Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
evo6 sanoiMulle laitettiin kutoseen JapSpeed S1 koko putkisto ja turbon lähtöputki. Ebaysta nuo huusin ja kävi tosi hyvä tuuri ja sain ne naurettavan halpaan hintaan mutta eipä tuo setti kovin kallis normaali hinnallakaan ole. Kannattaa miettiä koska tuon putken normaali hinnallakaan ei kovin moni putkea rupea tekemään.
Ebay:ssä käyttäjä 2fast2cool2 myy japspeedin kamoja halpaan hintaan
Tuossa kuvia putkesta.
http://evo6.kuvat.fi/kuvat/JapSpeed+S1+Exhaust/
Jos ei mistään muualta löydy niin suoraan japspeediltä sitten.
http://www.japspeed.co.uk/Mitsubishi-EVO/Exhausts-and-Manifolds/c-1-17-72/
ast sanoiOta sitten kuvia kaarien asennuksesta, olisi mielenkiintoista nähdä miten paljon sovittamista putkissa on. Lattian läpi joutuu vamaan pudottamaan että saa päältä hitsattua kasaan.
Kaarissa on ilmeisesti ristikko takatukien välissä. Onko takatukien alapäiden ja pääkaaren välissä tukia tai katossa ristikkoa? Entä etupuolikaaret, onko niissä kolmiot vai yksittäiset putket?
Urran sanoiMä poistaisin noi eristeet kuiva/happo jäällä.
Tästä mallia:
http://www.youtube.com/watch?v=uTtwg-f5YRc
Ton nyt löysin äkkiä googlella mutta löytyy paremmillakin kuvilla.
Harri K sanoiVinkki: pura IHAN kaikki pois korista ja viet esim Lassila/Tikanojalle (tms) 1000bar painepesuun... lähtee kaikki massat ja on helppo sitte vahvistehitsata kori. Kait siis vahvistehitsautat korin myös? Eli saumaa lisää...
jos kisaa ajat ni tollaset pukkien paikat kyljessä helpottaa pirusti myös "huoltoja" kisoissa:
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/RTSmotorsport/evoIX_rakennus/2.kasausta/CONVAR163.jpg
tuol muuteki muutamii kuvia muutama vuode takaa ku tehtii toi ex-tiimin auto...
Aki666 sanoiJuu tarkotus ois vahvistehitsata paikkoja samalla tässä. Luulen vähän, kun yksin tuota puuhailee niin ei oo rääpyä purkaa koko vehettä...purkaminen varmasti onnistuukin mut en kyl usko että saisin sitä enää kasattua (taidot ei riitä) ;D. Tuollainhan olis fiksuin toki tehä mut aika ja taidot ei anna kyl myöden. Hyvä tipsi tuo pukkien paikkojen hitsaaminen! Hyvän näkönen projekti ollu teillä eukku
Harri K sanoiputket pitää sit olla ainakin 30cm syvät ja kunnol kii korissa.
Aki666 sanoiJuu täytyy seurailla tuota johdotusta minne vie... Mut onkos näihin nyt joku laittanu rallimallin ratteja, et varmaankin jollakin sovituskappaleella (keskimutteri?) saa sen 6-reikäsen ratinpohjan paikalleen?
ast sanoiSe ratin keskiö pitää sitten GSR malliin sopiva. RS mallin keskiö ei sovi muistaakseni. Vai olikohan se ongelma vain töötin kanssa millä nyt ei liene kilpurissa mitään väliä...
Bosch sanoiOlitko mitä kytkintä ajatellut? On näemmä carbonetics taas tarjouksessa eukku
DaJackal sanoiVaroituksen sana: noista OBX:n nokkapyöristä ei ole juurikaan hyvää sanottavaa oman kokemuksen perusteella. Tai no, kyllähän ne pyörii ja on tehtykin ihan suht siististi mutta mikä ¤%&#"%¤"&! on kun eivät saa ajoitusmerkkejä sitten sinnepäinkään. :seina Kannattaa ensin laittaa jako kohdalleen orkkisnokkapyörillä, kiinnittää jakoremmi ja nokat paikoilleen ja sitten vaihtaa vasta nuo säädettävät ja tehä uudet ajoitusmerkit (jos tarvitsee). Alicen autossa jos oltais laitettu jako kohdalleen noiden OBX:n merkkien perusteella niin tehtäisiin varmaan vielä kansiremppaa.
Tuon turbon kanssa menet myöskin mielestäni metsään ja lujaa, mutta onneksi on ratapeli eikä käyttövehje niin ei haittaa niin pahasti jos porsii.
Mulla sama kytkin luistaa kylmänä hieman. Vähän kun lämpee niin ei luista enää. On kyllä mukava käyttää.Maxxximus sanoiOn itellä tuo Pro Blade joka on tarjouksessa ja oon tykänny kyllä. Kesän rata-ajelut kesti hyvin ja tulee todnäk vielä kestämään (n.1000km rata-ajoa + 10tkm normiajoa) *kop kop kop*
Tuuria on sul kyl ollu jos on nokat pysyny samas ku oot remmin irrottanu pakkaavat vaan jousien pönnäyksestä pyörähtää ...DaJackal sanoiVaroituksen sana: noista OBX:n nokkapyöristä ei ole juurikaan hyvää sanottavaa oman kokemuksen perusteella. Tai no, kyllähän ne pyörii ja on tehtykin ihan suht siististi mutta mikä ¤%&#"%¤"&! on kun eivät saa ajoitusmerkkejä sitten sinnepäinkään. :seina Kannattaa ensin laittaa jako kohdalleen orkkisnokkapyörillä, kiinnittää jakoremmi ja nokat paikoilleen ja sitten vaihtaa vasta nuo säädettävät ja tehä uudet ajoitusmerkit (jos tarvitsee). Alicen autossa jos oltais laitettu jako kohdalleen noiden OBX:n merkkien perusteella niin tehtäisiin varmaan vielä kansiremppaa.
Tuon turbon kanssa menet myöskin mielestäni metsään ja lujaa, mutta onneksi on ratapeli eikä käyttövehje niin ei haittaa niin pahasti jos porsii.
DaJackal sanoiVaroituksen sana: noista OBX:n nokkapyöristä ei ole juurikaan hyvää sanottavaa oman kokemuksen perusteella. Tai no, kyllähän ne pyörii ja on tehtykin ihan suht siististi mutta mikä ¤%&#"%¤"&! on kun eivät saa ajoitusmerkkejä sitten sinnepäinkään. :seina Kannattaa ensin laittaa jako kohdalleen orkkisnokkapyörillä, kiinnittää jakoremmi ja nokat paikoilleen ja sitten vaihtaa vasta nuo säädettävät ja tehä uudet ajoitusmerkit (jos tarvitsee). Alicen autossa jos oltais laitettu jako kohdalleen noiden OBX:n merkkien perusteella niin tehtäisiin varmaan vielä kansiremppaa.
Noup EVO sanoiTuuria on sul kyl ollu jos on nokat pysyny samas ku oot remmin irrottanu pakkaavat vaan jousien pönnäyksestä pyörähtää ...
Haanpää sanoiMielenkiintoinen projekti Mitä suunnitelmia auton vanteille/renkaille? Ajattelin vaan että mitä tapahtuu noille mitkä alla on ?
Aki666 sanoiOnhan tuossa projektia kyllä näin "ensikertalaiselle" autonrakentajalle. Nuo vanteet menee puhallukseen ja uuteen maaliin + kesäksi takas alle rataa varten. Talvelle vaan tulee eri jarrukaliberit eteen ja piikkipyörät.
Noup EVO sanoiTuuria on sul kyl ollu jos on nokat pysyny samas ku oot remmin irrottanu pakkaavat vaan jousien pönnäyksestä pyörähtää ...
DaJackal sanoiMutta tosiaan, ei niissä sikäli mitään heittoa ole jos vain ovat kohdallaan. Koneistusjälki varsin kelvollista eikä niissä mitat ole persiillään. Noissa Alicen versioissa vain se mitta-asteikko on onnistuttu merkitsemään päin kettua.
AYE_GTI sanoiMihinkä autoon ne sillon tuli? Aatelin vaan et olisko jotain eroa vaikka evo3 ja evo4:sen
nokkapöyrissä kun ovat jakopäät eripäissä?
Ei oo omakohtasia itselläni. Täällä palstalla jollakin kyseinen turbo on paikallaan ja on kestänytkin kuuleman mukaan ihan ok. Joiltakin nettipalstoilta kaivelin kans kokemuksia ja onhan nuita käytetty...hinta sen verran kohtuullinen, että jos nuo omat rata ajelut kestää niin ok...vähän testimielessä hankin sen. Auto kun ei ole jokapäiväisessä ajossa kuitenkaan...Krister sanoiOnko kokemuksia tuosta OBX green turbosta minkä meinasit laittaa? Kiinalainen halpaturbohan tuo on ja jotkut kestää ihan OK, mutta miten tämän ko. mallin laita on?
ast sanoiRadalla ahdin joutuu kuitenkin ihan erilaiselle rasitukselle kuin arkiajossa joten siellä se kestävyys punnitaan. Mielenkiintoista nähdä, pahin skenaario on kai se että jotain hajoaa kappaleiksi ja menee moottorista läpi aiheuttaen täystuhon ja tulipalon ;D
DaJackal sanoiAlicen 420a-koneiseen Eclipseen tuli ja olivat ihan siihen tarkoitetut. Jenkkifoorumeiden perusteella ei todellakaan ollut ainutlaatuinen tapaus, joillakuilla ovat olleet merkit jopa parikymmentä astetta pielessä noissa OBX:n nokkapyörissä. Siksi varoitinkin että kannattaa olla tarkkana siinä asennuksessa ja tsekata että ne merkit todellakin on kohdallaan, ja tehdä uudet jossei ole.