyy noista antureista tms. Saa tarjota jos tallista sellaisia toimivia sattuu ylimääräisenä pyörimään. Ei näillä päivärahoilla himottais alkaa camskilliltä ainaskaan ensimmäiseksi tilailemaan
KORJAUSTA: tyhjäkäyntiin ei lämpimällä moottorilla mitään muutosta TPS-liittimen irroittamisella.
Vähä tuntuis käyvän rikkaalla koko laitos, tosi herkästi reagoi kaasun asentoon tuo rikastaminen, jos vähän painat kiihdyttäessä kaasua painaa seokset heti 12,5 paikkeille. Täyskaasulla seokset on siellä 11 paikkeilla. Kone ei nakuta, CE-light ei pala.
Tehtyjä juttuja:
Akku irroitettu, ei vaikutusta
Tk-moottori käytetty irti, oli puhdas ja 0-rengas ehjän näköinen. Tk-moottorin liittimen irroittaminen auton käydessä ei vaikuttanut mihinkään suuntaan. Taas tps-liittimen irroittaminen nosti kierroksia entisestään.
Mistäs sitä jatkais? Vinkkejä otetaan vastaan, vaikka hieman hitaasti saatan vasitaillla kyssäreihin. Palvelusta suoritan niin ei tuo puhelimen käyttö oo siellä kovin sallittujen asioiden listalla
Jos tosiaan vika löytyy noista antureista tms. Saa tarjota jos tallista sellaisia toimivia sattuu ylimääräisenä pyörimään. Ei näillä päivärahoilla himottais alkaa camskilliltä ainaskaan ensimmäiseksi tilailemaan
KORJAUSTA: tyhjäkäyntiin ei lämpimällä moottorilla mitään muutosta TPS-liittimen irroittamisella.