Hei,
Olen jo muutaman vuoden omistanut evon vitosen ja laitellut sitä pikkuhiljaa oman mieleiseksi. Sellainen ongelma siinä on ollut aina että vasenta takarengasta ei saa järkevästi suunnattua ollenkaan.
Jos tahtoo asettaa takaa camberit järkeviin lukemiin niin rengas jää rajuun toe-out asentoon. Tämän saa ainoastaan korjattua laittamalla reilusti negatiivista camberia. Toe-outista loppuu säätövara kesken.
Toisella puolella ei ole tätä ongelmaa.
Tästä pääsemmekin sitten toiseen ihanaan ongelmaan, nimittäin vetarin rutinaan.
Yllämainitun syyn takia autoa täytyy pitää mahdollisimman korkeana, koska muuten ei onnistu tiukat käännökset oikeaan ilman ilkeaa jytinää vasemmasta takavetarista. Ilmeisesti liian jyrkän camberin takia nivel ottaa maljan pohjaan kiinni. Ja madallus ei ole mitään civikki-miesten slämmet hommia vaan nopeaan katuun ja rata-ajoon soveltuvampaa, mutta pääsee myös mökkitietä. 365mm edessä korkeus ja 365 takana koska takapäätä ei kärsi laskea yhtään enempää.
Alustanan bc-racing br. Silmämääräisesti olen tutkinut ja mittaillut ripustuksia ja pohjaa mutta kaikki vaikuttaa olevan kohdillaan.
Tähän jos sais ideoita mitä voisin tutkia seuraavaksi olisin kiitollinen.
Santtu
Olen jo muutaman vuoden omistanut evon vitosen ja laitellut sitä pikkuhiljaa oman mieleiseksi. Sellainen ongelma siinä on ollut aina että vasenta takarengasta ei saa järkevästi suunnattua ollenkaan.
Jos tahtoo asettaa takaa camberit järkeviin lukemiin niin rengas jää rajuun toe-out asentoon. Tämän saa ainoastaan korjattua laittamalla reilusti negatiivista camberia. Toe-outista loppuu säätövara kesken.
Toisella puolella ei ole tätä ongelmaa.
Tästä pääsemmekin sitten toiseen ihanaan ongelmaan, nimittäin vetarin rutinaan.
Yllämainitun syyn takia autoa täytyy pitää mahdollisimman korkeana, koska muuten ei onnistu tiukat käännökset oikeaan ilman ilkeaa jytinää vasemmasta takavetarista. Ilmeisesti liian jyrkän camberin takia nivel ottaa maljan pohjaan kiinni. Ja madallus ei ole mitään civikki-miesten slämmet hommia vaan nopeaan katuun ja rata-ajoon soveltuvampaa, mutta pääsee myös mökkitietä. 365mm edessä korkeus ja 365 takana koska takapäätä ei kärsi laskea yhtään enempää.
Alustanan bc-racing br. Silmämääräisesti olen tutkinut ja mittaillut ripustuksia ja pohjaa mutta kaikki vaikuttaa olevan kohdillaan.
Tähän jos sais ideoita mitä voisin tutkia seuraavaksi olisin kiitollinen.
Santtu