Galant vr4 2.5tt hankinnassa, apuja kaivattaisiin.

HeroinesHero

New Member
Liittynyt
8 Joulukuu 2010
Pahoittelen heti alkuun mikäli täältä tämmöinen topicci jo löytyypi (ei pikaisella haulla löytynnä.)

Elikkäs tarvitsisin ihan kokemuksia arkiajosta kys mahtavasta autosta: kulutus, talviautona?, ym mainitsemisen arvoinen.

Itse en ole mikään ässä vielä noita rukkailemaan, mutta kovasti tässä opetellaan ja opiskellaan, joten eiköhän kaikki pikkujutut laittele itekseenkin. Nettitilauksissa taas olen aika ässä joten osien sunmuiden tilailu ulkomailta ei tuota ongelmaa!

Kävi vähän huonosti kun menin ostamaan tuommosen vanhemman galantin (93 2.0HB glsi) (topicci siittäkin jossain foorumin syövereissä!), ja nyt on mitsunisteys päässyt kehkeytymään helvetin pahaksi.

Säästöjä kuitenkin on kehkeytynyt, rahaa tulee töistä lisää ja kova palo olis joko turbo imprezaan taikka tuohon vr4'seen.
Vr4 galant olisi toki kaikinpuolin makiampi vehe kuin kys. subaru, mutta taitaa nuo käyttökustannukset mennä hemmetikseen impun puolelle.

Siispä pallo on teillä arvon herrat, olisin todella kiitollinen kaikista kokemuksista! ;D
 
Vs: Galant vr4 2.5tt hankinnassa, apuja kaivattaisiin.

No ainakin omasta kokemuksesta aivan mahtava auto :peukku Oma on kylläkin legnumi, automaatti ja Face lift. Itse en ainakaan ole katunut hetkekään tuon pirssin hommaamista.

Kulutus noissa osuu siihen 10-17 litraa satasella. Vaihtelee todella paljon auto ja kuljettaja kohtaisesti.

Pientä hultoahan nuo silloin tällöin vaativat. Riippuen perästä aika usen pitää AYC-n öljyjen vaihto. Jos automaatti niin aika tarkka laatikko öljyistä mitä käyttää. Jakopään remontti on kanssa yksi vaativampi operaatio, ellei jo tehty muuten vaihtoväli se 90tkm. Renkaita näissä pitäis rukata edestä taakse 5000km välein, mutta taitaa kaikissa nelikoissa olla sama juttu. Omassa ei noiden asioiden puitteissa ole muuta ollu kuin lamppujen vaihtoja :)

On kyllä kaikin puolin aika mahtava auto, mitä on kaveritki ajellu tuolla ni ei paljoo moitteita saanu :D Ajonvakautuksen releet napsii poies käytöstä ni aika hienoo luisuu pääsee vetelee.
 
Vs: Galant vr4 2.5tt hankinnassa, apuja kaivattaisiin.

Hienoja veihkeitä, eikä noissa sen ihmeempiä huoltoja/ongelmia tunnu olevan, ku muissakaan autoissa. Oman autoni kanssa kyllä kävi huono tuuri, mutta siinä ei kyllä olis subarunmerkki keulalla pelastanu mitään (yks pultti poikki mikä aiheutti jakopäässä tuhoja ja sitäkautta koko koneessa.) Koneet näyttää olevan todella siistissä kunnossa sisältä, mitä nyt kaks oon purkanu tässä koneen vaihtoa tehdessä.
Ite tykkään myös tosta VR-4 koneen luonteesta. Kone antaa sivistyneesti tehoa heti alhaalta asti, eikä oo mikään 80 luvun turbokone, joka miettii eka tovin ja sit yhtäkkiä sylkee helvetisti. Mun ajokokemukset rajottuu yhteen vm.04 sti imppuun ja täytyy kyllä sanoa, et huomas sen mihin auto on rakennettu (ralliauto) nitinä, natina ja lukon ääntely oli aika huumaava jo normiajossa, eikä mulla ainakaan pää kestäis sitä mökkireissulla. Samaa ei voi kyllä sanoa esim omasta legnumista. Ja talviautona VR-4 on ihan mahtava.
 
Vs: Galant vr4 2.5tt hankinnassa, apuja kaivattaisiin.

Kannattaa tosiaan ostaa malli jossa se AYC jos talvileikeistä tykkää, nastarenkailla tommonen type-v on aika tylsä. Vois luonnehtia pitäväksi etuvedoksi.

Subarut muuten vie bensaa aika paljon ;)

Mitsussa on se että jos satut manuaalin löytämään niin menee selkeesti vähemmällä. Sillon pitää vaan olla valmis uusimaan kytkin mikäli näin ei ole jo tehty. Oikeastaan jos käyttöautoksi mietitään niin ainoita huonoja juttuja on tiemelu kabiiniin, cruisen puute, bensankulutus rauhallisessa ajossa ja kankeus. Ajettavuus kunnossa olevalla autolla on varsin mainio. Ei tosin mikään evon luokkaa terävä mutta toisaalta noilla pystyy sitten ajaakkin vaikka tankin tyhjäksi putkeen. Talviautona on varsin mainio, tosin alustaa ei kannata madaltaa senttiäkään koska keula on äkkiä liian matalalla!

Joku outo juttu noissa vaan välillä on että porukka ostaa ihan muna pystyssä tommosen ja sitte hetken päästä tulee pitovaikeuksia tai sitten se bensakulutus tulee yllätyksenä ja auto menee myyntiin :D
 
Vs: Galant vr4 2.5tt hankinnassa, apuja kaivattaisiin.

mystinengalant sanoi
Kannattaa tosiaan ostaa malli jossa se AYC jos talvileikeistä tykkää, nastarenkailla tommonen type-v on aika tylsä. Vois luonnehtia pitäväksi etuvedoksi.

Eikös sinne kuoriin uppoa kitkalukko? Luulisi tylsyyden loppuvan :)
 
Vs: Galant vr4 2.5tt hankinnassa, apuja kaivattaisiin.

ast sanoi
Eikös sinne kuoriin uppoa kitkalukko? Luulisi tylsyyden loppuvan :)

Uppoaa mutta on se nyt aika homma kun sitä miettii eikä niitä lukkojakaan ihan noin vain löydy?

Ja siinä type-s:Ssä on kaikkee muutakin kivaa (ne muut kivat onkin jo laitettu).

Alkuperäiselle kysyjälle huomiona että jos haluaa ton faceliftin niin type-s saa vain automaattina eli manuaalimalleissa 98-> ei ole ayc:tä. Legnumeita kyllä löytyy moisella kombinaatiolla.
 
Vs: Galant vr4 2.5tt hankinnassa, apuja kaivattaisiin.

mystinengalant sanoi
Uppoaa mutta on se nyt aika homma kun sitä miettii eikä niitä lukkojakaan ihan noin vain löydy?

Hommanahan se ei ole kovin paha, jos hammaskosketus natsaa kohdilleen kerrasta.

Lukkoja on yhtä hankala löytää kuin muihinkin mitsuihin. Samahan se noissa melkein kaikissa on.
 
Vs: Galant vr4 2.5tt hankinnassa, apuja kaivattaisiin.

tepi sanoi
Hommanahan se ei ole kovin paha, jos hammaskosketus natsaa kohdilleen kerrasta.

Lukkoja on yhtä hankala löytää kuin muihinkin mitsuihin. Samahan se noissa melkein kaikissa on.

Pitääköhän huhu paikkansa, että Evo3 sisukset menis melkeenpä heittämällä noihin kuoriin? En muista mistä moista luin joskus..
 
Vs: Galant vr4 2.5tt hankinnassa, apuja kaivattaisiin.

TemeXi sanoi
Pitääköhän huhu paikkansa, että Evo3 sisukset menis melkeenpä heittämällä noihin kuoriin? En muista mistä moista luin joskus..

Ainakin evo 8 RS sisuskalut sopiivat suoraan Type-V perään, luultavasti sopii sitten 4-9
En tiedä onko evo 3 sisuskalut samanlaisia kuin 4 eteenpäin, luultavasti ei.
 
Vs: Galant vr4 2.5tt hankinnassa, apuja kaivattaisiin.

TemeXi sanoi
Pitääköhän huhu paikkansa, että Evo3 sisukset menis melkeenpä heittämällä noihin kuoriin? En muista mistä moista luin joskus..

Kyllä menee, kun puhutaan pelkästä lukosta, ei esim välityksistä. Nick latella on esim e3 lukko takana. 88-92 gvr4, evo 1-6 niin mekaaninen lukko pitäisi olla ihan sama.
 
Vs: Galant vr4 2.5tt hankinnassa, apuja kaivattaisiin.

Oorrait. Hyvä tietää. Ei sillä ettäkö itteä kauheesti kiinnostas. Paskat kitkat alle vaan ni lähtee se lukotonki kylki edellä ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom