Galant -89 nykii lämpimänä

jakeri

New Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2008
Siis galant nykii lämpimänä silloin kun kiihdyttää lujaa mut ei jos lähtee rauhallisesti.
Kaikki mistä se vois johtua oon yrittäny kattoo ja vaihtaa mut ei löydy vikaa.
Kylmänä toimii ok ja tyhjäkäynnissä ei oo ongelmaa.
Kaikki apu on nyt tarpeen jos joku vaan osaa auttaa.
 
Vs: Galant -89 nykii lämpimänä

"kaikki" ?

Olisiko parempi luetella ne toimenpiteet, joita on jo tehty, niin ei tarvitse muitten arvailla ja ehdotella jo tehtyjä juttuja?

Noh, -89 Galantteja ei onneksi ole kuin 1.6 ja 1.8 kaasarilla ja jakajalla, 2.0 SOHC ruiskulla ja jakajalla, 2.0 DOHC ruiskulla ja suorasytkällä, 1.8 dieseli........... ;D

Helpottaa kummasti neuvojia, kun tietää vähän enemmän autosta kuin mallinimen ja vuosimallin (toki hyvä että ne tiedot ovat, mutta lisää kannattaa laittaa.)
 
Vs: Galant -89 nykii lämpimänä

Joo eli se on 1.6 bensakoneella. Vaihdettu/tarkistettu et toimii: tulpat, tulpanjohdot, kaasari, bensansuodatin,
virranjakaja, venttiilit ja venttiilikopan tiiviste.
 
Vs: Galant -89 nykii lämpimänä

Äkistään katsottuna jäljelleä jää vielä ainakin alipainevuoto (letkut TAIVUTTELEMALLA läpi), imusrajan tiiviste, jopa jarrutehostaja.

Lämpimänä nykimiseen voi juuri liittyä sopiva alipainevuoto: rikastimen ollessa päällä toimii, sen jälkeen ei...

Sitten vielä tulpanjohdot, pyörijä, jakajan kansi (jos ei näitä ole katsottu jakajan yhteydessä.) Kaikki erittäin tärkeitä kohteita. Ja samalla kannattaa tsekata lampulla sytkän ajoitus.
 
Vs: Galant -89 nykii lämpimänä

Joo no tulpanjohdot, pyörijä ja jakajan kansi on kyl myös kattottu ;D . Sytytyksen ajoitus on ok.
Mut oisko sit virranjakajan ja puolan välisessä johdossa jotain häikkää?
 
Vs: Galant -89 nykii lämpimänä

Mahdollista, kuten myös itse puolan jonkin asteinen kypsyminen. Kokeile kädellä onko puola kuuma/lämmin silloin kun vika on "päällä".

Onhan siellä jakajan sisällä oikeat pyörijät ja kansi? Tarvikeosat voivat olla jo uutena niin italialaisia, että kipinä hylkii niitä.
 
Vs: Galant -89 nykii lämpimänä

Joo puola on lämmin vian ollessa päällä. Alipaine letkut on myös ok. Vaihdoin myös jakajalta puolalle menevän johdon mut ei vaikutusta. ihme homma! :seina
 
Vs: Galant -89 nykii lämpimänä

No ainahan se tietty vähän lämpenee, varsinkin jos virtoja on roikotettu päällä ilman että kone käy, ja kyllä moottorin lämpökin vähän johtuu puolalle, se kun lymyilee siellä imusarjan mutkien sisällä..

Eli nyt pitäisi osata erottaa "normaali" lämpeneminen ja kypsymisen aiheuttama lämpeneminen...


EDIT: ei se puola kaasarikoneessa missään imusarjassa lymyile.
 
Vs: Galant -89 nykii lämpimänä

Niko Päivinen sanoi
se kun lymyilee siellä imusarjan mutkien sisällä..
Eipäs muuten olekkaan tässä mallissa,vaan ruiskuissa..
 
Vs: Galant -89 nykii lämpimänä

Kuinka noiden puolan johtojen kunto oikein tarkistetaan / on tarkistettu? Vanhemmiten johdot menettävät ominaisuutensa ja kaikki näyttää hyvältä kunnes vaaditaan kunnon sytytystä esim. kiihdytyksessä (paljon polttonainetta) ja tässä vaiheessa kipinä ei vain riitä.
 
Vs: Galant -89 nykii lämpimänä

Eipäs muuten olekkaan tässä mallissa,vaan ruiskuissa..

Totta, mietin kokoajan ruiskupeliä.

Siinä tapauksessa ei puolan normaalikäytössä luulisi kauheasti lämpenevän?
 
Vs: Galant -89 nykii lämpimänä

Niko Päivinen sanoi
Siinä tapauksessa ei puolan normaalikäytössä luulisi kauheasti lämpenevän?
Nyt muuten kun tarkemmin mietin,niin itsellänihän kävi eräs talvi nimenomaan E31:lla niin että rupesi lämpöisenä&kierroksilla pätkimään,ja syynä oli nimenomaan PUOLA.

Ajappa lenkkiä,ja kokeile pystytkö pitämään kädellä kiinni yli 10s puolasta.
Jos polttaa,niin puola sökö.

Itsellä välillä lämpesi puola,välillä taas ei kovinkaan paljoa,käämivika paljastui loppujen lopuksi.
 
Vs: Galant -89 nykii lämpimänä

No nii jospa se nyt toimis. Konehuoneessa oli akun vieressä peltiin kiinnitetty rele ja siitä lähti yks johto puolalle ja jotain muita muualle, mut otin sen johdon kokonaan pois. Sillä oli semmonen tarkotus et auton ku käynnisti ni sytty ajovalot päälle eli ns. "tees se itse automaattivalot" :). Se kait oli siitä kiinni ku ei oo enää nykiny ja puolalle ei mun tietääkseni saisi mennä mitää ylimääräistä, olenko oikeassa? Kiitos hyvistä neuvoista!
 
Vs: Galant -89 nykii lämpimänä

Ei se sitte kauan toiminukkaan eli ei se vika siinä johdossa ollu. Nyt se nykii kylmänäki ja on ruennu sammuilemaan. Voisko olla vika kuitenki sit virranjakajassa?
 
Takaisin
Ylös Bottom