Noniin, ei ole tullu tänne kirjoteltua mutta vois nyt laittaa vähän mitä on tullu tehtyä.
Eli hommasin loppusyksystä 2008 Evo IV japanista, autolla oli ajettu 85tkm, grade oli 4, eli päältäpäin tosihyvässä kunnossa. Kahden päivän ajelun jälkeen kone tietysti kilahti. Syy näytti olevan päittäislaakerin. :seina Toinen puoli laakerinkaulasta oli 2mm ohuempi Jäljet oli aika pahat yhdessä sylinterissä kiertokangen poiketessa joten sen joutui putkittamaan uudestaan. Tuossa vähän mitä on nyt tullu tehtyä...
.. Moottori
-Uusi 2,3 kampiakseli
-Manleyn H-profiili kiertokanget
-Wisecon männät
-Cosworthin laakerit
-Cosworthin 1,3mm kannentiiviste
-Uusi öljypumppu
-Itsetehty 3"suora putki turbolta peräpöntölle
-ARP kannenpultit ja kiertokangenpultit
-Kannessa uusittu kaikki ohjurit ja muutamia huonoja venttiileitä
-Tasapainoakselit poistettu
-Pakokaasunkierrätys poistettu
-Megan Racing pakosarja
-Apexi Power FC moottorinohjaus
-Siemens 870cc suuttimet
-Bosch 044 bensapumppu
-Säädettävä bensapaineensäädin kellolla
-Mekaaninen ahtopaineensäädin
-Jakopää uusittu
-Fujita vapaavirtaussuodatin
-Ilmastointi poistettu
Sisusta
-Kuskinpenkki Sparco Evo, willans 6-pistevyöt
-Pelkääjällä Sparco sprint V, OMP 6-pistevyöt
-Kaikki verhoilu ja äänieristeet poistettu lattiasta kattoon
-Akk:n sääntöjenmukaiset 6-pisteturvakaaret
-Alumiini ovipahvit
-Momo mokkaratti
-Vaahtosammutin
-Takaluukussa 19L turvatankki
Alusta
-Öhlinsin camber/jäykkyys/korkeussäädettävät coiloverit
Vanteet
-Serie versus 17" valkoiset
Kävin penkissä säädättämässä auton mutta yli 1,1 barin ahdoilla kytkin antoi aina periksi joten teholukemiksi jäi pyöriltä 319hv 461Nm. Uusi yritys korkeammilla ahdoilla kun saan uuden kytkimen laitettua Nyt tullu noin 600km mittariin josta noin puolet ratarääkkiä. Pian pitänee mitata päittäisvälys :driver
Vielä talven aikana tulossa:
parempi kytkin
Nokat
isompi turbo
takaveto
kirjottelen taas jos tulee edistystä, tai kun tulee eukku
Eli hommasin loppusyksystä 2008 Evo IV japanista, autolla oli ajettu 85tkm, grade oli 4, eli päältäpäin tosihyvässä kunnossa. Kahden päivän ajelun jälkeen kone tietysti kilahti. Syy näytti olevan päittäislaakerin. :seina Toinen puoli laakerinkaulasta oli 2mm ohuempi Jäljet oli aika pahat yhdessä sylinterissä kiertokangen poiketessa joten sen joutui putkittamaan uudestaan. Tuossa vähän mitä on nyt tullu tehtyä...
.. Moottori
-Uusi 2,3 kampiakseli
-Manleyn H-profiili kiertokanget
-Wisecon männät
-Cosworthin laakerit
-Cosworthin 1,3mm kannentiiviste
-Uusi öljypumppu
-Itsetehty 3"suora putki turbolta peräpöntölle
-ARP kannenpultit ja kiertokangenpultit
-Kannessa uusittu kaikki ohjurit ja muutamia huonoja venttiileitä
-Tasapainoakselit poistettu
-Pakokaasunkierrätys poistettu
-Megan Racing pakosarja
-Apexi Power FC moottorinohjaus
-Siemens 870cc suuttimet
-Bosch 044 bensapumppu
-Säädettävä bensapaineensäädin kellolla
-Mekaaninen ahtopaineensäädin
-Jakopää uusittu
-Fujita vapaavirtaussuodatin
-Ilmastointi poistettu
Sisusta
-Kuskinpenkki Sparco Evo, willans 6-pistevyöt
-Pelkääjällä Sparco sprint V, OMP 6-pistevyöt
-Kaikki verhoilu ja äänieristeet poistettu lattiasta kattoon
-Akk:n sääntöjenmukaiset 6-pisteturvakaaret
-Alumiini ovipahvit
-Momo mokkaratti
-Vaahtosammutin
-Takaluukussa 19L turvatankki
Alusta
-Öhlinsin camber/jäykkyys/korkeussäädettävät coiloverit
Vanteet
-Serie versus 17" valkoiset
Kävin penkissä säädättämässä auton mutta yli 1,1 barin ahdoilla kytkin antoi aina periksi joten teholukemiksi jäi pyöriltä 319hv 461Nm. Uusi yritys korkeammilla ahdoilla kun saan uuden kytkimen laitettua Nyt tullu noin 600km mittariin josta noin puolet ratarääkkiä. Pian pitänee mitata päittäisvälys :driver
Vielä talven aikana tulossa:
parempi kytkin
Nokat
isompi turbo
takaveto
kirjottelen taas jos tulee edistystä, tai kun tulee eukku