Oireet:
Satunnaisesti voima häviää ja kone prötää kuin kävisi kolmella - vikavalo syttyy hetken kuluttua ja palaa ehkä 20s ja sammuu jolloin auto alkaa välittömästi toimia normaalisti. Kerran sain pysäytettyä vikavalon aikana. Paikallaan kierrokset korkealle toimii, mutta kaasulla kierroksia "saattaen" alaspäin prötää ja kierrokset vajuu alle tyhjäkäynnin - pysyy käynnissä vain kaasulla. Edelleen kun vikavalo sammuu häviää myös röpellys ja kaikki palaa normaaliksi. Haiskahtaa joltain ecun turvaominaisuudelta?
Alkoi tankkauksen jälkeen, joten oletin että polttoaineen seassa oli roskaa tai vettä. Harri K osasi sanoa että ainoat suodattimet on tankissa eikä konehuoneessa, kuten oletin. Se siitä teoriasta. Heitin kuitenkin tankkiin puoli litraa masinolia varmuuden vuoksi.
Harri epäili lambdaa. En tajunnut kokeilla loppuuko prötäys isommilla kierroksilla ajossa...
Olen tällä hetkellä Joensuun kupeessa pari päivää ja oma kaapeli ja läppäri on luonnollisesti kotona, eli en saa vikakoodia luettua. Olisiko täällä idässä avuliasta kerholaista, joka voisi koodit tarkastaa, että voisin tehdä päätöksen jätänkö auton tänne vai yritänkö sillä 400km taipaleen takaisin kotiin.
Olen kännykkäsurffailu vankina täällä, joten pahoitteluni jos asiaa on jo käsitelty - en ainakaan itse haulla löytänyt.
Satunnaisesti voima häviää ja kone prötää kuin kävisi kolmella - vikavalo syttyy hetken kuluttua ja palaa ehkä 20s ja sammuu jolloin auto alkaa välittömästi toimia normaalisti. Kerran sain pysäytettyä vikavalon aikana. Paikallaan kierrokset korkealle toimii, mutta kaasulla kierroksia "saattaen" alaspäin prötää ja kierrokset vajuu alle tyhjäkäynnin - pysyy käynnissä vain kaasulla. Edelleen kun vikavalo sammuu häviää myös röpellys ja kaikki palaa normaaliksi. Haiskahtaa joltain ecun turvaominaisuudelta?
Alkoi tankkauksen jälkeen, joten oletin että polttoaineen seassa oli roskaa tai vettä. Harri K osasi sanoa että ainoat suodattimet on tankissa eikä konehuoneessa, kuten oletin. Se siitä teoriasta. Heitin kuitenkin tankkiin puoli litraa masinolia varmuuden vuoksi.
Harri epäili lambdaa. En tajunnut kokeilla loppuuko prötäys isommilla kierroksilla ajossa...
Olen tällä hetkellä Joensuun kupeessa pari päivää ja oma kaapeli ja läppäri on luonnollisesti kotona, eli en saa vikakoodia luettua. Olisiko täällä idässä avuliasta kerholaista, joka voisi koodit tarkastaa, että voisin tehdä päätöksen jätänkö auton tänne vai yritänkö sillä 400km taipaleen takaisin kotiin.
Olen kännykkäsurffailu vankina täällä, joten pahoitteluni jos asiaa on jo käsitelty - en ainakaan itse haulla löytänyt.