Grandis (7 henk.) kuskinpuol. takapenkki jumissa

ristor

Member
Liittynyt
26 Toukokuu 2004
Huomasin tänään, että on tuo kuskin puoleinen takapenkki (varsinaisesti kyseessä on toinen penkkirivi, mutta siis vas. puoleinen penkki) jumissa, ei liiku eteen- eikä taaksepäin, ei sitten millään. Vain selkänoja suostuu kääntyilemään niinkuin pitää. Penkki ei siis liikahdakkaan, vaikka kuinka penkin etuosassa olevasta kahvasta vetää. Mielestäni tuo vipu tässä jumittuneessa istuimessa on aavistuksen löysempi, kuin oikean puoleisen penkkiosan vipu, joka siirtää nätisti sitä kahden istuttavaa "sohvaa" eteen/taakse. Näiden molempien keskirivien penkkien istuinosa nousee kyllä pystyyyn normaalisti. Onko sattuinut muille ja jos niin millä korjasitte?
 
Vs: Grandis (7 henk.) kuskinpuol. takapenkki jumissa

Mulla sama vika.

Saikko kuntoon ja mikä vikana?
 
Vs: Grandis (7 henk.) kuskinpuol. takapenkki jumissa

En pikaisella tutkinnalla saanut korjattua. Täytyy tutkia lisää kun ehtisi, toiminne ei ole välttämätön, kun toiseltakin puolelta pääsee perimmäiselle penkkiriville, mutta on toi kyllä aiemmin toiminut. Ilmoittele, jos hokaat aiemmin :)
 
Vs: Grandis (7 henk.) kuskinpuol. takapenkki jumissa

ristor sanoi
En pikaisella tutkinnalla saanut korjattua. Täytyy tutkia lisää kun ehtisi, toiminne ei ole välttämätön, kun toiseltakin puolelta pääsee perimmäiselle penkkiriville, mutta on toi kyllä aiemmin toiminut. Ilmoittele, jos hokaat aiemmin :)

Pitääpä tutkia ja ilmottelen jos saan korjattua :)
 
Vs: Grandis (7 henk.) kuskinpuol. takapenkki jumissa

ristor sanoi
Huomasin tänään, että on tuo kuskin puoleinen takapenkki (varsinaisesti kyseessä on toinen penkkirivi, mutta siis vas. puoleinen penkki) jumissa, ei liiku eteen- eikä taaksepäin, ei sitten millään. Vain selkänoja suostuu kääntyilemään niinkuin pitää. Penkki ei siis liikahdakkaan, vaikka kuinka penkin etuosassa olevasta kahvasta vetää. Mielestäni tuo vipu tässä jumittuneessa istuimessa on aavistuksen löysempi, kuin oikean puoleisen penkkiosan vipu, joka siirtää nätisti sitä kahden istuttavaa "sohvaa" eteen/taakse. Näiden molempien keskirivien penkkien istuinosa nousee kyllä pystyyyn normaalisti. Onko sattuinut muille ja jos niin millä korjasitte?


Joko oot takapenkin saanu korjattua?
 
Vs: Grandis (7 henk.) kuskinpuol. takapenkki jumissa

Laiskuus iski. Eli en. En ole edes nyt koittanut. Ja kylmäkin on eikä tallipaikkaa, kai se jäi keväämmälle... Ellet ehdi ensin ja antamaan nopean pysähdyksen vinkit? :)
 
Vs: Grandis (7 henk.) kuskinpuol. takapenkki jumissa

No niin, vas. puoleinen takapenkki oli nyt irti. Ei sieltä sen "koneistosta" mitään vikaa löytynyt, käänsin vaan istuimen pohjasta sen pitkän mustan rautatangon ikäänkuin kiinni penkkiin. Se on siis se tanko, joka vapauttaa tuon istuimen lukituksen siihen kiskoon ja se liikkuu.

Penkki kiinni ja taas toimii.
 
Vs: Grandis (7 henk.) kuskinpuol. takapenkki jumissa

Olisiko muuten syynä koko tähän ns. takapenkkijupakkaan se, että edellisessä huollossa taidettiin (en ole varma, pitää hakea kuittia!) vaihtaa bensansuodatin, joka on bensatankin yhteydessä... Ja nimenomaan edellisen huollon jälkeen huomasin, että penkki ei enää liiku, selkänoja ainoastaan kallistuu. Tuonne bensansuodattimeen pääsee käsiksi vain irroittamalla tuo vas. takapenkki ja kokolattiamaton alla on luukku, josta suodattimen pääsee vaihtamaan. Ja kun suodatin on liikkeessä vaihdettu, ei tuota penkkiä (sen pohjassa olevaa tankoa) olisi laitettu oikeaan asentoon, kun penkki on kiinnitetty takaisin.

Mitenköhän usein Grandiksen bensansuodatin vaihdetaan, olisiko siis tehty 150 000 km huollossa?
 
Vs: Grandis (7 henk.) kuskinpuol. takapenkki jumissa

Mulla tekee satunnaisesti samaa, mutta vaan sellasissa parkkipaikkataistelu mittakaavassa. Eli vaikka riehuu ja rempoo niin se ei liiku mihinkään. Muksu kontin kautta ulos ja kun kaupasta tulee takaisin niin se penkki liikkuu niinkun pitää.
 
Vs: Grandis (7 henk.) kuskinpuol. takapenkki jumissa

Ahaa. ... Mä tsekkasin huoltokuitista ja osuihan se oikeaan: mulla on 150 000 km:n huollossa vaihdettu tuohon bensansuodatin, jolloin penkki oli siis irti. Ja sen huollon jälkeen tuo vas. takapenkki ikäänkuin lukittui paikoilleen. Eli väittäisin, että mun tapaus on selvitetty :)
 
Vs: Grandis (7 henk.) kuskinpuol. takapenkki jumissa

ristor sanoi
No niin, vas. puoleinen takapenkki oli nyt irti. Ei sieltä sen "koneistosta" mitään vikaa löytynyt, käänsin vaan istuimen pohjasta sen pitkän mustan rautatangon ikäänkuin kiinni penkkiin. Se on siis se tanko, joka vapauttaa tuon istuimen lukituksen siihen kiskoon ja se liikkuu.

Penkki kiinni ja taas toimii.

No pittääpä rueta itekki penkki irrottelemaan,oliko lujasti kiinni tai saisko ilman irrotusta väännettyä sitä tankoa?
 
Vs: Grandis (7 henk.) kuskinpuol. takapenkki jumissa

Neljällä pultilla se penkki on kiinni. Ei ollu älyttömän lujasti.

Sitä tankoa voi olla vaikea päästä käsikopelolla kääntelemään, mutta koita ujuttaa kättä sinne penkin alle, se tanko oli muistaakseni hieman lähempänä penkin etuosaa. Enkä tiedä, liikkuuko se tanko mihinkään, jos penkki on kiinni paikallaan, jos se tanko on mennyt väärään asentoon tms. Ja se tangon asento on mun paras arvaus tuon penkin liikkumattomuuteen. Melkein suosittelen, että ota penkki irti, saat varmuuden asiaan, kun penkin irti ollessa kiskot sitä siirtämiskahvaa.

Ja jos penkin irti otat, samallahan vaihtuisi näppärästi bensansuodatin (jos sulla on bensakoneella tuo).
 
Vs: Grandis (7 henk.) kuskinpuol. takapenkki jumissa

ristor sanoi
Neljällä pultilla se penkki on kiinni. Ei ollu älyttömän lujasti.

Sitä tankoa voi olla vaikea päästä käsikopelolla kääntelemään, mutta koita ujuttaa kättä sinne penkin alle, se tanko oli muistaakseni hieman lähempänä penkin etuosaa. Enkä tiedä, liikkuuko se tanko mihinkään, jos penkki on kiinni paikallaan, jos se tanko on mennyt väärään asentoon tms. Ja se tangon asento on mun paras arvaus tuon penkin liikkumattomuuteen. Melkein suosittelen, että ota penkki irti, saat varmuuden asiaan, kun penkin irti ollessa kiskot sitä siirtämiskahvaa.

Ja jos penkin irti otat, samallahan vaihtuisi näppärästi bensansuodatin (jos sulla on bensakoneella tuo).


Kiitos tiedosta,käytän penkin irti,mulla tosiaan diesel koneella tuo.
 
Vs: Grandis (7 henk.) kuskinpuol. takapenkki jumissa

Samavika ku sulla,sun ohjeitten mukaan väänsin sitä tankoa ;)

kiitos
 
Takaisin
Ylös Bottom