Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
KimeX sanoiMoro
Onko kellään tietoa toimiiko evo IX etanolilla E85 ?
On sen verran halvempaa kuin bensiini.
Haaparannan Ikean Jet asemalla E85 noin 0.9€ litra.
KimeX sanoiKaveri on ajanut jo monta tankillista fordilla.
Ja virittävät kelkkoja kulkemaan etanolilla.
Näyttää olevan saatavilla fullflex jälkiasennus sarjoja moniin automalleihin.
Ja olisihan se pikkuisen edullisempaa.
Ei siis ole vitsi!
nakasaki sanoiSe on hyvä juttu. Et on ostanut niin kallin auton / kelkan. Et ei ole varaa bensaan / dieseliin. Se on suoranainen vihreäteko.
-JP- sanoiEtanoli laskee auton moottorin tehoa n.40 % .
-JP- sanoiNo en lähde enempää väittelemään asiasta. Tavallaan antaa vähemmän tehoa.... Eli vaatii isoja muutoksia jotta päästään samalle tehoalueelle.
Jos IX:sään tekeepi tarvittavat muutokset kustannukset eivät varmaan enää tuo hinta etua autolla ajellessa. Eikä 60l tankilla kovinkaan pitkää matkaa enää ajeta.
Jos nyt tankillisella 98:a pääsee noin 350Km E85:llä päästään luultavasti vain noin 150 Km/tankki.
No eipä taida tulla koskaan vastaan Evoa johon olis E85:ttä tankattu , joten teoriointi jääköön tähän.
Missä helv*tissä te köröttelette niillä evoilla ;D. Ei vaan, kyllä vika on kuljettajassa, mä en vaan jaksa säästää sillä kun se on jotenkin niin turhaa, kaiken se vie joka tapauksessa. Mä oon kerran pääsy yli 400km ja siihenkin piti ajaa rauhallista paluuruuhkan ajoa. En tosin kauaa ajele enää kun valo palaa. Mut osaa toiset ajaa ihan luonnostaan niin että ne etenee hyvin liikenteen mukana ja silti kulutukset pysyy kohtuullisina. Taito se on sekin, oikeesti.Peke sanoiKyllähän Evolla pääsee ihan helposti sen 400km tankillisella, jos nyt ei ihan pelkkää kaupunkikiihdyttelyä ole.
UltimateIX sanoiMissä helv*tissä te köröttelette niillä evoilla ;D. Ei vaan, kyllä vika on kuljettajassa, mä en vaan jaksa säästää sillä kun se on jotenkin niin turhaa, kaiken se vie joka tapauksessa. Mä oon kerran pääsy yli 400km ja siihenkin piti ajaa rauhallista paluuruuhkan ajoa. En tosin kauaa ajele enää kun valo palaa. Mut osaa toiset ajaa ihan luonnostaan niin että ne etenee hyvin liikenteen mukana ja silti kulutukset pysyy kohtuullisina. Taito se on sekin, oikeesti.
pexi sanoiKoskaan en oo jääny alle 400km tankillisella, vaikka kuinka hauskuuttaa itteensä, paitsi tietysti radalla. Normaalisti n. 450km tankillisella. Ja ajohan pääsääntöisesti VT1 ja kehä3 ruuhka-aikoina, eli ei tod mitään matka-ajoa. Ja en myöskään yritä ajaa mitenkään erityisen taloudellisesti, noissa luvuissa se kulutus vaan pyörii. Kerran oon jopa päässy yli 500km tankillisella, mutta se olikin puhdasta matka-ajoa, noin 90 km/h.
Sulla joko on pienempi tankki tai sit se vuotaa!!!! eukkuCirrus sanoiNo oho. Minä en taida päästä omallani millään ilveellä yli 350km.
Näin se varmaan on,riippuu varmaan aika paljon autosta,kuinka paljon se kuluttaa.Harri K sanoiKisapirssi evolla ei pääse ku alta 100 km tankilla kisavauhdissa
Harri K sanoiKisapirssi evolla ei pääse ku alta 100 km tankilla kisavauhdissa
Cirrus sanoiJa mitäs se carlise (vai mitäs se oli se rallibensa?) maksoikaan litra? 5 euroa jotain?
energiapitoisuus -> lämpöarvo, varmaan tätä hait...nokonzok sanoiOikein säädettynä ja oikein varustettuna etanolilla saa tehoa aika reippaasti bensaa enemmän, mutta huonommasta energiapitoisuudesta (vai miten se nyt sanotaan)
Näinhän se on, toiset vaan osaa luonnostaan eukku. Samoilla nurkilla kuitenkin pyöritään joten siitä ei eroavaisuus johdu. Mä joudun varomaan koko ajan kaasun käyttöä kun yrittää ajaa taloudellisemmin ja sitten mulla palaa käpy siihen hyssyttelyyni. Helpompi elää kun vaan hyväksyy sen 13-16l kulutuksen.pexi sanoiKoskaan en oo jääny alle 400km tankillisella, vaikka kuinka hauskuuttaa itteensä, paitsi tietysti radalla. Normaalisti n. 450km tankillisella. Ja ajohan pääsääntöisesti VT1 ja kehä3 ruuhka-aikoina, eli ei tod mitään matka-ajoa. Ja en myöskään yritä ajaa mitenkään erityisen taloudellisesti, noissa luvuissa se kulutus vaan pyörii. Kerran oon jopa päässy yli 500km tankillisella, mutta se olikin puhdasta matka-ajoa, noin 90 km/h.
Yami sanoienergiapitoisuus -> lämpöarvo, varmaan tätä hait...
ast sanoiAinakin Jenkeissä konvertoivat turbopelejä E85:lle ihan siitä syystä että tehoa saa turvallisesti revittyä merkittävästi enemmän kuin bensalla. Olen nähnyt todella hyviä tuloksia esim. Toyotan 3S-GTE moottorissa. Jos E85:sta olisi Suomessa saatavilla eikä siitä koituisi veroseuraamuksia tai ~mahdottomia päästötasojen todisteluja muutoskatsastuksessa niin kokeilisin.