Evo 4 3/97 CN9A ja konetta oon laittamassa kasaanpäin.
Kovin pitkälle en päässyt kunnes huomasin että jostain syystä acl:n race series runkolaakeri ei sovi laakeripukkiin paikoilleen. Tai tarkennetaan vielä että kaikki muut runkolaakerit käy napakasti paikoilleen jokapaikkaan paitsi se keskimmäinen jossa on päittäislaakerointi.
Laakeripukista tuntuisi puuttuvan kokonaan tuo ura mihin tuo päittäislaakeri sopii... Ja jos asettelee kampiakselin laakeripukin päälle (ilman että keskimmäinen laakeri on paikoillaan) niin ei kampiakselin laakeripinnan ja laakeripukin väliin jää kuin ehkä 0,5mm tilaa (jos sitäkään) eli en usko että sinne mahtuisi erillisiä liuskojakaan.
Lohkon puolelle laakerit istui nätisti paikoilleen. Koitin vielä vaihtaa noita päittäislaakereita keskenään lohkosta-> laakeripukkiin, mutta eipä siinä mitään eroa ollut kun vaikuttavat ihan samanlaisilta.
Onko mulla tossa nyt jonkun uudemman version osia vai mistä hitosta tää johtuu?
Onko uudemmissa (5-> eteenpäin) millanen toi laakeripukki?
Entä sitten vanhemmissa?
Tuli purattua auto aika vauhdilla, senverran muistuu mieleen että erilliset päittäislaakeri-liuskat tais purkuvaiheessa sieltä jostain kampiakselin ja lohkon välistä tipahtaa lattialle....
Moottorissa on uusi käytetty std kampiakseli jonka olen mitannut samanlaiseksi kuin vanhakin oli.
Ja vielä kuvat:
Keskimmäinen laakeri lohkossa kiinni, hyvin istuu ja sopii:
http://img703.imageshack.us/img703/2810/imag0228j.jpg
http://img585.imageshack.us/img585/2318/imag0220u.jpg
Keskimmäinen laakeri yrittää asettautua laakeripukkiin, ei istu eikä sovi. Useampi milli liian ahdas:
http://img8.imageshack.us/img8/890/imag0221nf.jpg
http://img90.imageshack.us/img90/3539/imag0225w.jpg
http://img862.imageshack.us/img862/329/imag0222f.jpg
Lopuks vielä lohkon merkinnät:
http://img707.imageshack.us/img707/9665/imag0229a.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/4402/imag0230q.jpg
Faktaa pöytään jotta pääsee :seina sijasta :driver
Kovin pitkälle en päässyt kunnes huomasin että jostain syystä acl:n race series runkolaakeri ei sovi laakeripukkiin paikoilleen. Tai tarkennetaan vielä että kaikki muut runkolaakerit käy napakasti paikoilleen jokapaikkaan paitsi se keskimmäinen jossa on päittäislaakerointi.
Laakeripukista tuntuisi puuttuvan kokonaan tuo ura mihin tuo päittäislaakeri sopii... Ja jos asettelee kampiakselin laakeripukin päälle (ilman että keskimmäinen laakeri on paikoillaan) niin ei kampiakselin laakeripinnan ja laakeripukin väliin jää kuin ehkä 0,5mm tilaa (jos sitäkään) eli en usko että sinne mahtuisi erillisiä liuskojakaan.
Lohkon puolelle laakerit istui nätisti paikoilleen. Koitin vielä vaihtaa noita päittäislaakereita keskenään lohkosta-> laakeripukkiin, mutta eipä siinä mitään eroa ollut kun vaikuttavat ihan samanlaisilta.
Onko mulla tossa nyt jonkun uudemman version osia vai mistä hitosta tää johtuu?
Onko uudemmissa (5-> eteenpäin) millanen toi laakeripukki?
Entä sitten vanhemmissa?
Tuli purattua auto aika vauhdilla, senverran muistuu mieleen että erilliset päittäislaakeri-liuskat tais purkuvaiheessa sieltä jostain kampiakselin ja lohkon välistä tipahtaa lattialle....
Moottorissa on uusi käytetty std kampiakseli jonka olen mitannut samanlaiseksi kuin vanhakin oli.
Ja vielä kuvat:
Keskimmäinen laakeri lohkossa kiinni, hyvin istuu ja sopii:
http://img703.imageshack.us/img703/2810/imag0228j.jpg
http://img585.imageshack.us/img585/2318/imag0220u.jpg
Keskimmäinen laakeri yrittää asettautua laakeripukkiin, ei istu eikä sovi. Useampi milli liian ahdas:
http://img8.imageshack.us/img8/890/imag0221nf.jpg
http://img90.imageshack.us/img90/3539/imag0225w.jpg
http://img862.imageshack.us/img862/329/imag0222f.jpg
Lopuks vielä lohkon merkinnät:
http://img707.imageshack.us/img707/9665/imag0229a.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/4402/imag0230q.jpg
Faktaa pöytään jotta pääsee :seina sijasta :driver