grandiksen keskikulutus dieselillä

grandishi

New Member
Liittynyt
3 Huhtikuu 2012
Tämmöinen hieman mietityttää. esim oulu-kuusamo välillä edes takaisin.
gps näyttää keskituntinopeudeksi 90km/h kokomatka ajettu vakionopeudensäätäjällä. 6 vaihteella ajaessa keskikulutus nousee 6,5 ja 5vaihteella kulutus on nyt jääny joka kerralla 5,6. Oon nyt jättänyt kokonaan 6 vaihteen pois käytöstä alle 110km/h nopeuksissa ja kuukauden kokonais-kulutus on
tankkaamalla mitattuna tippunut ihan huomattavasti. onko siis 6 vaihde hyödytön täällä missä nopeudet jää alle 100 melkeen aina. vai onko joku häiriö koneessa/vaihteissa
 
Vs: grandiksen keskikulutus dieselillä

grandishi sanoi
Tämmöinen hieman mietityttää. esim oulu-kuusamo välillä edes takaisin.
gps näyttää keskituntinopeudeksi 90km/h kokomatka ajettu vakionopeudensäätäjällä. 6 vaihteella ajaessa keskikulutus nousee 6,5 ja 5vaihteella kulutus on nyt jääny joka kerralla 5,6. Oon nyt jättänyt kokonaan 6 vaihteen pois käytöstä alle 110km/h nopeuksissa ja kuukauden kokonais-kulutus on
tankkaamalla mitattuna tippunut ihan huomattavasti. onko siis 6 vaihde hyödytön täällä missä nopeudet jää alle 100 melkeen aina. vai onko joku häiriö koneessa/vaihteissa

mulla on sama tuon TD galantin kansas jos on peräkärry perässä, 5 ajettaessa 80-100kmh kulutus on tuplat mitä 4:lla samalla nopeudella.
eli liian tehoton auto... korjaantuisi lastuttamalla + putkiston vaihdolla parempaan....
 
Takaisin
Ylös Bottom