Vs: Galant gti dynamic -4 4ws korjaus
vph sanoi
Juuri kesällä tuli uusittua kaikki putket yhteen vastaavaan. Yritän ottaa irrallaan olevasta hammastangosta kuvia alkuviikosta. Systeemi on mulle tuttu ja on toimiessaan loistava lisä hyvässä autossa, vaikka nää ymmärtämättömät sitä täällä haukkuukin... ;D
Enpä ole haukkunut ja tiedän todellakin että loistavahan se on toimiessaan.
En tiedä mitä korpikuono tekee, entisöikö täysin, jos niin niin ymmärrän.
Olen vain itsekin useamman omistanut(2kpl 3000gt jossa sama systeemi ja 2kpl dynyjä ex) ja nytkin on 2kpl dynyjä olemassa ja ainakin yksi 4ws ohjausakseli lisäksi irrallaan varastossa + takaperän pumppu.
Ja mielestäni linkkasin kyllä että mitä sieltä menee, on ne täällä foorumilla kerrottu mut kerrotaan vielä:
ohjauspiiri = ottaa etuohjausakselista "ohjauksen" taakse.
Kääntöpiiri = tulee edestä ohjaustehostimen säiliöltä asti ja takana perämurikan sisällä on pumppu (1 ratas ottaa perän isommasta rattaasta voimansa) ja tämän vuoksi takapiirin venttiilit ei avaudu ellei ole pyörimisnopeutta tarpeeksi. Paikallaanhan 4ws ei käänny mihinkään.
Jotenkin noin yksinkertaistettuna. Voi olla ettei ihan täysin oikein mutta "maalaisittain" kerrottu.
Etuakselin ohjausakselistossa ei ole mitään "lisämokkuloita" vaan suoraan nipoista lähtee putket taakse.
Kannattaa ladata e3x galantin koko wsm jossa on selitetty hyvinkin (korjausmanuaali).
ps. nämäkin linkit löytyy foorumilta:
http://www.mitsubishiclubsweden.se/forum/viewtopic.php?t=16022
ja vielä 3000gt manualit:
http://www.stealth316.com/2-stim.htm
Mikäli haluaa takapiirin toimivan täysin on syytä:
- vaihtaa letkut täysin uusiin
- avata takatukivarsien etupäiden "kääntyvät" nivelet (em postauksessani) ja putsata ne jotta se pääsee liikkumaan oikeastikin
- täysin rebuildata takaohjausakseli.