Evo 7 tyhjäkäyntimoottori ongelma

M1kk1

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2012
Moro

Auto on evo 7 vm. 2001.
Elikkäs tuli hankittua evoon uusi tyhjäkäyntinmoottori camskill:iltä, ensimmäiseksi tuli huomattua että moottori on suht erinäköinen kuin vanha eli ensimmäinen kysymys on että onko tuo nyt varmasti edes oikea tyhjäkäyntimoottori? http://imageshack.us/photo/my-images/840/wp000030v.jpg/ Eli tuossa vasemmalla kuvassa on vanha moottori ja tuossa oikealla uusi.
Jos nyt oikea moottori on niin ongelma olisi vielä siinä että käy yli 1000rpm ja tekee n. 30sekunnin välein niin että jää "heijaamaan" n. 1500-2000rpm kohdalle ja taas laskee siihen 1000rpm paikkeille.
Tarviiko tuota nyt käyttää sitten evoscannissa? Läppäkotelon putsasin samalla kyllä, tuskin vaikutusta. Akun kenkkä myös ollut irti, mutta samaa teki tämänkin jälkeen.

Tosin nyt kun laitoin vanhan tyhjäkäyntimoottorin takas niin silti käy yli 1000-1500rpm tyhjäkäynnillä. Ennen ei oo käynyt näin korkealla tyhjäkäynti.

- Kiitos avusta :)
 
Vs: Evo 7 tyhjäkäyntimoottori ongelma

Minun tietääkseni se tyhjäkäynti täytyy opettaa uudestaan. Elikkä auto lämpimäksi ja sitten akun kengät irti ja odottaa että nollautuu. 15 min riittääneen. Ja sit akun kengät takas paikoilleen ja auto tyhjäkäynnille käymään. Siinä oli muistaakseni että 10-15 min käyttää ja se oli siinä.

Viisaammat korjatkoon selitykseni. Ja evoscannilla kait sen voi kans tehä nappia painamalla. :)
 
Vs: Evo 7 tyhjäkäyntimoottori ongelma

Jos tk- on ollu aiemminki vaivailloista niin kaasuläpän ruuvia on voitu ruuvata. Nytkun on uusi tk-mootttori niin ruuvinkin säätö voi olla myös pielessä.
Pitäis evoscannilla katsoa missä säätö vaeltaa...

Yks on että toi tk-moottorin laitto on pirun tarkka. Ite laitoin 3kertaa uuden moottorin paikallee enneku alko toimiin...Jostai o-renkaan välistä tms vuoti aina.
 
Vs: Evo 7 tyhjäkäyntimoottori ongelma

Elikkäs kaksi asiaa pitää tehdä :




Harri K sanoi
Jos tk- on ollu aiemminki vaivailloista niin kaasuläpän ruuvia on voitu ruuvata. Nytkun on uusi tk-mootttori niin ruuvinkin säätö voi olla myös pielessä.
Pitäis evoscannilla katsoa missä säätö vaeltaa...

Yks on että toi tk-moottorin laitto on pirun tarkka. Ite laitoin 3kertaa uuden moottorin paikallee enneku alko toimiin...Jostai o-renkaan välistä tms vuoti aina.

1. EvoScanilla tyhjäkäynti moottori pois pelistä ja tyhjäkäynti ruuvin säätö käsin = 850 rpm

aNttiM88 sanoi
Minun tietääkseni se tyhjäkäynti täytyy opettaa uudestaan. Elikkä auto lämpimäksi ja sitten akun kengät irti ja odottaa että nollautuu. 15 min riittääneen. Ja sit akun kengät takas paikoilleen ja auto tyhjäkäynnille käymään. Siinä oli muistaakseni että 10-15 min käyttää ja se oli siinä.

Viisaammat korjatkoon selitykseni. Ja evoscannilla kait sen voi kans tehä nappia painamalla. :)

2. Tyhjäkäynnin opetus ECU:lle.
 
Vs: Evo 7 tyhjäkäyntimoottori ongelma


Tyhjäkäynnin opettelu on kumman hidasta evoissa. Itse jätän auton vapaalle tasaiselle alustalla ja annan käydä 20min itsekseen heti ekan startin jälkeen. Sillä on aina lähtenyt hyvin pelaamaan ja tk on normaali. Evoscannia en ole koskaan moiseen käyttänyt ja tuon venttiilin olen irrotellut monesti.

Mulla on joku mielikuva männävuosilta, että noita moottoreita oli muutamaa erilaista, mutta kaikki toimi kuitenkin ihan yhtä hyvin.
 
Vs: Evo 7 tyhjäkäyntimoottori ongelma

Eilen kokeilin tuota uutta tk-moottoria taas, noudatin näitä ohjeita mutta tuloksetta:

aNttiM88 sanoi
Minun tietääkseni se tyhjäkäynti täytyy opettaa uudestaan. Elikkä auto lämpimäksi ja sitten akun kengät irti ja odottaa että nollautuu. 15 min riittääneen. Ja sit akun kengät takas paikoilleen ja auto tyhjäkäynnille käymään. Siinä oli muistaakseni että 10-15 min käyttää ja se oli siinä.

Biim sanoi
Tyhjäkäynnin opettelu on kumman hidasta evoissa. Itse jätän auton vapaalle tasaiselle alustalla ja annan käydä 20min itsekseen heti ekan startin jälkeen. Sillä on aina lähtenyt hyvin pelaamaan ja tk on normaali. Evoscannia en ole koskaan moiseen käyttänyt ja tuon venttiilin olen irrotellut monesti.

Mulla on joku mielikuva männävuosilta, että noita moottoreita oli muutamaa erilaista, mutta kaikki toimi kuitenkin ihan yhtä hyvin.

Eli samat ongelmat vieläkin. Seuraavaks täytynee hankkia tuo evoscan ja kokeilla sen kans. 8)
 
Vs: Evo 7 tyhjäkäyntimoottori ongelma



tällänen ongelma tällä kertaa. passaako tuo alempi tk mosa tuohon mun evo8:n???
Ylempi mosa on originaali.
Alempi piti olla kans evo kasista....
 

Liitetiedostot

  • 20150817_124654.jpg
    20150817_124654.jpg
    115.7 KB · Lukukerrat 841
Vs: Evo 7 tyhjäkäyntimoottori ongelma

hs sanoi
tällänen ongelma tällä kertaa. passaako tuo alempi tk mosa tuohon mun evo8:n???
Ylempi mosa on originaali.
Alempi piti olla kans evo kasista....

Onko noissa osanumeroa kyljessä missään kohtaa ?
 
Vs: Evo 7 tyhjäkäyntimoottori ongelma

-JP- sanoi
Onko noissa osanumeroa kyljessä missään kohtaa ?




ylemmäsä on tommosia numeroita/kirjaimia 53E 1628
alemmassa 1A-259
 
Takaisin
Ylös Bottom