Galant GDI vm.2000 öljyvalo vilkuttelee?

Nikso

Member
Liittynyt
4 Joulukuu 2009
Hojo!

Kertokaapas fiksummat, että mikä mahtaa olla mahdollisesti vialla, kun 177000 kilometriä mittarissa olevassa 2.4 GDI Galantissa öljyvalo vilkuttelee aina välillä? Autossa on aikaisemmin ollut 5w-30 öljyt, ja öljypohjan vaihdon jälkeen (vanha oli aika rankasti ruostunut) tuuppasin sisään 5w-40 täyssynteeettiset soosit. Ongelma alkoi pohjan vaihdon jälkeen. Vaihdoin tänään öjynpaineanturin sieltä öljynsuodattimen vierestä, ja ei ollut mitää vaikutusta tilanteeseen. Ilmeisesti itse öljypohjassa oleva anturi taitaa olla vain öljymäärän varoitusvaloa varten?

Valo ei siis pala non-stop, vaan välkkyy ajoittain, välillä sammuu kokonaan. Roskaa siinä öljyputken ritilässä? Ei kai alle 200tkm rullattu kone voi vielä väljä olla? Laitoinko liian lirut öljyt?
 
Vs: Galant GDI vm.2000 öljyvalo vilkuttelee?

Kumpaahan valoa tarkoitat? Sitä punaista öljynpaineen merkkivalao vai sitä oranssinväristä vähäisen öljymäärän merkkivaloa. Jos oranssinväristä vähäisen öljymäärän merkkivaloa tarkoitat, niin mulla teki sitä aikoinaan Shellin 5w40 Helixeillä, vaikka öljymäärä oli tikun minimin ja maksimin puolessavälin. Sitten vaihdoin öljymerkin Teboilin 5w40 Diamondiin, niin ongelma hävisi ja nyt viimeksi on ollut Valvolinen 5w40 synpowerit ja ei niilläkään ole ongelmaa ollu.
 
Vs: Galant GDI vm.2000 öljyvalo vilkuttelee?

MitsuMi sanoi
Kumpaahan valoa tarkoitat? Sitä punaista öljynpaineen merkkivalao vai sitä oranssinväristä vähäisen öljymäärän merkkivaloa. Jos oranssinväristä vähäisen öljymäärän merkkivaloa tarkoitat, niin mulla teki sitä aikoinaan Shellin 5w40 Helixeillä, vaikka öljymäärä oli tikun minimin ja maksimin puolessavälin. Sitten vaihdoin öljymerkin Teboilin 5w40 Diamondiin, niin ongelma hävisi ja nyt viimeksi on ollut Valvolinen 5w40 synpowerit ja ei niilläkään ole ongelmaa ollu.

Siis öljynpaineen punainen merkkivalo palaa.
 
Vs: Galant GDI vm.2000 öljyvalo vilkuttelee?

Tuskin se kone väljäksi menee öljypohjan vaihdon yhteydessä ja itseasiassa sulla on nyt paksummat öljyt kuin aikaisemmin. Veikkaisin, että joku asennus virhe on tullut öljypohjan vaihdonyhteydessä. Suosittelisin tutkimaan, että mikä mättää. Kerran yhdellä tutulla oli 2 litrasessa EA:ssa kolahtanut öljypohja hieman kiveen ja oli painunut sisään justiinsa siitä, mistä öljypumppu ottaa öljyä. Seurauksena oli öljynpaineongelmia, mutta tätä tapausta en ollut koskaan itse nähny vaan kaikki on tämän tutun itsensä kertomana.
 
Takaisin
Ylös Bottom