Jaahas, nyt on aika kysyä vinkkejä...
Eli tein evoon viime lauantaina jakopää remontin rullat, patruunat vesipumpun yms... Jopa laitoin sen öljypumpun/tasapainoakselin pyörän paikalleen lohkon reijän kautta...
No, siinä jäähdytinjärjestelmää ilmatessa ei huomannut mitään outoa, kävi ja kiersi niinkuin ennenkin... Auto jäi seisomaan pariksi päiväksi halliin ja sen jälkeen ajoin muutamaksi tunniksi pihaan... Pihasta lähdin liikkeelle ja n.300m päässä auto meni tehottomaksi/kävi vajaalla, sekunnin pari kuluttua vika valo syttyi...
Nokka ympäri ja kohti kotipihaa, sammutin auton hetkeksi ja kokeilin käyntiin, nyt toimi taas normaalisti... Jatkoin koeajoa ja taas sama homma n. 600m päässä, nyt katkasisinkin virrat jo auton liukuessa vaihde päällä, ja kääntäessä virrat takaisin päälle se kävikin taas kaikilla neljällä...
No, Bosch KTS yleistesteri, joka ei suoraan tunnistanut japanintuonti evo4, herjas viallista puolaa 1. Kokeilin vaihtamalla puolia päikseen, ajoin vian päälle ja taas sama puola1. Ajoin taas vian päälle ja nyt en sammuttanutkaan autoa vaan jätin käymään tyhjää vajaalla...
Kun vika on päällä niin jälkinmäisen/laatikonpuoleisen puolan liittimen kun irroitaa niin ei vaikuta käyntiin, mutta kun ottaa 1.syl. tulpan johtoa irti niin kuulee/näkee kun lyö kipunaa läpi, eli kipuna tulee... No sitten suuttimien kimppuun, liittimiä irti ja 1. ja 4. suuttimet on mykkinä, ei ohjausta...
Mielessäni ajattelin heti että ompa fiksu kone, kun huomaa että kipuna vikaa, niin lopetetaanpa polttoaineen syöttö niin ei kallis katti tuhoudu...
Lainasin toisesta evosta puolia ja tulpan johtoja, lähdin innokkaana koeajolle ja kuinkas ollakkaan TAAS sama homma...
Otin auton kuitenkin puoli pakosta ajoon ja yhdentyömatka lenkin jälkeen totesin että vika tulee päälle ainoastaan osakaasullakun ei juuri ole moottorijarrua tai vetoja... Ja kierroksien pitää olla n. 3200, jos enempi tai vähempi niin auto toimii niinkuin ennenkin... Paikallaan kierrättämällä en onnistunut saamaan vikaa päälle vaan aina pitänyt ajaa vika päälle, parhaiten soveltunut tuohon vaihde numero 3...
Menee mystiseksi, vinkkejä otetaan vastaan...
Eli tein evoon viime lauantaina jakopää remontin rullat, patruunat vesipumpun yms... Jopa laitoin sen öljypumpun/tasapainoakselin pyörän paikalleen lohkon reijän kautta...
No, siinä jäähdytinjärjestelmää ilmatessa ei huomannut mitään outoa, kävi ja kiersi niinkuin ennenkin... Auto jäi seisomaan pariksi päiväksi halliin ja sen jälkeen ajoin muutamaksi tunniksi pihaan... Pihasta lähdin liikkeelle ja n.300m päässä auto meni tehottomaksi/kävi vajaalla, sekunnin pari kuluttua vika valo syttyi...
Nokka ympäri ja kohti kotipihaa, sammutin auton hetkeksi ja kokeilin käyntiin, nyt toimi taas normaalisti... Jatkoin koeajoa ja taas sama homma n. 600m päässä, nyt katkasisinkin virrat jo auton liukuessa vaihde päällä, ja kääntäessä virrat takaisin päälle se kävikin taas kaikilla neljällä...
No, Bosch KTS yleistesteri, joka ei suoraan tunnistanut japanintuonti evo4, herjas viallista puolaa 1. Kokeilin vaihtamalla puolia päikseen, ajoin vian päälle ja taas sama puola1. Ajoin taas vian päälle ja nyt en sammuttanutkaan autoa vaan jätin käymään tyhjää vajaalla...
Kun vika on päällä niin jälkinmäisen/laatikonpuoleisen puolan liittimen kun irroitaa niin ei vaikuta käyntiin, mutta kun ottaa 1.syl. tulpan johtoa irti niin kuulee/näkee kun lyö kipunaa läpi, eli kipuna tulee... No sitten suuttimien kimppuun, liittimiä irti ja 1. ja 4. suuttimet on mykkinä, ei ohjausta...
Mielessäni ajattelin heti että ompa fiksu kone, kun huomaa että kipuna vikaa, niin lopetetaanpa polttoaineen syöttö niin ei kallis katti tuhoudu...
Lainasin toisesta evosta puolia ja tulpan johtoja, lähdin innokkaana koeajolle ja kuinkas ollakkaan TAAS sama homma...
Otin auton kuitenkin puoli pakosta ajoon ja yhdentyömatka lenkin jälkeen totesin että vika tulee päälle ainoastaan osakaasullakun ei juuri ole moottorijarrua tai vetoja... Ja kierroksien pitää olla n. 3200, jos enempi tai vähempi niin auto toimii niinkuin ennenkin... Paikallaan kierrättämällä en onnistunut saamaan vikaa päälle vaan aina pitänyt ajaa vika päälle, parhaiten soveltunut tuohon vaihde numero 3...
Menee mystiseksi, vinkkejä otetaan vastaan...