Eli ongelma on reilusti koholla olevat CO-arvot (3,5 %) ja pieni lambda-arvo (~0,9). Vehje käy siis liian rikkaalla ja silti pitäis saada Saksassa TÜV-paperit. Muista päästöarvoista en tiedä, koska niitä ei täällä jostain syystä ilmoiteta. Löytyisikö joltain fiksummalta ratkaisua päästöjen pienentämiseen?
Autossa on lastu, Maxspeedin putki (downpipe, G-katti ja loppuosa), Walbron 255 bensapumppu, EVO 8 MR bypass ja APEXIn AVC-R boost controller. Muutokset tehty edellisen omistajan toimesta. Kojelaudassa palaa moottorin merkkivalo, mikä on edellisen omistajan mukaan palanut siitä lähtien kun putkisto on vaihdettu. Downpipen jälkeiseen lambda-anturiin tulevan piuhakimpun johdoista osa on irti. Näille ei myöskään ole löytynyt paikkaa (johtuisiko alkuperäisen katin ja g-katin eroista)... Tyhjäkäynti on jouhevaa eikä kärry nyi missään tilanteessa. Tehot on kohillaan.
Voisiko ECU olla säädetty käymään liian rikkaalla tarkoituksella vai onko todennäköisempää, että ongelmat johtuvat esim. rikkinäisestä lambda-anturista?
Vastauksia odotellessa :seina
Autossa on lastu, Maxspeedin putki (downpipe, G-katti ja loppuosa), Walbron 255 bensapumppu, EVO 8 MR bypass ja APEXIn AVC-R boost controller. Muutokset tehty edellisen omistajan toimesta. Kojelaudassa palaa moottorin merkkivalo, mikä on edellisen omistajan mukaan palanut siitä lähtien kun putkisto on vaihdettu. Downpipen jälkeiseen lambda-anturiin tulevan piuhakimpun johdoista osa on irti. Näille ei myöskään ole löytynyt paikkaa (johtuisiko alkuperäisen katin ja g-katin eroista)... Tyhjäkäynti on jouhevaa eikä kärry nyi missään tilanteessa. Tehot on kohillaan.
Voisiko ECU olla säädetty käymään liian rikkaalla tarkoituksella vai onko todennäköisempää, että ongelmat johtuvat esim. rikkinäisestä lambda-anturista?
Vastauksia odotellessa :seina