Foorumin 8G tilanne

Kartoitus tän osaston kalustosta.

  • Omistan prefacelift Galantin

    Äänet 9 7.7%
  • Omistan prefacelift Legnumin

    Äänet 22 18.8%
  • Omistan facelift Galantin

    Äänet 18 15.4%
  • Omistan facelift Legnumin

    Äänet 13 11.1%
  • Harkitsen 8G:n ostoa

    Äänet 38 32.5%
  • Tilauksessa

    Äänet 6 5.1%
  • Hyi hemmetti mikä Pa**a

    Äänet 11 9.4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    117
Vs: Foorumin 8G tilanne

Parissa viikossa mullakin oli kilvet kii autossa siitä kun se tuli maahan... Ja Luumilta otin minäkin.
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

Firmat on tosiaan etusijalla johtuen siitä, että firman nimille ei saa siirtokilpiä. Normaalisti päätökset saa about viikossa, mutta meillä meni tässä pahimmassa hässäkässä Mazdan kanssa yli 2 kuukautta. Pajerossa menikin sitten juuri sopivasti yli 3 kuukautta, että saatiin leima vanhaksi...
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

Mitä tapahtuu jos AKE muuttaa tulkintojaan tai laki muuttuu kahden katsastuksen välillä? Ensin auto on laillinen ja sitten se ei enää olekaan laillinen kun tullilla meni päivä liian kauan päätöksen keksimisessä, sori vaan?

Miksi ihmeessä reksiteröintikatsastuksesta saatava lappu ei voi kelvata rekisteröintiin 12 kk? Katsastus on kuitenkin sen aikaa voimassa eli miksi pakottaa ihmiset käyttämään aikaansa ja rahaansa moneen kertaan sen vuoksi että tulli on kyvytön hoitamaan tehtäviään?
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

ast sanoi
Mitä tapahtuu jos AKE muuttaa tulkintojaan tai laki muuttuu kahden katsastuksen välillä? Ensin auto on laillinen ja sitten se ei enää olekaan laillinen kun tullilla meni päivä liian kauan päätöksen keksimisessä, sori vaan?

Miksi ihmeessä reksiteröintikatsastuksesta saatava lappu ei voi kelvata rekisteröintiin 12 kk? Katsastus on kuitenkin sen aikaa voimassa eli miksi pakottaa ihmiset käyttämään aikaansa ja rahaansa moneen kertaan sen vuoksi että tulli on kyvytön hoitamaan tehtäviään?

Tätä minä pelkään. Että sitten _kun_ joudutaan uudelleen rekisteröimään, homma ei enää menekään niin putkeen kuin viimeeksi. Toki, omat laittomat viritykset ymmärrän, ne on poistettava. Onneksi ei ole kuin pari kalvoa ja ne kylkivilkut. Muutostöihin menee 15min. Joutuu vaan taas kalvotuttamaan uudelleen :D
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

ast sanoi
Miksi ihmeessä reksiteröintikatsastuksesta saatava lappu ei voi kelvata rekisteröintiin 12 kk? Katsastus on kuitenkin sen aikaa voimassa eli miksi pakottaa ihmiset käyttämään aikaansa ja rahaansa moneen kertaan sen vuoksi että tulli on kyvytön hoitamaan tehtäviään?

Tätä minäkin olen jo pitkään ihmetellyt. Nykyään sentään maksavat katsastuksen, ennen ei sitäkään.
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

Tänään tuli päätös 30.3 jätettyyn lappuun. Massoista vein siitä kolmen viikon jälkeen todistuksen tullille....
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

Asiahan meni niin, että just yli 3kk meni, että sain veropäätöksen, tietysti rekisteröintikatsastus oli mennyt noin parilla viikolla vanhaksi... Konttorin tädit sanoo, että pitää uudestaan katsastaa ja tullille lähettää laskua siitä sitten, parempi niitten on tulla vastaan oman hidastelun takia. Eihän siinä nyt olis mitään järkeä alkaa mittailemaan painoja uusiksi puhumattakaan kaikenmaailman e-hyväksynnöistä takavaloissa, kun ne on jo kerran kelvanneet eikä oo siitä mihinkään muuttuneet.
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

mystinengalant sanoi
Vaihdoin vastausta "harkinnassa" -> "tilauksessa". Sunnuntaina (ainakin toivottavasti jos herra suo) piti ainakin lähteä Japanin päästä kontti tännepäin matkustamaan, ja pitäis olla perillä ennen heinäkuun puoltaväliä, siis tämän vuoden heinäkuun. Siellä se meikäläisen Facelift Type-V automaatti Galant on, taitaa olla ainoa juuri tuollainen suomessa. (Type-V sen takia että Type-S olisi painanut liikaa ;D ;D ;D )

Jep jep, vastaus vaihdetttu tuohon alimpaan vaihtoehtoon. Pitänee sitten ostaa joku oikeesti suoralla nopea harrastepeli seuraavaks. Loppu kiinnostus...
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

Nyt se sitte vihdoinkin oma legnumi on kotipihassa ;D

legu1.JPG


legu2.JPG


Ei voi muuta sanoa kuin aivan mahtava vehe ajaa, verrattuna edellisiin kulkineisiin :driver
Huomenna otan parempia kuvia, sitte tutkin autoa muuten tarkemmin jne :D
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

Hemppis sanoi
Nyt se sitte vihdoinkin oma legnumi on kotipihassa ;D
Ei voi muuta sanoa kuin aivan mahtava vehe ajaa, verrattuna edellisiin kulkineisiin :driver
Huomenna otan parempia kuvia, sitte tutkin autoa muuten tarkemmin jne :D
Näyttääpä korkealta ::) Onko vakiona tollainen??
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

overboost sanoi
Näyttääpä korkealta ::) Onko vakiona tollainen??

Onhan ne, ja katoppa vakiona sitten tuota normimallia, sport galanttia, se vasta korkeella meneekin :D

Tuohon vaikuttaa vielä se mikä profiili noissa on, mitkäs renkaat Hemppiksellä on alla?
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

Ja Hemppiksen Legu näyttää ihan samanlaiselta kun mikä mulla on... ;D

Traktorilta... pitää tilata D2:set alle ni voip vähän madaltua.
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

ei ehkä oikea paikka kysyä mutta mikäs on eroa noilla faceliftmalleilla kun eräillä on nuo "kaarisuojat" ja jollain ei?
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

rooney sanoi
ei ehkä oikea paikka kysyä mutta mikäs on eroa noilla faceliftmalleilla kun eräillä on nuo "kaarisuojat" ja jollain ei?

Kaarisuojamallit on yleensä type-s malleja, ja jos ei oo kaarisuojia niin type-v. Type-s omaa ayc -perän. Sisustat voi olla mitä vaan, kaarista ei voi sitä päätellä. Tämmöisen empiirisen havainnon olen tehnyt.
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

Oma legu kans pihassa.. Helmiäis valkonen Type-s recaroilla ja vm 98. Pitäis vaan alotella vero ja katsastus hässäkät, ni vois ajellakkin:)
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

SpoonCivic sanoi
Onneksi Olkoon, Hyvä Valinta! :peukku
Saanko olla vähän utelias?
Onko autosi:
-valkoinen
-automaati
-Type V
-n. 144tkm ajettu

Näin juuri, mitenkäs se nyt noin tarkasti osui..? ;)
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

poppo sanoi
Oma legu kans pihassa.. Helmiäis valkonen Type-s recaroilla ja vm 98. Pitäis vaan alotella vero ja katsastus hässäkät, ni vois ajellakkin:)

Nappi valinta sulla varustelun ja vuosimallin suhteen :peukku Ei pitäis tulla pahat verotkaan!
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

Harkinnassa on.. luultavasti prefacelift 96-97. Mielummin Galant mutta ei se Legnumikaan enää niin pahalta tuntuisi vaikka farmareista muuten en oikein välitä.
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

mystinengalant sanoi
Nappi valinta sulla varustelun ja vuosimallin suhteen :peukku Ei pitäis tulla pahat verotkaan!

Juu.. Kyllähän sitä tuli etsittyä tovi, ennen kuin osui kohalle.
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

TemeXi sanoi
Näin juuri, mitenkäs se nyt noin tarkasti osui..? ;)

mystinengalant sanoi
Kyllä jokanen asiansa osaava mitsumies tietää mitä on nettiautossa myynnissä. :peukku

:D He he... jooo. Olen nähnyt sitä autoa ennen... Sen ja mun auto on ollut samassa Autolehdessä kun molemmat kävi Eurocrusingissä.
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

SpoonCivic sanoi
:D He he... jooo. Olen nähnyt sitä autoa ennen... Sen ja mun auto on ollut samassa Autolehdessä kun molemmat kävi Eurocrusingissä.

Noniin vähän arvelin, että kyllä sitä nettiautoa muutkin selaa.. :D Kuola alkoi valumaan sen verran tiukasti tuon nähtyäni, että pakko se oli saada, kesästä asti kun noin muuten Legnumeita ihastellut puoli tosissaan.

Missä lehdessä autot oli? Oisko lehteä jossain..?
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

No nyt se on sitten ostettu ja tulossa Nokon kautta joskus johonkin. '99 AT facelift Legnum. Taas yksi foorumi luettavaksi ja kommentoitavaksi.
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

app sanoi
No nyt se on sitten ostettu ja tulossa Nokon kautta joskus johonkin. '99 AT facelift Legnum. Taas yksi foorumi luettavaksi ja kommentoitavaksi.

onneksi olkoon valinnasta. nissanistit on kovia hankkimaan lagnumeita :)
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

Rakkautta yli foorumirajojen. :D

Pitkään olen Legnumia miettinyt, mutta nyt tuli farkkutarve niin sehän sen ratkaisi. Ois tossa nykyinen GT-R vielä myymättä ja toinen samanlainen jää rataleluksi joten ihan vielä en ole omiani hyljännyt. Legnumia en aio rakennella mihinkään suuntaan, kunhan nautiskelen hienosta autosta. Käyttis kaikessa hyvyydessään siis tulossa. Tai kyl mä siihen radion vaihdan.
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

107 tkm on mun yksilö ehtinyt keräämään. Suoraan sanoen nyt ei kompetenssi riitä sanomaan onko se V- vai S-type, noiden ulkonäkö eroista ei ole mitään hajua jos niitä edes on, ja paperista ei selviä sen enempää onko autossa AYC:lia.

Värin sentään tiedän. Ainut oikea väri Legnumiin eli musta.

Hakukriteerit jotka Mikolle annoin oli mallia hyvä, halpa, facelift, musta. Sellainen sieltä on nyt sitten tulossa.
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

app sanoi
107 tkm on mun yksilö ehtinyt keräämään. Suoraan sanoen nyt ei kompetenssi riitä sanomaan onko se V- vai S-type, noiden ulkonäkö eroista ei ole mitään hajua jos niitä edes on, ja paperista ei selviä sen enempää onko autossa AYC:lia.

Värin sentään tiedän. Ainut oikea väri Legnumiin eli musta.

Noh jos siinä on kaarissa pienet levikkeet se on type-s. Lisäksi kun se on -99 niin siellä on se punamusta sisusta aika suurella varmuudella, tällöin jos siellä on se korkeakontrastimittaristo niin se on type-s.
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

Lienee helpointa kertoa autosta kaikki mielenkiintoinen tällä tavalla. :)

Noi ilmeisesti on ne pulleammat kurakaaret?
 

Liitetiedostot

  • legnum.jpg
    legnum.jpg
    168.4 KB · Lukukerrat 607
Vs: Foorumin 8G tilanne

On se Type-S. Nuo vanhemman mallin vanteet hieman hämää, mutta tarkistin ASA:sta, että on tosiaan S-versio.
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

nokonzok sanoi
On se Type-S. Nuo vanhemman mallin vanteet hieman hämää, mutta tarkistin ASA:sta, että on tosiaan S-versio.

ASA muuten näyttää munkin autosta type-s, ja samaten ainakin yhdestä type-v farkusta, se ei osaa kait oikein erotella tota. On taas sen verran heikot kuvat ettei noista oikein erota kummat kaaret siellä on.
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

No selvinnee aikanaan varmaksi. Itse en jää tuhansia antureita, ja kymmenen vuotta vanhaa huipputekniikkaa kaipaamaan. Se porvarimittaristo lienee kuitenkin kiva ja levikkeet on aina plussa. Käsittääkseni tiptronicci ja oppiva laatikko on kuitenkin kaikissa? Näin sen ainakin internetistä ymmärsin.
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

app sanoi
No selvinnee aikanaan varmaksi. Itse en jää tuhansia antureita, ja kymmenen vuotta vanhaa huipputekniikkaa kaipaamaan. Se porvarimittaristo lienee kuitenkin kiva ja levikkeet on aina plussa. Käsittääkseni tiptronicci ja oppiva laatikko on kuitenkin kaikissa? Näin sen ainakin internetistä ymmärsin.

Sama loota se on kun mullakin eli oppii kyllä nopeasti todella laiskaksi. ;D
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

app sanoi
No selvinnee aikanaan varmaksi. Itse en jää tuhansia antureita, ja kymmenen vuotta vanhaa huipputekniikkaa kaipaamaan. Se porvarimittaristo lienee kuitenkin kiva ja levikkeet on aina plussa. Käsittääkseni tiptronicci ja oppiva laatikko on kuitenkin kaikissa? Näin sen ainakin internetistä ymmärsin.

Laatikko on ihan sama kaikissa malleissa. Ei se ayc nyt niin pakollinen oo ( hyvä sanoo kun iteltä puuttuu kans). ;D ;D Siellä on sitten avoin takaperä. Porvarimittaristoa tuossa yksi asentelee juuri legnumiinsa, josta se puuttui ja kyllähän niitä levikkeitäkin saa (itse hankin kanssa jälkikäteen). Ja sulla tosiaan tossa aika pakosti se mukavampi sisusta edes. Ja musta on komia väri ainakin. :peukku

EDIT: Asa näytti tolle LYGF3 (mikäli nyt tulkitsin runkonumeron oikein) eli type-v.
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

mystinengalant sanoi
Laatikko on ihan sama kaikissa malleissa. Ei se ayc nyt niin pakollinen oo ( hyvä sanoo kun iteltä puuttuu kans). ;D ;D Siellä on sitten avoin takaperä. Porvarimittaristoa tuossa yksi asentelee juuri legnumiinsa, josta se puuttui ja kyllähän niitä levikkeitäkin saa (itse hankin kanssa jälkikäteen). Ja sulla tosiaan tossa aika pakosti se mukavampi sisusta edes. Ja musta on komia väri ainakin. :peukku

EDIT: Asa näytti tolle LYGF3 (mikäli nyt tulkitsin runkonumeron oikein) eli type-v.

Kyllä mun asa näyttää et on type s toi auto.

Tarkemmin Legnum VR-4 Type S(w/o asc/tcl), vr-4v(99m-),5at

Onkos tossa nyt siis se luistonesto vai tulkitsenko väärin.
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

VR. Sykerö sanoi
Kyllä mun asa näyttää et on type s toi auto.

Tarkemmin Legnum VR-4 Type S(w/o asc/tcl), vr-4v(99m-),5at

Onkos tossa nyt siis se luistonesto vai tulkitsenko väärin.
w/o = without = ilman.
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

VR. Sykerö sanoi
Kyllä mun asa näyttää et on type s toi auto.

Tarkemmin Legnum VR-4 Type S(w/o asc/tcl), vr-4v(99m-),5at

Onkos tossa nyt siis se luistonesto vai tulkitsenko väärin.


JOO NIIN NÄYTTÄÄ se näyttää kaikista noin, LYGF3 lukee siellä myös <- type-v:n koodi
 
Vs: Foorumin 8G tilanne

Jaahas. No laitetaanpas pari fotoa kun niitäkin tuolta maailman ääristä saapui. Tosiaan kyseessä on Type-V eikä se kyllä omaa menoa haittaa. Kurdi-mittaristo hieman, mutta ei kuitenkaan.
 

Liitetiedostot

  • 1089-0156_Legnum_wagon_VR-4_25.jpg
    1089-0156_Legnum_wagon_VR-4_25.jpg
    223 KB · Lukukerrat 321
  • 1089-0156_Legnum_wagon_VR-4_24.jpg
    1089-0156_Legnum_wagon_VR-4_24.jpg
    239.6 KB · Lukukerrat 334
  • 1089-0156_Legnum_wagon_VR-4_28.jpg
    1089-0156_Legnum_wagon_VR-4_28.jpg
    240.8 KB · Lukukerrat 335
Vs: Foorumin 8G tilanne

Ja vielä sisustakuvat:
 

Liitetiedostot

  • 1089-0156_Legnum_wagon_VR-4_16.jpg
    1089-0156_Legnum_wagon_VR-4_16.jpg
    237 KB · Lukukerrat 337
  • 1089-0156_Legnum_wagon_VR-4_08.jpg
    1089-0156_Legnum_wagon_VR-4_08.jpg
    223.7 KB · Lukukerrat 330
  • 1089-0156_Legnum_wagon_VR-4_13.jpg
    1089-0156_Legnum_wagon_VR-4_13.jpg
    230.9 KB · Lukukerrat 327
Vs: Foorumin 8G tilanne

app sanoi
Jaahas. No laitetaanpas pari fotoa kun niitäkin tuolta maailman ääristä saapui. Tosiaan kyseessä on Type-V eikä se kyllä omaa menoa haittaa. Kurdi-mittaristo hieman, mutta ei kuitenkaan.

Tuo on mustana aika bueno...
 
Takaisin
Ylös Bottom