Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Jos näin on että auto käy normaalisti niin onko nyt sitten aihetta heti konetta alkaa pudottelemaan keulilta? Ajele hissuksiin ja tunnostele onko kaikki ok..jos lämmöt pysyy kurissa, ei ala neste kiehumaan eikä nesteet häviä tai sekoita öljyyn tms niin ei kai nyt huvikseen kannata alkaa konetta purkamaan? Ei neloskone niin herkästi nokkiin ota liiasta lämmöstä kuin vaikka suora kuutonen.subi77 sanoiMutta ikävä kyllä pelkään et jokuhan siel on ottanu kipeää.Auto lähtee kyllä käyntiin ja käy normaalisti,mut pitää varmaan purkaa kone ja tarkistaa onx tullu tuhoa.
subi77 sanoiJoo ostin ylöjärveläisestä liikkeestä mikä tuo autoja maahan.Pitää varmaan kysellä takuusta tosin eipä ne yleensä korvaa mitään ilman tappelua.
subi77 sanoiVielä sen verran lisää et kävin äsken katsomassa konehuoneeseen ja huomasin et joku hihnapyörä mitä laturin hihna käyttää roikkuu irti,onko jossain hihnapyörässä keskiosa metallia ja "ylä"osa kumia?Löysin tälläisen kuvan,näyttäis samalta ku mun konehuoneessa,ainoo ero et multa on toi kumi revenny irti.
subi77 sanoiOstin auton kytkinvikaisena minkä korjasin jo,mistään muusta viasta/vioista ei todellakaan ollu puhetta.Mutta katotaan miten tilanne kehittyy liikkeen kanssa. ???
markho sanoiVirhevastuuta on selvitelty tällä foorumilla aiemminkin toisen auton kohdalla (evo 2) ja silloin kuluttajaneuvonnan vastaus oli, että he arvioivat autoa iän, kilometrien ja hinnan perusteella. Ko tapauksesta on n. pari vuotta ja autolla oli ajettu muistaakseni n. 100 tkm. Eli suunnilleen samassa tilanteessa ollaan nytkin. Kuluttajaneuvoja sanoi, että muutaman päivän kuluttuakin tapahtuva moottorin hajoaminen voidaan katsoa normaaliksi kulumaksi, koska auto on niin vanha. Pieni ajomäärä ei hänen mukaan vaikuttanut asiaan.
Evo 4 on 50% museoauto eli puolet museoauton (30v) iästä. Eli heikoilla ostaja on tässä tapauksessa. Olisi ihan eri asia, jos kyseessä olisi 2008-mallinen evo X, jonka mittarissa olisi 30 tkm ja hintalapussa + 40000 euroa. Tällöin myyjä todennäköisesti joutuisi korvaamaan ainakin jotain. Mikään ei tosin sano varmuudella, että myyjä joutuisi tällöinkään korvaamaan kaikkea.
Soitto kuluttajaneuvontaan selkeyttää asiaa mutta kovin suurin odotuksin sinne ei kannata lähteä. Ja liikkeen ei ole mikään pakko toimia kuluttajaneuvonnan suositusten mukaan. Joutuvat tosin listalle, jossa luetellaan firmat, jotka eivät ole noudattaneet kuluttajaviranomaisten päätöksiä. Tällä on sitten jotain merkitystä tai ei
Jos liike heittäytyy vaikeaksi, niin ainoa tapa edetä on haastaa liike käräjäoikeuteen mutta jokainen voi itse harkita ko. toimenpiteen kannattavuutta ja liike voi tietysti valittaa hoviin, josta tulee lisää kuluja. Tämä on toisaalta kovaa mutta toisaalta asiaa kannattaa miettiä myös autokauppiaan näkökulmasta: Pitäisikö autokauppiaan ottaa vastuu alle kymppitonnin 50% museoauton hajoamisesta automaattisesti eli kuka alkaisi autokauppiaaksi, jos tällainen velvollisuus olisi.
Yksityisten välisissä kaupoissahan ei ole virhevastuuta lainkaan eli pitäisi pystyä näyttämään toteen, että on tullut petetyksi, jotta voisi saada korvauksia ja tällöinkin reitti menee käräjäoikeuden kautta. (Tässä tapauksessa kyse oli liikkeestä ostetusta autosta eli tämä ei sovellu tähän tapaukseen)
jaNNN sanoiIhan näin ohi mennen kahden kaverini kokemuksia, imppu sti -00 jdm 10 000€ auto liikkeestä pätkällä en tarkalleen muista kauan kesti mutta <-6kk alakerta alko kilkattaa liikkeeseen yhteys myyjä tuli vastaan remontissa 30% (uusi moottori ilman mitään apulaitteita) rempan hinta siis 5000€
Toinen tapaus sulan kaupoista 318iS bemari toisena päivänä alkoi nostelemaan lämpöjä eikä pitäny nesteitä sisällä kansipahvi antautui liikeeseen yhteys liike itse teetti kansiremontin, mutta toimii antoi myös vaihtoehdon "vaihto" eli saat samanhintaisen auton liikkeestä