Galant EXE, mikä se on?

M

Makke

Guest
Siis kun mulla on nyt tuossa turbon ohessa tuo E15 koppanen GLS EXE Galant.
Nuo exe-tekstithän on vain tarra kyljessä. Mitä se EXE oikein pitää sisällään? Tuossa nyt on jotain eroja turboon kun puhutaan varustelusta. Samoja on mm. abs, sähkölasit, sähköpeilit, keskuslukko, ohj.tehostin yms.
Lisänä on ainakin ilmastointi sekä sähkötoiminen kattoluukku.
Takaspoikkaa ei exessä ole, ei myöskään vakionopeudensäädintä. Nuo molemmathan on turbossa.
Onko EXE vaan joku maahantuojan lisä tarra joka itse asiassa ei ole mitään kummoista?

EXE:n maski kummastuttaa, se on kromimaski. Onko GLS:ssä sellanen? turbossa on ainakin musta ritilämaski.
 
Pääasiassahan EXE eroaa GLS:ästä juuri sillä että siinä on lisänä vielä nuo mainitsemasi abs, ilmastointi sekä sähkötoiminen kattoluukku. Jännä, että EXE:ssä ei ole vakionopeudensäädintä koska sen on muuten paremmin varusteltu kuin GLS mistä se löytyy.

GLS mallissa on musta maski. EXE mallissa pitäisi olla korinvärinen maski. Tuo kromimaski voi olla joku lisävaruste.

EXE:ssä on muutenkin ne osat korinvärisiä mitkä GLS mallissa ovat joku mustia tai kromisia.

Edit: Onhan kanssa EXE mallit olemassa ainekin Lancerista, Coltista ja Carismasta ainakin Galantin lisäksi.
 
Yleisesti ottaen EXEt ovat mallikauden loppupuolella tehtyjä erikoisvarusteltuja malleja, vakiotekniikalla.
Eli sähköherkkuja ja korinväristä osaa, spoilereita, helmoja :) Lancer EXE:ssä (vm.91) myös verhoilu, penkit ja takuu(!) oli erilaiset.

EXE-mallit ovat mun mielestä valmiiksi tehtaalla varusteltuja ja niitä on ollut tarjolla vain tietyn värisinä.

Valitettavasti maahantuojakin on voinut joskus tehdä omiaan... :(
 
E15 oli ensin Royale ja sit kait tuli tää EXE.
Siks tuo exe mietityttää, että edes ohjekirja ei sitä tunne. Ei edes otteessa merkintää...

Haiskahtaa siis maahantuojan varustelu/rahastus jutulta

BTW, jos jotain kiinnpostaa, niin multa jää noista turbo ja EXE autoista ylimääräistä tavarraa...

levyjarrut (käy Civiciin), sävylaisarjoja, ohjaustehostin, sähkölasia, säköpeilitit, uusia ovia yms yms.

Ei kun tiedustelemaan ennen kuin pistän huuto.nettiin huudettavaksi.
 
En usko, että on maahantuojan rahastus juttu. Tuskin maahantuoja taho vaivautuisi poistamaan vakionopeussaadintä, vaihtamaa listat yms. korinvärisiksi. Tosin onhan E3x mallejahan on maalailtu maahantuojan toimesta 2 värisiksi.

Olen kapsun kanssa samoilla linjoilla ja uskon silti, että kyse on tehdasvarustelusta. Vaikuttaa nimittäin Googlellakin etsimällä muultakin EXE malleja kuin suomesta
 
Kuvia autosta ja siinä olevasta maskista löytyy kuvia kotisivuiltani nykyiset-sivulta.
Tässä suora linkki Galant EXE

Sit olis yhden takavalomallin tunnistusta. Kuvat
 
tuo sileä on 85-86 ja mersumalli 87> ;D
noita on hyllyssä useampia jos joku haluaa vaikka tummentaa omansa niin voi leimalle laittaa kirkkaat ;D
 
Kovin ovat muuten heikkoja noi 85-86 sileät valot. Mulla on niitä 4 kpl ja kaikki halki.

fisu: taisin sulta jo joskus yhyyn aikana -87 "mersu" valoja kysellä. Sattuisko löytymään vielä?
 
TAKALYHDYT/LASIT MITSUBISHI GALANT ETUVETO --92
E1-sarja takalyhdyt 85--87:
Vasen --6.86 (keskellä korkeampi osa). 165.50 ???
Oikea --6.86. 165.50 ???
Vasen 6.86-- (rihlattu koko leveydeltä). 163.82 ???
Oikea 6.86--. . . . . . . . . . . . . . . 163.82 ???

onpas halpoja ::)
 
Kuvia autosta ja siinä olevasta maskista löytyy kuvia kotisivuiltani nykyiset-sivulta.


Toi maski ei vaikuta Suomi-mallilta? Olisko vaihtunut samalla kuin puskurikin. En ole ikinä ennen nähnyt/kiinnittänyt huomiota. Eikös Exen maski ole sekin korin värinen?

lisäys: vakionopeussäädin puuttuu, koska on GLX exe. Sehän on GLS varuste, jota ei ole GLX mallissa.
 
Toi maski ei vaikuta Suomi-mallilta? Olisko vaihtunut samalla kuin puskurikin. En ole ikinä ennen nähnyt/kiinnittänyt huomiota. Eikös Exen maski ole sekin korin värinen?

On korinvärinen maski EXE:ssä normaalisti. Mitä minä kuvista kattelin niin näyttää jenkki mallin maskilta.
 
lisäys: vakionopeussäädin puuttuu, koska on GLX exe. Sehän on GLS varuste, jota ei ole GLX mallissa.

Mulla oli moka tuolla sivulla, auto on kylläkin GLS eikä GLX. Omistajankäsikirjan mukaan vain dieselistä on olemassa GLX malli.

Siis auto on GLS EXE
 
No olisko sitten mahdollista, että joku olisi jälkikäteen sen säätimen poistanut? Tai sitten jos kaikkien vuosimallien GLS-mallissa ei olekaan ollut tuota säädintä.
 
kaikissa gls:ssä ei ole sitä, ilmeinen lisävaruste :)'
tuos miun glx td:ssä semmoinen on jos jollain on tarvetta ::)
 
GLX td miltä vuodelta? Onko alkuperäinen vai tarvike säädin? Mistä ottaa nopeus tiedon?

Voisi vaikka kiinnostaakin, jos on alkuperäinen.
 
No olisko sitten mahdollista, että joku olisi jälkikäteen sen säätimen poistanut? Tai sitten jos kaikkien vuosimallien GLS-mallissa ei olekaan ollut tuota säädintä.

Ei ilmeisesti kaikissa ole ollut, koska koska tuosta ei ole poistettu. sen näkee paneelista ja johtosarjoista.
Mutta tuohan on ihan viimeisiä E15 autoja, koska on 1987 vuosimallia.
Ja saattaa olla, että kun autossa on sähköluukku, kaikki mut sähköherkut ja sit on tuo tuikiharvinainen ilmastointi, niin jostain on tingitty.

Kylkilastatkin on erilaiset mitä turbossa. Turbossa on pelkästään urassa olevat mustat ja EXE:ssä korinväriset kromiuralla ja leveämmät, tulevat alapuolelta kylkipellin päälle.

Kaikki nuo listat molemmista malleista jää yli.
Sit löytyy jos jonkinmoista kromiosaa (tai siis rosteri), mm. ovenkaarien kehyksiä, katonreunalistat, lasin reunalistat yms yms.

Ei kun osat kietoon vaan ;)
 
Elikkä kaikissa muissa GLS malleissa pitäisi käsitykseni mukaan olla vakionopeussäädin paitsi GLS EXE:ssä.
 
no ei ole, mulla on muutama gls ollut ja ei yhdessäkään ole sellaista herkkua tavattu.
tuo td:n on alkuperäinen koskapa siinä valokatkaisijan yhteydessä on säädimet.
 
Minä taas en ole tavannut GLS:ää missä ei ole (EXE:tä ei lasketa). Mulla on tuossa GLS:ässä kanssa alkuperäinen koska siinä valokatkaisijan yhteydessä on säätimet. Tosin saatta olla, että jokaisen vuosimallin varustukseen se ei ole kuulunut.
 
onkos sulla gls:ssä tuo automaattinen lämmityslaite, täs ei ole taas sitä eikä muitakaan gls-varusteita, hassu sekasikiö ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom