Grandiksen madallusjousien tuomia ongelmia

honkpa

Grandis DI-D (oli joskus-->vaihdettu....)
Liittynyt
1 Maaliskuu 2006
Terveeks alustavelhot. Laitatin tossa joku aika sitten Grandikseen Eibachin jouset. Samalla alkoi keulan kanssa ongelmat: Jatkuvaa narinaa, kolahtelua.
kuskin puolelle on jo vaihdettu iskarin yläpään laakeri (aivan palasina). kaikki asennukset tarkastettu ja varmistettu et on oikein. kulmat katottu 3 kertaan. kuitenkin napsuminen ja kolahtelu jatkuu vaikka kaikki paikat on tarkistettu ja asentaja joka homman teki osaa asiansa et ainakaan siitä ole ongelmat johtuneet.

Elikkä kun kääntää "tapista tappiin" kuuluu keulasta naks, naks, ei kuitenkaan aina samalla kohtaan ratin asentoa, ajettaessa sopivaan töyssyyn tai monttuun kolahtelee, mut kun ajaa samaan paikkaan uudestaan ei välttämältä kuulu mitään. Asentaja kävi autolla ajamassa ja totesi samat asiat kuin itsekkin, et korvien välistä ei ongelma kuitenkaan johdu vaikka välillä siltä tuntuikin ;D

Ongelmaan tarttis apuja kun meinaa hermot mennä, eikä haluja palata takaisin vakio jouseen kamalasti ole.

sit hiukka ot:ta: järkyttävää on se et iskarin yläpään laakeri on muovirunkoinen.......saatavuus onneton, piti tilata Japanista asti (toimitusaika melkein 2vk.) Kysyin Vemiciltä asiasta et miksi näin.....ei mitään järkevää vastausta....................... :seina
 
Kun madallusjousi on lyhyempi kuin alkuperäinen ja jos koko joustintukea ei vaihdeta niin jousen esijännitys pienenee.

Epäilen että kyseinen naksutus ääni voisi tulla siitä, että jousi pääsee kääntymään/elämään hieman jousilautasta vasten josta ääni sitten tulee, koska madallusjousi on lyhyempi.

Oletan tietysti että grandiksessa on macpherson tyyppinen joustintuki ratkaisu kun en sitä varmaksi tiedä.

Madallusjousilla varustetussa autossa on iskunvaimentimet kovemmalla rasituksella ja samoin myös kaikki muut alustanosat varsinkin jos madallusjouset ovat huomattacasti alkuperäisiä jäykemmät. Yleensä madallusjousi on jäykempi toiminnaltaan kuin vakio jousi.
 
No niin no, jäipähän epähuomiossa laittaa jatkoa tähän viestiin.

Eli homma selkisi tossa joku aika sitten kun meni hermot ja vei toiselle pajalle auton, jota tuttu suositteli, ja keulasta purettiin tolpat pois ja auki jne jne. :seina

Aikansa kun pojjaat tutki niin löyty selkeä asennus virhe eli jousen pää ei ollut kunnolla paikoillaan joka aiheutti narinan..........

Oliko sitten alunperin tehty kiireellä kun ei ollut paikoillaan mene ja tiedä mut nyt toimii ja ei keula ei enään narise ja pauku................ ;D

Sylettää vaan ylimääräiset säätämiset ja murheet, no ei auta ei, mut nyt on mukava  :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom