Galant -88 kestosta

C

chili

Guest
Mulle eksy tuollanen 1.8 kaasari gallu vaihdossa, 388tkm tietä nähnyt. Puunasin ja nysväsin ja kuonan alta paljastu siisti yksilö. Huoltokirjakin on enemmän tai vähemmän täydellinen. Voimansiirto ja vaihteisto tuntuu olevan ihan hienossa kunnossa ja koneeessa tehot tallella, eikä savuttele eikä huohottele. Pieni pisaratason vuoto kannentiivisteen reunasta (tippa ja päivä ehkä).
Kun kaiken lisäksi huomasin että tuo on ruostesuojattu tiuhaan tahtiin niin taidanpa tuon pitää.

Ja kysymys siis kuuluukin, mitä tuon v -88 1.8 kaasari koneen "pitäisi" kestää? Kansirempasta en löytänyt merkintää, eli joko tehty tai ei? Jos ei, millon syytä odotella? Mites muuten tuon koneen kanssa? Kesto, tyypillisiä vikaantumusia jne?
 
No lähinnä ihmetyttää ettei se savuta, itellä ainakin oli toi 2.0l 300tkm jälkeen aikamoinen öljypoltin.. Suurimpana syynä varmaankin venttilinvarren kumit.. ajoin sillä 100tkm ja hyvin pelas vielä 400tkm kohdalla (jossei sitä öljynkulutusta lasketa) Eli, kestäähän noi. Ja miun ajo ei ollu mitää köröttelyy..
 
Jeps, siks aloin oikeestaan kyselemäänkin kun vuosia sitten mulla oli 2.0glsi -88 bout 300tkm ja siinä tuli just samaa kun kerroit, varsinkin jos kengitti ja nosti kaasun nopeasti niin aimopöläys kävi, se tosiaan loppu kun vaihto noi venavarsien kumit.
Oon tolla nyt ajellu 500km ilman savua kertaakaan, täytyy tarkkailla ja ajella halpoja kilsoja hymyssä suin 8)
 
ohhoh.. joku fiksumpi varmaa sit selittää meille että mistä moinen voi johtua.. tai jos siihen vaa o yksinkertaisesti vaihdettu lähiaikoina ne. :D

Savutus oli myöskin järjetöntä kun käytti vähänaikaa tyhjäkäyntiä.. alko tulee usvaa putkesta reilusti, jopa hävetykseen asti pitkissä liikennevaloissa, sopivalla hämärällä että takana olijan valot valaisi vielä savuefektiä.. mut silti, savutus on kyl pieni paha siihen että auto toimi aina, eikä kertaakaan jätä tielle. :)
 
Itselläni oli vastaava Gallu muinoin. 480tkm -> 503tkm eikä mitään ongelmia tuona aikana ollut. Kone siitä kuulemma oli käytetty n.300tkm kohdalla auki mutta ei mitään tietoa mitä sille on tehty silloin.. Hieman se vei öljyä mutta ei haitannut minun elämää. Pohja siinä kyllä oli laho josta sain ennen katsastusta itseni vakuuttuneeksi, että nyt toteutan unelmani ja hankin pitkään himoitsemani Eclipsen 8)
Ei muuta kuin kovaa ajua ja huolettomia kilometrejä :driver
 
Tunnistan mun ex-mitsun ;) Mulla toi oli ~2v ja putkistoo vain vähän laittelin (ruostu) ja öljyt + putsarit vaihtelin. Hyvä että on toiminut :)
 
Vs: Galant -88 kestosta

Hoplaa, olen tolla duunikeikkaa ympäri Suomea heittänyt, halpoja kulutusosia mennyt ehkä n 100e edestä ja nyt pärähti mittariin 400.352km .. wupii =). Muuten hurisee edelleen vailla ongelmia, kop kop.

Ja ajo jatkuu :driver
 
Vs: Galant -88 kestosta

Ihan heitto mutta vanhemman korimalli 2.0 on kanssa kova polttamaan öljyä niin ilmeisesti uudemmassa korimallissa ensimmäisissä samaa ongelmaa.

Semmosen korjaamohuhun olen joskus kuullut, että tietyn ikäisiin olisi tehty poraus liian tuoreeseen valuun ja sylinteri menisi soikeaksi. Mitään faktaa ei ole eikä mittaustuloksia :/
 
Vs: Galant -88 kestosta

V.Taavila sanoi
Ihan heitto mutta vanhemman korimalli 2.0 on kanssa kova polttamaan öljyä niin ilmeisesti uudemmassa korimallissa ensimmäisissä samaa ongelmaa.

Semmosen korjaamohuhun olen joskus kuullut, että tietyn ikäisiin olisi tehty poraus liian tuoreeseen valuun ja sylinteri menisi soikeaksi. Mitään faktaa ei ole eikä mittaustuloksia :/

Saattaapi pitää paikkansa (vaikkei vuosimalli ihan täsmääkkään) oma gallu (2.0 GLSi -90) käryttää öljyä ihan kiitettävästi, venakumit on vaihdettu viime kesänä, ei auttanut. Edellinen omistaja (oli aikoinaan ostanut sen n. vuoden vanhana, huollot hoidettu asiallisesti edellisen omistajan toimesta) sanoi joskus myöhemmin kun nähtiin että se on syönyt öljyä niinkauan kun se auto on hänellä ollut. Eli veikkaisin tässäkin yksilössä soikeita sylintereitä :(
 
Vs: Galant -88 kestosta

Joo, mullakin tuo galantti kuluttaa jonkunverran öljyä, mutta ei kuitenkaan savuta, ainakaan että ajossa sen itse huomaisi ::)
Ja siitä kannentiivisteestä, ei se normaalisti kovin herkästi pitäisi palaa, ellei sitten aja ilman vesipumppua tai ohjaustehostimen hihnaa ;)
Omalla autolla on jo tullu ajeltua se kolme vuotta ja n 50 tkm, ja aika paljon on joutunu normaalia huoltoa tekemään, mm. kaikki jarrut on käyty läpi ja tietysti normaalit öljynvaihdot jne...
 
Takaisin
Ylös Bottom