kinnunen90
New Member
- Liittynyt
- 9 Tammikuu 2011
Elikkä minulla hävisi kakkos pytystä puristus paineet mikä kone kannattaisi hommata tohon minun evo 4? Itse meinasin evo 8 konetta eiks se käy ihan suoraan tuohon kun vaan vaihtaa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
kinnunen90 sanoiElikkä minulla hävisi kakkos pytystä puristus paineet mikä kone kannattaisi hommata tohon minun evo 4? Itse meinasin evo 8 konetta eiks se käy ihan suoraan tuohon kun vaan vaihtaa?
kinnunen90 sanoilöytyykö sieltä briteistä raakakoneita missä on evo 8 sisuskalut ja nuo mun anturit ja muut käy ihan plug and play?
kinnunen90 sanoijoo täytyy ruveta metsästää sitä 8 moottoria siinä ois potentiaalia vähän korkeemmallekkin
ast sanoiKasissa ja ysissä on muistaakseni vähän erilaiset kiertokanget, saattaa kestää siis enemmän kuin vanhemmat.
kinnunen90 sanoiniin kyllä mut rupeeaa varmaa nuo voimasiirrotki yli 400hv särkeämää helpommi
timppa811 sanoiNimenomaan saattaa. Käytännössä molemmilla "järkevä" raja 400hv/500nm.
ast sanoiTästä olisin eri mieltä, mutta kukin tietty ajakoon omalla mukavuusalueellaan. Itse en uskaltaisi puristaa ainakaan ratakäytössä Evo 5-7 koneesta noin paljoa, 8-9 koneesta kyllä.
Tietty vanhemmat moottorit ovat jo saaneet enemmän lämpösyklejäkin , mutta kiertokankia on katkennut paljon pienemmilläkin lukemilla niistä.
Evo 8 ahdin rajoittaa huipputehoa pienemmän pakopesän vuoksi (jos siis ei puhuta JDM MR mallista) ja mahdollisuudet lienevät siellä 355-375 hv luokassa bensalla. Etanolilla parikymmentä enemmän.
Voimansiirrolle kovinta rääkkiä ovat lähdöt ja huippuvääntö. Ensimmäisenä antautuu tyypillisesti AYC perä.
timppa811 sanoiNyt keskustelu lähtee hieman raiteilta, mutta eikö juuri pienen pakopesän vuoksi evo 8:n ahtimessa tule raja vastaan. Pakopesän pienuuden vuoksi pakopaineet alkaa nousta, niin eikö e85:lla ongelma vaan pahene? Kuitenkin pakokaasua tulee enemmän.
ast sanoiTeorisoida voi jos haluaa, minä perustin sanomiseni ihan näkemiini dynotuloksiin
aNttiM88 sanoiMulla on oma evo 8 säädetty Re85:lle ja syksyn tuloksena oli DTC:ltä 386hv/522nm @ 1.6bar.
Muutokset 3" putkisto (downpipestä taaksepäin), 1000cc bosch ev14 suuttimet ja walbron 255 bensapumppu.
Oikein vielä ohjelmaa hieromalla olis saanut muutaman hevosen lisää elikkä olis sinne 390-395hv päässyt, mutta siinäpä se nuilla osilla on aikalailla siinä. Vääntöö olis saanut sen 40nm lisää, mutta stopattiin tohon 522nm.
Nokat esim. Hks 272 ja 9:n turbo niin sit pääsee yli 400hv.
timppa811 sanoiJatketaan vielä hieman OT:ta. Katsoitteko suuttimien aukioloaikoja tällä kombolla?
timppa811 sanoiOsta raakakone briteistä ja laitat nuo omat vanhat anturisi ja imusarjat/pakosarjat niin on plug&play.
-ilkka- sanoiOnkohan e9 koneen kohdalla sama juttu jos hommaan omaan evo4 ysin lohkon ja kasaan sen 4kannella antureilla yms. ???
-JP- sanoiKyllä sen voi noin päin tehdä. Toisin päin ei onnistu.
Mutta helpommin löydät E5 - E8 moottorin tai alakerran joka on ihan yhtä huono tai hyvä.
-ilkka- sanoiEli ei eroa 9lohko vanhemmista.? Olis 9kone tiedossa tuossa niin pääsis samalla crankwalkista eroon kun kasais takokamoilla siitä koneen
Harri K sanoiLisäksi jos (ja kun) laitat jakohihnaa paikalleen niin sillon et voi sekotella vesipumppuja ihan keskenään. Evo 4-8 pumput vissii käy keskenään mutta e9 on omansa. Tämä vain muistutukseksi kun kannattaa uusia nekin rojut sinne kun uusit koneen.
Lisäksi eroa on myös jakohihnan kiristimessä, eli älä niitäkään sekottele eri koneista.
Ja vesipumpun malli vaihtuu uudemmissa evo8 malleissa erilaiseksi.Harri K sanoiLisäksi jos (ja kun) laitat jakohihnaa paikalleen niin sillon et voi sekotella vesipumppuja ihan keskenään. Evo 4-8 pumput vissii käy keskenään mutta e9 on omansa.