Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää" ja muita kysymyksiä :D

Gommi

New Member
Liittynyt
21 Helmikuu 2013
Sijainti
Espoo
Tuli käytyä tuo bemari vaihtamassa VR4:n..
Koeajossa ei mitään ihmeitä ilmennyt, mutta kotia päin ajellessa moottoritielle kiihdyttäessä huomasin, että kiihtyy nätisti, sitten TÖKKÄÄ pikaseen, ja taas kiihtyy hetken normaalisti.

Soitin myyjälle, sanoi että ilmamassamittarin "letkut" olisi liian tiukalla.. Pysähdyin ja vähän niitä liikuttelin ja herkistelin, ei mitään muutosta tapahtunut. Onko muita ideoita, mistä voi johtua? Toivottavasti nyt 'vaan' tuo mittari, eikä muuta.
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

Ettei vaan olis fuelcutti. Onko ahdoista mitään tietoo?
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

Fuelcut tai puola lyö läpi.
Illalla pimeessä otappa sumupullo ja sumuttele vähän puoliin kosteutta ja katso lyökö läpi "venakoppaan" pieniä kipinöitä.

kts:
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/vr4/puola/Video0028.3gp
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

Tuossa kävin tullille ajelemassa, kyllä se melkonen tökkäys on. Ihan pysäyttää kiihdytyksen kokonaan sitten taas jatkuu hetken ja uudestaan.

edit: Ahdoista ei tietoa, ei ainakaan mainittu, että oltaisiin nosteltu. Ahtopainemittari on joskus ollut asennettuna, mutta enää mokomaa ei ole, voisiko vuoto jossain aiheuttaa mokoman?

edit2: Dumpista taisi mainita "piti ottaa pois mutta jäi sinne".. Sehän vaikuttaa ilmankiertoon jne. ainakin!
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

Gommi sanoi
Tuossa kävin tullille ajelemassa, kyllä se melkonen tökkäys on. Ihan pysäyttää kiihdytyksen kokonaan sitten taas jatkuu hetken ja uudestaan.

edit: Ahdoista ei tietoa, ei ainakaan mainittu, että oltaisiin nosteltu. Ahtopainemittari on joskus ollut asennettuna, mutta enää mokomaa ei ole, voisiko vuoto jossain aiheuttaa mokoman?

edit2: Dumpista taisi mainita "piti ottaa pois mutta jäi sinne".. Sehän vaikuttaa ilmankiertoon jne. ainakin!
fuelcutti tuntuu samalta ko seinään ajaisit.
haet jonkun halpis ahtopainemittarin ja kattelet mitä näyttää.
ei sen dumpin ainakaan pitäs tota tehdä,korkeintaa auto sammuu kun päästät kaasun korkeammilta kierroksilta.
onko vakio imuputket?
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

Eipä taida olla vakiota nähnytkään!

Ainakin kartiosuodatin sielä on, ja se liitos on... aika karsea. Siinä MAF:n johtoja heiluttelin ja vähän sitä koki ilmansuodatinta, ja sen jälkeen kävin koeajamassa niin toimi hyvin. Ihan pieni pätkäisy tuli pari kertaa, mutta sen jälkeen kiihtyi normaalisti? Pitääpä ottaa tuosta suodattimesta kuvia kunhan valossa pääsee konetta katselemaan, aika järkyttävän näköinen viritelmä!

Saisikohan tuon vakio imusatsin jostain, sen pitäisi vissiin aika hyvä olla?

Tälläkertaa oli kyydissä kaveri, se huomasi "jotain ihme ääntä" takaa. Vaihdettiin kuskia ja saman mökän itsekin huomasin sen jälkeen, pysähdys huoltoasemalle ja rengasta rykimään. Vasen takalaakeri löysempi kun eunukin vehje.. Pitää varmaan molemmat takalaakerit vaihtaa samantien!

Edit: Evo 4 - 6 laakerisatsi osanumerolla MR403968 käy?
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

Ne takanavat/laakerit on kultaakin arvokkaampia :D niistä löydät haulla enenmmän infoa..


Pätkäseekö se jokaisella vaihteella kun lähdet kiihdyttämään ? vai tyyliin vaan nelosella ja vitosella ?

Ainakin itellä ko ahdot oli säädetty fuelcutin rajalle, niin 1-3 vaihteella pääsi hienosti, mutta 4-5 vaihteella cutti tuli kun kuorma kasvoi..
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

MäTSi sanoi
Ne takanavat/laakerit on kultaakin arvokkaampia :D niistä löydät haulla enenmmän infoa..


Pätkäseekö se jokaisella vaihteella kun lähdet kiihdyttämään ? vai tyyliin vaan nelosella ja vitosella ?

Ainakin itellä ko ahdot oli säädetty fuelcutin rajalle, niin 1-3 vaihteella pääsi hienosti, mutta 4-5 vaihteella cutti tuli kun kuorma kasvoi..

Joo, kyllähän nuo navat aika hinnakkaita näyttävät olevan. Saksan ebaystä löytyi jotain tarvikeosaa, mutta siinä ei oltu ilmoitettu mittoja. OEM numeroksi juurikin tuo MR403968

56,98 € +15,00€ toimitukset.
http://viewitem.eim.ebay.fi/Radlager-Radlagersatz-Kugellager--fr-MITSUBISHI-LANCER/310569513354/item

Uskaltaakohan moista tilata? :D Edit: Prässihommiksi taitaisi mennä tuon kanssa..


Tuotanoin, kyllä se ihan joka vaihteella tökkäs, kun pisti kaasun pohjaan. Tosiaan, kun eilen illalla maf:n johtoja ja sitä suodatinta heiluttelin, niin tuo tökkiminen väheni huomattavasti! Ahdot pitää kyllä mitata jossain välissä, vakio oli jotain 0.65?

Tullihommat siirtyy taas, edellisen omistajan veropäätöksen haun peruutusta ei ole vielä viety loppuun, niin ei pääse itse omiin nimiin hakemaan. Noh! Tuossahan on aikaa parkkipaikalla ihmetellä, ei vaan hirveästi kehtaa ajella tuon laakerin ja vakuutuksettomuuden takia!
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

Jos olet pks seudulta niin tule käymään kahvittelumiittiin maanantaina niin selvitetään miksi se tökkää.
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

PK-Seudultapa hyvinkin! Ajattelin kyllä ensin hankkia kaikki tarvittavat paprut, ja sitten käyttää vasta tullissa hakemassa nuo väliaikaiset kilvet. Ei bussilla jaksa Vantaalle suhata! :D

Tänään heivasin tyyppihyväksyntäkilvestä ja britti rek. otteesta kuvat K1:lle, maanantaina soittelen / käyn paikalla, että pistävät TUV -laput tulemaan. Perjantaina kävin katsastuskonttorilla tullissa* aamulla, mutta ei oltu vielä edellisen omistajan veropäätöshakemusta peruutettu.. :p

Niin, niitä paljon parjattuja kuvia tuosta ilmansuodattimesta, bonuksena foto dumpista josta ei hirveitä erota. :D

Ilmansuodatinta ihmettelin tänään päivänvalossa ja tuolta niinkutsutusta saumasta saa työnnettyä sormen läpi.. Onko näistä kartiosuodattimista ylipäätänsä mihinkään? Vissiin alkuperäisen pitäisi olla melko laadukas pönttö.
 

Liitetiedostot

  • 20130223_145940 (Large).jpg
    20130223_145940 (Large).jpg
    277.5 KB · Lukukerrat 764
  • 20130223_150131 (Large).jpg
    20130223_150131 (Large).jpg
    205.8 KB · Lukukerrat 779
  • 20130223_150312 (Large).jpg
    20130223_150312 (Large).jpg
    229 KB · Lukukerrat 764
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

Enpä ole aikoihin nähnyt noin hirveän näköistä suodatinasennusta. :nykii Äkkiä tuollaiset pois ennen kuin on palotilat täynnä käpyjä! Tilaat vaikkapa K&N paneelifilsun ja laitat sen orkkiskoteloon. Riittää tämän koneen hengittelyille varsin hyvin.
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

Näin on! En ole autonasentaja, mutta tuli sellainen epäuskoinen naurahdus, kun katso tarkemmin ::)
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

Omassa oli ostohetkellä samanlainen dumppi mut oli laitettu palauttamaan kiertoon eli bypass viritelmä. Vaihtui vakioon aika hätäseen koska oli päässyt ruostumaan sisältä ja nykyään forge kopio
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

:eek:
Olikos tämä nyt jonkun foorumilaisen ex? Kehtaako kyseisen taidonnäytteen tekijä myöntää? ;D
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

Alkuperäiseen aiheeseen palaten:

Koitin piruuttani risteyksestä lähtiessä seuraavaa: kolmosella tökkäsin kaasun pohjaan: 1500rpm "pätkäsi" ensimäisen kerran ~2500rpm toisen. Sitten kiihtyikin nätisti.

Ja ainakin moottoritiellä vitosella kiihdyttäessä harrasti tuota "tökkimistä". Ahtopaineita ei ole vieläkään päässyt mittailemaan, kun tallihommat on kesken toistaiseksi!
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

Toi vaatii jo oikeesti taitoo että saa tehtyä tollasen rytäyksen! ;D

Aiheeseen liittyen: Tulpat ja tulpanjohdot kanattaa varmasti ensin tarkistaa. Ei olis ensimmäinen jossa puolet tulpista on loppu.

Nimimerkillä: kokemusta on. ;) Oireet melko samanlaiset.
_smaller.jpg
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

Rokrok!

Näyttää olevan melko paljon purettavaa, että pääsee tulppiin käsiksi! Pitänee sitten suorittaa tuo operaatio, kun alkuperäinen suodatinkotelo on hallussa.
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

mystinengalant sanoi
viittaa edelleen sytytykseen :)
+1 Tälle.

Outlander teki lievästi vastaavia oireita kuin kuvaamasi ja tulppien vaihdolla hävisi. Tulpissa ei edes silmämääräisesti varsinaista vikaa ollut, mutta vaihdoin ihan vain jatkoa ajatellen. Kaikki täyskaasukiihdytyksissä esiintynyt satunnainen nyppiminen hävisi. Tuota ennen olin tietty kerennyt jo puolat ja johdot vaihtamaan kun tulpissa "ei näkynyt mitään vikaa". ::)

VR4:ssä vielä ne taaemmat tulpat vähän isomman työn takana vaihtaa, niin helposti voi olla vaikka kuinka vanhat kynttilät siellä paikallaan...
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

Ei se nyt niin vaikeaa ole. 3kertaa vaihtanu ja ekan kerran jälkeen ei tarvi pahemmin miettiä
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

Jeps! Jahka nyt saa tuon kipon johonkin vähän suojaan. Kadun varressa purkaminen ei ole hirveän hauskaa!

Alkaa hommat malliintua: Orkkis ilmansuodatinkotelo K&N:n filtterillä tuloillaan Keheetit:ltä (Dängju!), vastaavuustodistus tulossa K1:n kautta (Neiti näpsä leimasi hintaa 176€ 208€ sijaan.. En valita : :D) ja kävin vielä tänään allekirjoittamassa sopparin tallipaikasta. 1. päivä saa alkaa raijaamaan romua sinne. :p

Kunhan talli on hallussa niin pitää ruveta vääntämään, samalla varmaan kannattaa venakoppien tiivisteet vaihtaa, kerran on romut edestä pois!

Edit: Onkos kellään kokemuksia iridium tulpista näiden galanttien kanssa? Järkee vai ei?
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

On järkee, ei siellä kuparit kestä 10tkm kauempaa. Ostat vaikka mamasanilta BKR7EIX tulpat. Kuten sanoin niin tämä on aika tarkka kipinästä.

Venttiilikopan tiivisteet kannattaa ottaa alkuperäset. Mulla vuotaa tosin paskan asennuksenkin takia Blueprintit. Se niitten vaihto on tosi tarkkaa hommaa ku venttiilikopat on tolleen kenossa, on tiivistekin kovilla.

Kannattaa tilata myös imusarjan tiiviste (ei maksa paljoa) sekä tulppakaivojen tiivisteet.
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

mystinengalant sanoi
Venttiilikopan tiivisteet kannattaa ottaa alkuperäset. Mulla vuotaa tosin paskan asennuksenkin takia Blueprintit. Se niitten vaihto on tosi tarkkaa hommaa ku venttiilikopat on tolleen kenossa, on tiivistekin kovilla.

Kannattaa tilata myös imusarjan tiiviste (ei maksa paljoa) sekä tulppakaivojen tiivisteet.

se uusi tiivistekin pitää asentaa siten, että jokaiseen nurkaan/kohtaan missä tiiviste tekee vähäkin mutkaa tms laittaa tipan gasket sealinkia. Sitte pitää kyllä :peukku Muutoin on hankala saada orkkista uuttakaan pitämään.

Noi tulppakaivojen tiivisteet (pyöreet rinkulat) on kyl pakko vaihtaa kanssa. Siellä luultavasti takatulpat ui öljyn seassa jo valmiiksi vanhoilla.
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää".

Jes!

Nyt on camskilliltä uudet venttiilikopan tiivisteet tuloillaan, samassa paketissa on myös tulpan tiivisteet näköjään! :peukku

Imusatsin tiivisteen haen marmoritiskiltä hintaan 13€ se kun on aikalailla kävelymatkan päässä.. Tosin, samoilla postikuluillahan se camskilliltä olisi tullut, mutta menkööt! Vaihtelua elämään?

Tuosta takalaakerista vielä kysymystä:

Rockautosta löytyy SKF osanumerolla GRW176 pelkkä laakeri, olisi vielä 2 varastossa.

Sanoo, että sopii
EAGLE TALON (1995 - 1998)
MITSUBISHI ECLIPSE (1995 - 1999)

kun avaa infon löytyy tällaista tietoa:

Alternate/OEM Part Number(s): MB892400

Inside Diameter 1.5748" = 39.99mm.
Width 1.949" = 49.50mm.
Outside Diameter 3.6220" = 91.99mm.

http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=1841890

Onkohan kenelläkään tietoa, sopiiko tuo mittojen puolesta? Prässäys ei ole mikään ongelma, voisi molemmat takalaakerit vaihtaa samantien.
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää" ja muita kysymyksiä :D

ja jos haluat halvalla käytetyn takanavan johon haluat puristaa uude laakerin ni kysele multa. Sijainti: tampere
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää" ja muita kysymyksiä :D

Tuskimpa tuolle pelkälle navalle on käyttöä! Mutta, näyttääkö nuo laakerin mitat oikealta? Tietäjiä?

Ei kehtaisi turhaan tilailla :)
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää" ja muita kysymyksiä :D

Takalaakeri vaihtui, ääänenvaimennin myös. Tänään hain tullista 3kk kilvet...

Takaisin töihinpäin matkalla, länsiväylällä rajoitusten mukaan.. Vajaa kilometri päämäärään: Kierrokset tippui, ja auto hyytyi. Tähtäsin strategisesti liittymän ja kaistan väliseen "liikenteenjakajaan" ja tässä sitä sitten ollaan. En tiedä katosiko sytytys vai loppuko bensan saanti ... Neljäsosa on tankissa tavaraa.

Pumppu on varmaankin tankin sisällä?


Startti pyörii normaalisti ja ihan pikkusen on jopa hörähtänyt startatessa. Lauantaina oli tarkoitus mennä tulpat vaihtamaan. :seina
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää" ja muita kysymyksiä :D

Onko ajokm tietoa? Eli ettei tankin mittari vain näytä virheellisesti että ainetta on vaikkei olisikaan?
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää" ja muita kysymyksiä :D

Korkeintaan 300 - 350km.

Otin bensapusta letkun irti ja starttasin niin kyllä sieltä bensaa tuli.

Pitäisikö bensapumpun "hurista" kun on virrat päällä, vai pelkästään startatessa?
Tuleekohan bensaa koneelle asti?
(Missä on bensansuodatin? :D)
Onkohan sytytys hukassa?
Moottoriohjainyksikkö paskana?

Mystinen vehje, paljon kysymyksiä ja vähän vastauksia itsellä! :seina

Perkele, taidan lopettaa tämän 4 -kuukauden tipattomuuden ja riipasita tuntuvat kännit illalla! :D
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää" ja muita kysymyksiä :D

Suodatin on oikean takaoven holleilla pohjassa
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää" ja muita kysymyksiä :D

Tankkaappa auto, veikkaisin että lähtee tulille. Itsellä teki samaa, tosin kaupunkialueella kun alkoi bensa loppumaan ja mittari näytti n. 1/4 (o'shit sherlock). Sen jälkeen en ole tyhjähköllä tankilla ajellut.
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää" ja muita kysymyksiä :D

lancer evo-r sanoi
Noilla kilsoilla alkaa jo olemaan aika kuiva tankki.

ainakin etskulla :)

Itsellä ei ole kyllä ollut mitään ongelmia vaikka tankannu lähemmäs 50 litraa. Mittareissa voi kyllä olla yksilöitä. Toi ajotietokone on ihan näppärä kun se tietää suht tarkasti paljon siellä on tankissa kamaa.
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää" ja muita kysymyksiä :D

Oma hyytyi samoin 1/4 tankillisen kohdalla samalla reissulla kun kävin ostamassa auton, pari kirosanaa ehti jo päästä kun kerkesin autolla 30km ajamaan ostamisen jälkeen ja hyytyi ;D Auttoi kun pisti lörssiä tankkiin.

Käytin sitten pumppua irti tankista mutten sieltä mitään suoranaista vikaa huomannu, liekkö koho tai joku jotenkin jumittanu? Takasin laiton jälkeen mittari on ainakin toiminut paljon paremmin, laskee täydestä tankista pohjaan asti ihan tasaseen eikä pompi miten sattuu.
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää" ja muita kysymyksiä :D

Pitääpä käydä kannullinen menovettä viemässä ja koittaaa. Kyllä sielä jotain vielä on, kun bensaletkun irroitti pumpusta ja starttasi niin ruikki ympäriinsä :D Mutta olisiko vaan liian vähän?

Kävi miten kävi, huomenna menee tulpat vaihtoon, joko tallilla tai tuossa parkkiksella :)
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää" ja muita kysymyksiä :D

Hinattiin kippo kaverin kanssa tallille, rupesinepäilyttämään josko jako olisi hypännyt.

Arvon naiset ja herrat, jos 70 000km sitten vaihdettu jakopään hihna näyttää seuraavalta, olen Houdini.

Aib1DC8.jpg


Liekkö ihan tehtaalta asti tuo pyörinyt, kilsat muutamaa sataa vajaa 180 000.
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää" ja muita kysymyksiä :D

no just...
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää" ja muita kysymyksiä :D

Kiristin pettäny....voipi vain kampiakselin anturi olla rikkoutunu samalla ja siksi sammui
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää" ja muita kysymyksiä :D

Joop!

Pitää tilailla camskilliltä hihnat, rullat ja kiristin, jonkun 200€ ne näyttäisi kustantavan yhteensä. EI paljoa pistetä veroihin sivuun rahaa, kun kokoajan tulee ylimääräistä menoa :D

Kunhan päätös tulee, pitää varmaan käydä kääntymässä pankin kautta.

Onko tuo kampiakselin anturin vaihtaminen kovinkin iso homma?


Edit: Poltti kyllä putkessa, että jotain sytytystä sielä on.
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää" ja muita kysymyksiä :D

Vaihtuu samal kun jakopää on auki. Kato tarkkaan johdon oikea paikka vain sitten ettei mene hihnan väliin. Se johto tulee niiden jakopään muovien läpi.
 
Vs: Galant VR4 -97 Kiihdyttäessä "tökkää" ja muita kysymyksiä :D

Jeps!

Tilasin nyt hihnat, rullat, kiristimen ja vesipumpun camskilliltä. Josko tämänkin nelipyöräisen katastrofin saisi joskus liikenteeseen. :nykii

En usko, että tuolle anturille on mitään käynyt, koska yksikään hihna ei ole katkennut. Koitin siis työntämällä käynnistää ja tyssäsi kun seinään. Siitä vedin johtopäätöksen, että jako hypännyt.
 
Takaisin
Ylös Bottom