Keskustelu tänne http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=18765.0
Päässä naksahti nähtyäni myynti-ilmoituksen ja äkkiä huomasinkin moottorivikaisen neliveto-Galantin seisovan tallin pihassa. Mitsuttomuutta ei siis kovin kauaa osaltani kestänyt...
Tavoitteena on saattaa auto jälleen ajokuntoon ja pitää hauskaa talvella erilaisissa jäärata-tapahtumissa. Aika näyttää riittääkö kapistuksen teho ja ominaisuudet siihen vai meneekö homma ihan mateluksi.
Auton tarkempi tyyppi on siis E39A Dynamic-4 GTI 16V jolla on rullattu mittarin mukaan jo reilut 384 tkm. Ensirekisteröinti on tapahtunut 2.1.1990. Varusteita on kattoluukku, ABS, vakionopeudensäädin, huonosti toimiva hälytin, näyttö pimeänä oleva CD-soitin ja vetokoukku. Leimaa on 2.1.2008 saakka.
Kori vaikuttaa ihan kohtuulliselta. Maalin kunnosta on vaikea sanoa kun auto on likainen. Tuulilasin tiivisteen ja takaspoilerin alta kukkii, muuten ei ruostetta näkyvissä. Pohjassa on pintaruostetta mutta en ole päässyt katsomaan sen tarkemmin onko pehmeää ja kuinka paljon. Pyöränkotelot ja lokasuojan kaaret vaikuttavat ehjiltä ja kovilta. Maalia on lohkeillut muutamasta kohdasta muoviosista.
Sisusta on melko likainen mutta muuten siedettävä. Kuskin penkissä on repeämä sivussa ja jakkara tuntuu muutenkin kulahtaneelta.
Alustasta on vaikea sanoa muuta kuin että ratti kääntää etupyöriä ja pyöristä heiluttamalla ei tunnu välystä tai kolinaa. Takapää näyttää vähän roikkuvan mahdollisesti kuoleentuneiden vietereiden ansiosta. Alla on alkuperäiset aluvanteet kehnoilla talvirenkailla. Käsijarrukahva nousee ylös asti ilman havaittavaa vaikutusta.
Voimansiirrosta en osaa sanoa mitään muuta kuin että vaihdekeppi tuntuu toimivan ja pykälät menevät päälle. Tässä on epäilemättä suurin kysymysmerkki koska järjestelmä on kuitenkin melko monimutkainen ja epäilemättä kallis korjata.
Moottori on melko surullisessa jamassa. Jakohihna on napsahtanut poikki mahdollisesti tasapainoakselin hihnan mentyä väliin. Ainakin yksi mäntä on halki, muutama venttiili poikki, kannessa reikä ja suurin osa lopuistakin venttiileistä taipunut. Pintaruostetta on jo ehtinyt iskeä sylintereihin ja nokkiin kun kone on ollut jokusen viikon ilman hattua ja venttiilikoppaa.
Tästä lähdetään liikkeelle ja katsotaan koska Galant taas liikkuu. Jos löytyy sopivia moottorin osia tai koko 16V konetta niin saa tarjota
-- Edit, muokkasin otsikkoa.
Päässä naksahti nähtyäni myynti-ilmoituksen ja äkkiä huomasinkin moottorivikaisen neliveto-Galantin seisovan tallin pihassa. Mitsuttomuutta ei siis kovin kauaa osaltani kestänyt...
Tavoitteena on saattaa auto jälleen ajokuntoon ja pitää hauskaa talvella erilaisissa jäärata-tapahtumissa. Aika näyttää riittääkö kapistuksen teho ja ominaisuudet siihen vai meneekö homma ihan mateluksi.
Auton tarkempi tyyppi on siis E39A Dynamic-4 GTI 16V jolla on rullattu mittarin mukaan jo reilut 384 tkm. Ensirekisteröinti on tapahtunut 2.1.1990. Varusteita on kattoluukku, ABS, vakionopeudensäädin, huonosti toimiva hälytin, näyttö pimeänä oleva CD-soitin ja vetokoukku. Leimaa on 2.1.2008 saakka.
Kori vaikuttaa ihan kohtuulliselta. Maalin kunnosta on vaikea sanoa kun auto on likainen. Tuulilasin tiivisteen ja takaspoilerin alta kukkii, muuten ei ruostetta näkyvissä. Pohjassa on pintaruostetta mutta en ole päässyt katsomaan sen tarkemmin onko pehmeää ja kuinka paljon. Pyöränkotelot ja lokasuojan kaaret vaikuttavat ehjiltä ja kovilta. Maalia on lohkeillut muutamasta kohdasta muoviosista.
Sisusta on melko likainen mutta muuten siedettävä. Kuskin penkissä on repeämä sivussa ja jakkara tuntuu muutenkin kulahtaneelta.
Alustasta on vaikea sanoa muuta kuin että ratti kääntää etupyöriä ja pyöristä heiluttamalla ei tunnu välystä tai kolinaa. Takapää näyttää vähän roikkuvan mahdollisesti kuoleentuneiden vietereiden ansiosta. Alla on alkuperäiset aluvanteet kehnoilla talvirenkailla. Käsijarrukahva nousee ylös asti ilman havaittavaa vaikutusta.
Voimansiirrosta en osaa sanoa mitään muuta kuin että vaihdekeppi tuntuu toimivan ja pykälät menevät päälle. Tässä on epäilemättä suurin kysymysmerkki koska järjestelmä on kuitenkin melko monimutkainen ja epäilemättä kallis korjata.
Moottori on melko surullisessa jamassa. Jakohihna on napsahtanut poikki mahdollisesti tasapainoakselin hihnan mentyä väliin. Ainakin yksi mäntä on halki, muutama venttiili poikki, kannessa reikä ja suurin osa lopuistakin venttiileistä taipunut. Pintaruostetta on jo ehtinyt iskeä sylintereihin ja nokkiin kun kone on ollut jokusen viikon ilman hattua ja venttiilikoppaa.
Tästä lähdetään liikkeelle ja katsotaan koska Galant taas liikkuu. Jos löytyy sopivia moottorin osia tai koko 16V konetta niin saa tarjota
-- Edit, muokkasin otsikkoa.