nokonzok sanoi
Valistunut veikkaus on, että Ranacon pojat ovat saaneet tehtaalta paperin, jossa kerrotaan, että auto täyttää valmistumisajankohtansa japanilaiset vaatimukset. Yllättävän monet vuoden 1995 vaatimuksista menee suoraan päikseen vastaavien eurosääntöjen kanssa.
Muuten hyvä, (ja ehdottomasti meneekin vastaavista jos järjellä ajattelee, mutta harvemmin kun luetaan lakia niin järjellä on asian kanssa mitään tekoa), mutta lain mukaan ko. vertailua ei voida tehdä, tai että japanilaiset paperit ei käy suomessa / euroopassa, se että joku virallinen tutkimuskeskus tekee ko. laput niistä japsilapuista, niin sitten voi kelvatakkin.. mutta lain mukaan ei kelpaa.. (tästä intin kovastikkin poikkeuslupa / aken teknisen osaston kanssa taannoin)
Myöskään EU:n säädökset eivät miltään kohdin näytä tai mahdollista ko. lappujen oikeudellisuutta ja että ne vastaisivat, ainoa mitä tästä on EU:n tietopankissa on semmoinen lappu että japanin päästömittaus tavat eroavat niin paljon euroopan vastaavista että vertailua ei voida toteuttaa..
tahtovat lukea suomessa paikka paikoin turhan tarkasti lakia, esim tuohon tyyppihyväksynnän puutteeseenhan tuli sekin että siinä huomioitiin "amerikkalaiset" normit, mutta ei japanilaisia.. no ehkä tähänkin tulee muutos lähiaikoina..