Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

D

dshnr

Guest
Heipähei,

Taas kun on kovat pakkaset niin mitsua on ruvennut harmittamaan. Olisiko kellään tietoa seuraavanlaisesta viasta?

Pakkaskelillä (-20ºc) autoa käynnistäessä startti pyörittää konetta hyvin, mutta ei yritäkään käynnistyä. Kaikilla avaimilla sama juttu. Mutta sisätilanlämppärillä kun puhaltelee ratin alle lämmintä ilmaa hetken aikaa niin auto lähtee käyntiin ihan moitteetta. Olisiko käynnistyksenestossa joku komponentti joka ei kestä pakkasta? Muilta foorumeilta ratkaisua etsiessäni törmäsin aiheeseen jossa vika ja ratkaisu oli täysin samat mutta auto oli Nissan Almera -05, samoja osia?

Ehdotuksia vian korjaamiseksi?
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

jaa-a,eipä ole ennen tuollaista tullut vastaan ??? mutta eipä taida olla -97 galantissa käynnistyksenestoa,joten tuskin siitä johtuu.
purappas rattiakselin muovit irti ja jalkotilan muovipaneeli kans ja tarkista kaikki liittimet mitkä silmään osuu,ettei ois vaan huono kontakti jossain liitoksessa.
paljonkos on galantilla rullattu?voisko olla virtalukon pohjassa häikkää?
en usko että nissanilla ja mitsulla olisi samoja osia.
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

Ohjekirjan mukaan ainakin jonkin sortin käynnistyksenesto/ajonesto -systeemi galantissa on. Liittimiä on nitkuteltu eestaas ja käytetty irti, ei merkitystä. Vajaa 200 000 mittarissa. Virtalukon pohja on vaihdettu viime talvena kun huoltomies oli aivan satavarma että tämä vika johtuu siitä. Ei johdu.
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

Voi olla myös jälkeenpäin lisätty käynnistyksen esto, onko mukana jotain ylimääräsiä dokumentteja?
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

95-> pakollinen ajonesto "euroautoissa".
 
Galant 2.0 -97 farku ei käynnisty kovalla pakkasella....

Samaa ongelmaa on -97 2.0 farkussa... Selvisikö syy mistä johtuu?????

Sen verran, että kun pakkanen laskee alle 15 asteen, niin lähtee hyvin käyntiin ja käy hyvin ja siististi.
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

Pari tapausta on tullu vastaan ett tollanen ea-gallu ei käynnisty kylmällä ilmalla, ecussa oli kylmäjuotoksia jotka ei sitten yhdistäny pakkasilla eikä siten lähteny käyntiin, heti kun oli hetkenkin ollu sisätilalämmitin päällä niin heti starttasi normaalisti..

makijt sanoi
Samaa ongelmaa on -97 2.0 farkussa... Selvisikö syy mistä johtuu?????

Sen verran, että kun pakkanen laskee alle 15 asteen, niin lähtee hyvin käyntiin ja käy hyvin ja siististi.

Tosin tässä tapauksessa ei ehkä ole kyse tästä ilmiöstä mutta ei se mahdottomuuskaan ole..
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

Haa, taas talvi tulee ja jännitys tiivistyy ;D

Sen verran uutta tietoa tullut, että kaikki viittaa nyt tosiaan tuonne ecuun ja nimenomaan juotoksiin, vikakoodeistakin tuo immobilizer ecu putkahti esille.

Vielä kun jaksais purkaa sen verran nappulataulua että pääsis kolvilla sohimaan ::)
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

kannattaa tarkastaa kampiakselinasentotunnistin. Joissain autoissa tavannut moista oireilua, pakkasilla kampuran anturi ei toimi. tai toimii osittain... vois olla jotain tuollaista myöskin.
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

se kaks napainen lämpötila anturi... ainakin e15 turbo galantti teki heti tenät kun tuli pakkasta
muutoin pelitti hyvin, anturin vaihdon jälkeen toimi pakkasellakin.
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

Webtrap_86 sanoi
kannattaa tarkastaa kampiakselinasentotunnistin. Joissain autoissa tavannut moista oireilua, pakkasilla kampuran anturi ei toimi. tai toimii osittain... vois olla jotain tuollaista myöskin.

Mistähän tämä löytyy, hihnapuolelta jostain? Entä mistä tietää toimiiko se vai ei ???
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

On kyllä melkonen kampiakselin tunnistin jos lämpiää sisältä lämmittämällä. ???
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

J. Puhakka sanoi
On kyllä melkonen kampiakselin tunnistin jos lämpiää sisältä lämmittämällä. ???

;D Joo, kyllä mä lähden tuosta immobilizerista liikkeelle, kattelee sitten lisää jos ei auta.
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

dshnr sanoi
;D Joo, kyllä mä lähden tuosta immobilizerista liikkeelle, kattelee sitten lisää jos ei auta.

Itsellä muuten on samaa vikaa vanhemmassa korissa.. (-94) (löytyy galant puolelta), mut en oo vielä ihan varma että onko se pakkasesta kiinni, mut käyntiin lähtee lämmittämällä. Ja itsellä ei kai tietääkseni ole ajonestoja.. Joten veikkaan ecua tai jotain muuta, viikonloppuna ajattelin katsella.

Vanhempi korimallihan on teknisesti bout vastaava kuin tuo uudempikin tuon 2.0 koneen osalta, että jos löytyy jotain niin kerron tänne vaikka sit :)
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

J. Puhakka sanoi
On kyllä melkonen kampiakselin tunnistin jos lämpiää sisältä lämmittämällä. ???
ollaanpa sitä viisastelevalla päällä! :eek:
en mä sanonukkaan et se lämpiää sisältä! mut esim. chrysleri 300c niin riippuen pakkasesta niin lähti käymään tai ei. jos vaik oli -15astetta niin ei lähtenyt ja sit ku oli taas vaik -10 niin lähti ja toimi joka kerta(viime talvena oli monta tapausta)sanoin vaan et kannattaa tarkastaa sekin mahdollisuus.
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

dshnr sanoi
;D Joo, kyllä mä lähden tuosta immobilizerista liikkeelle, kattelee sitten lisää jos ei auta.

Carismoissa olen tavannut noita immobilizereita rikki sillä tavalla jos käynnistyksen aikana jännite laskee alle 10.3v niin se ei lähde käyntiin. vaikka kuinka sahaat. ja sitä pidempää ihmeteltiinkin. Mutta uusi immo alle avainten koodaus ja eikun menoks toiminu normaalisti.
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

Webtrap_86 sanoi
ollaanpa sitä viisastelevalla päällä! :eek:
en mä sanonukkaan et se lämpiää sisältä! mut esim. chrysleri 300c niin riippuen pakkasesta niin lähti käymään tai ei. jos vaik oli -15astetta niin ei lähtenyt ja sit ku oli taas vaik -10 niin lähti ja toimi joka kerta(viime talvena oli monta tapausta)sanoin vaan et kannattaa tarkastaa sekin mahdollisuus.

Juu ja sama koski kans tuota mr mmc:n lämpötila-anturia (ja sitä kai tarkoitinkin enemmän), pitää välillä viisastella ;D (Ei sillä että vika ei välttämättä nuissa olisi), mutta jos vikakuvauksessa sanotaan että auto lähtee käyntiin lämmittämällä sisäpuhaltimella sisältä niin näin teoriassa ainakaan ei vian konehuoneessa pitäisi olla ::) Onhan nuo sinänsä helppoja diagnisoida, jos se on konehuoneen antureissa, niin lohkolämppäriin auto, jos lähtee sillä tulille, vika on konehuoneen antureissa (esim. tuo lämpötila-anturi, jokin muu osa), jos sisältä, niin silloin vika "sisällä". Sitten se kolmas luokka varmaan on nuo hieman vaikeemmat ja useamman vian yhdistelmät :)
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

Webtrap_86 sanoi
Carismoissa olen tavannut noita immobilizereita rikki sillä tavalla jos käynnistyksen aikana jännite laskee alle 10.3v niin se ei lähde käyntiin. vaikka kuinka sahaat. ja sitä pidempää ihmeteltiinkin. Mutta uusi immo alle avainten koodaus ja eikun menoks toiminu normaalisti.
Ollut sitten enemmänkin ongelmia noissa,samoin kuin Space Stareissakin,"laatu" Boschin IMMOJA,voi tehrä välillä mitä sattuu.

Lentäviä hollantilaisia..
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

Kumpaa kautta fiksumpi lähtä immobilizer-laatikkoa etsimään, jalkatilasta katteiden takaa vai keskikonsolia purkamalla?
 

Liitetiedostot

  • immo.png
    immo.png
    134.3 KB · Lukukerrat 1,861
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

nyt en muista ihan ulkoa että jos on ihan samalla kohdalla kuin tuo keskulukon kaukoohjaimen boxi niin
helpoin on ottaa kuskin puolelta keskikonsolin sivu auki ja 10mm pikku hylsyllä tiputtaa boxi välistä :peukku
mä olen purkanu toiselta puolen kun pitää lämppäri vaihtaa...

huomen aamupäivällä olisin viisaampi... ei jaksa mennä nyt katsoon ::)


edit:

riittää kun purkaa ratin alta muovit pois, ja ristipää ruuvarilla boxi irti :peukku
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

-29 ja arvatkaapa lähtikö käyntiin ;D

Jokunen viikko sitten otin tuon immon laatikon irti, käytin juotoksia sulana ja puhdistin liittimet jne. kylmäsprayllä jäädytin vielä -55c ja kokeilin että lähtee käyntiin.
Ei tää vika enää kovin kaukana voi olla kun 5min puhaltelin taas sisätilanlämppärillä niin lähti niinku ei kylmä ois ollukkaan.
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

Onko löytyny tarkkaa syytä tähän? Kaverilla samaa vikaa -97 galantissa.
 
Vs: Galant 2.0 -97 ei käynnisty kovalla pakkasella (käynnistyksenesto?)

Jomppis sanoi
Onko löytyny tarkkaa syytä tähän? Kaverilla samaa vikaa -97 galantissa.

Ei mitään satavarmaa tietoa vieläkään, luultavasti ehkä maybe se on tuo immobilizer-ecu joka ei kestä pakkasta.
 
Takaisin
Ylös Bottom