Perä oli lukon säädössä eräällä kohtuullisen hyvämaineisella pajalla. Kun perä asennettiin takaisin autoon oli ilmestynyt naputtava ääni joka esiintyy kardaanin pyörimisnopeudella 1 napu / kardaanin kierros. Ääni esiintyy vain vapaalla tai silloin kun voimaa ei siirry kumpaankaan suuntaan. Moottorijarrutus tai kiihdyttäminen saa äänen katoamaan kokonaan.
Perä oli purettu kokonaan remontissa, myös pinjoniakseli on ollut irti ja pinjonia on tuotu taaksepäin laittamalla paksumpi shimmilevy pinjonin ja laakerin väliin. Aikaisemmin pinjonin ja lautaspyörän välys oli toleranssin ylärajalla, mutta kuitenkin sallituissa arvoissa.
Hammaskosketuksen virheelle tyypillistä vinkumista ei esiinny.
Paja tutki autoa tänään ja nosti lopulta kädet pystyyn eikä osaa poistaa ääntä. Löytyisikö täältä ketään joka osaisi veikata tai kertoa mistä on kyse?
30-> 20 km/h vapaalla:
www.iki.fi/ast/naputus.wav
Perä oli purettu kokonaan remontissa, myös pinjoniakseli on ollut irti ja pinjonia on tuotu taaksepäin laittamalla paksumpi shimmilevy pinjonin ja laakerin väliin. Aikaisemmin pinjonin ja lautaspyörän välys oli toleranssin ylärajalla, mutta kuitenkin sallituissa arvoissa.
Hammaskosketuksen virheelle tyypillistä vinkumista ei esiinny.
Paja tutki autoa tänään ja nosti lopulta kädet pystyyn eikä osaa poistaa ääntä. Löytyisikö täältä ketään joka osaisi veikata tai kertoa mistä on kyse?
30-> 20 km/h vapaalla:
www.iki.fi/ast/naputus.wav