galant 97 2.5 v6 bi-turbo Nykii kun alkaa kiihdyttää ..

mikav

New Member
Liittynyt
19 Toukokuu 2009
mikä voisi olla vikana kun galant 97 2.5 v6 bi-turbo alkaa nykii kun kiihdyttää nopeasti. olisis kiva tietää syy kun se olottaa tehoalueen nurkilla ja lopettaa nykimisen 1000-2000 kierroksen jälkee se taas menee sen minkä menee.

Olisiko kenelläkään tietoo tälläiseen vikaan?
 
Vs: galant 97 2.5 v6 bi-turbo Nykii kun alkaa kiihdyttää ..

Tulpan johdot tekee kiusaa... /tulpat. suosittelen vaihtoa. paranee..
 
Vs: galant 97 2.5 v6 bi-turbo Nykii kun alkaa kiihdyttää ..

asia selvä pitää lähtee metsästää platinatulppia :)
 
Vs: galant 97 2.5 v6 bi-turbo Nykii kun alkaa kiihdyttää ..

Mikä muuten on bi-turbo galantti? ::)

Twinin tiedän mutten bi:tä... ;)
 
Vs: galant 97 2.5 v6 bi-turbo Nykii kun alkaa kiihdyttää ..

Eikai se ihan nuin yksinkertaisesti kuitenkaan mene.. noin yleensä, bi-turbo ja twin turbo meinaa samaa, eli kahta turboa..

Nyrkkisääntö varmaan voisi olla jos ruvetaan nitpicking että twin turbot on V6 koneissa (turbot molemmilla puolilla konetta.. ja Bi-turbot, esim bemarissa kun on suora kutonen niin trubot on samalla puolella, luonnollisesti :), peräkkäin tai vierekkäin, sillä ei oo väliä :-*
 
Vs: galant 97 2.5 v6 bi-turbo Nykii kun alkaa kiihdyttää ..

^Hyvä argumentti, muttei pidä kutiaan tuossa mun uudessa hankinnassa. Itsehän tietysti ylemmän luokan harrastelijana kutsun omaani TeeTee:ksi ;D
 
Vs: galant 97 2.5 v6 bi-turbo Nykii kun alkaa kiihdyttää ..

Kyllähän Bi ja Twin ajaa saman asian..Eikä meinaa että onko samalla puolella tai jotain muutakaan...
V-koneisia 2 turbolla varustettu moottoreita löytyy ihan biturbo ja Twinturbo nimikkeillä (esim. Audi s4 2.7bi)

EDIT: oho, mitsumisin viestin olis voinut lukea tarkemmin. Sama pannu hänen a6:ssa pienemmillä ahtimilla.
 
Vs: galant 97 2.5 v6 bi-turbo Nykii kun alkaa kiihdyttää ..

mikav sanoi
asia selvä pitää lähtee metsästää platinatulppia :)

mites joko selvisi toi vian/oireen aiheuttaja??
 
Vs: galant 97 2.5 v6 bi-turbo Nykii kun alkaa kiihdyttää ..

joo selvis kun vaihdoin tulpat, johdot ja puolat nyt toimii moitteettomasti :)
 
Vs: galant 97 2.5 v6 bi-turbo Nykii kun alkaa kiihdyttää ..

hyvä homma mut mites(syy) sä puolat vaihdoit? vai päätit sitten samaan syssyyn vaihtaa?
 
Vs: galant 97 2.5 v6 bi-turbo Nykii kun alkaa kiihdyttää ..

tulppien takia se nyki mut päätin vaihtaa kaikki samalla :)
 
Vs: galant 97 2.5 v6 bi-turbo Nykii kun alkaa kiihdyttää ..

Tämmöset numerot löytyy noille legnumin puolille MD363547 ja MD323928. En löydä mistään korjausmanuaaleista puolille kuitenkaan vastusarvoja, että pystyisi puolat mittaamaan. Voisiko joku kertoa noit primary/secondary vastusarvot.

Tulpat vaihdoin n. 20tkm sitten mutta tulpanjohdot tarvisi vaihtaa, kun alkaneet lyömään läpitte. Samalla tiedustelisin, että onko noita tulpanjohtoja saatavana millään muulla numerolla tarvikemallina jotka ajaisivat asiansa vai joutuuko sen 200€ taas maksamaan. Camskilliltä en jaksaisi nyt tilata.
 
Vs: galant 97 2.5 v6 bi-turbo Nykii kun alkaa kiihdyttää ..

Elikäs mullakin on toi nykimis ongelma manu legussa, kuin ahdot noisee tohon 0.92 niin alkaa pätkii aika pahasti. Pitäisinkö sytytyspuolat vaihtaa Hot Wiresiin? Ja mistä niitä saa legnumeihin?
 
Vs: galant 97 2.5 v6 bi-turbo Nykii kun alkaa kiihdyttää ..

T1 sanoi
Elikäs mullakin on toi nykimis ongelma manu legussa, kuin ahdot noisee tohon 0.92 niin alkaa pätkii aika pahasti. Pitäisinkö sytytyspuolat vaihtaa Hot Wiresiin? Ja mistä niitä saa legnumeihin?
Jos töksäyttää ihan reilusti, silloin todennäköisesti fuelcut, joka hyvinkin mahdollinen jo noilla ahdoilla varsinkin jos ahdot tulee piikkinä ..
 
Vs: galant 97 2.5 v6 bi-turbo Nykii kun alkaa kiihdyttää ..

okey, miten tommosen hommas saisi kuntoon, mulla on autossa toi walbron 255l/h pumppu.
 
Vs: galant 97 2.5 v6 bi-turbo Nykii kun alkaa kiihdyttää ..

T1 sanoi
okey, miten tommosen hommas saisi kuntoon, mulla on autossa toi walbron 255l/h pumppu.

Jos tämän töksäytyksen nyt aiheuttaa fuelcut, niin sitä ei voi "korjata". Fuelcut on ecussa oleva ominaisuus, joka suojaa moottoria vikatilanteessa, esimerkiksi hukkaportin kellon letku on halki; kello ei avaa porttia kun ahdot nousee tiettyn rajaan; ahdot nousee liikaa ja silloin ecu huomaa että nyt on joku pielessä ja pistää pelin seis.

Fuelcut ei varsinaisesti riko mitään, eikä se ole vika. Se on moottorinsuojakytkin.

Eli todennäköisesti olet ruuvvailut jollain ahtopaineensäätimellä ahtoja isommiksi, ja nyt ecu ei anna enää sun nostaa, koska se ei välttämättä ole turvallista (voi ilmetä nakutusta yms).

mun vinkki: laske ahtoja siten että fuelcuttia ei esiinny (jos et halua virittää konetta).
 
Vs: galant 97 2.5 v6 bi-turbo Nykii kun alkaa kiihdyttää ..

Toki voi noilla ahdoilla vanhat tulpatkin alkaa rötään.... Kärkiväli kasvanut tms.
Mutta todennäköisesti tuo on fuelcutti (itselläni tulee samoissa kohdin)
 
Vs: galant 97 2.5 v6 bi-turbo Nykii kun alkaa kiihdyttää ..

okey hyvää tietää, jos nyt laittais ahtoja sitten alas ja kattois miten toimii. Mitens legulla on orginaali ahdot? Ja jos lasken ahtoja ja se jatkaa nykimistä niin onko tietoa mista saisi uudet tulpat leguun ja kai noita puolajohtoja pitäis samalla vaihdella.
 
Vs: galant 97 2.5 v6 bi-turbo Nykii kun alkaa kiihdyttää ..

T1 sanoi
okey hyvää tietää, jos nyt laittais ahtoja sitten alas ja kattois miten toimii. Mitens legulla on orginaali ahdot? Ja jos lasken ahtoja ja se jatkaa nykimistä niin onko tietoa mista saisi uudet tulpat leguun ja kai noita puolajohtoja pitäis samalla vaihdella.

camskill ja vakioahdot on 0.65bar tienoilla
 
Takaisin
Ylös Bottom