H4 bi-xenon

HiluxMan

Member
Liittynyt
15 Helmikuu 2005
Sijainti
Petäjävesi
Onko täällä kukaan puuhastellut noiden xenon valojen kanssa? Miten mahtaisi tommonen liikkuva lamppu toimia -99 Pajeron umpioissa, joissa ei paljoakaan ole rihlauksia? Mikä generaatio tuo vuosimalli nyt sitten on. Eli kommentteja?
 
Vs: H4 bi-xenon

Ja jos joku sattuu jostain sen virallisen todituksen löytämään, että saako tänä päivänä xenoneja jälkiasentaa halogenumpioihin. Melko villisti alkaa juttu liikkumaan ja väittävät että saisi asentaa, mutta mitään virallista en oo nähny.

-99 taitaneepi olla vielä 2.Gen vaikka onkin vähän erilaiset pyöränkaaret ja ns. suorat lasit lampuissa, eli ei ole tuota rihlausta.

Ei vastannu nyt mitenkään kysymykseen, mutta aattelin kysellä samantien samaan aiheeseen lisää jos sattuu tietäjiä paikalle.
 
Vs: H4 bi-xenon

Huonosti ainakin täällä toimi liikkuva poltin. Liekkö sinne jotain paskaa ym. meni heti väliin kun toimi vain puol talvee.
Mut nyt on ne jossa on lyhyet ja pitkät omia kummatkin

jos saakin asentaa niin pitäis vissiin olla joku automaattinen suuntauksensäätölaite. Mut eipä siitä kyllä kukaan ole tullut vielä huomauttamaan. Katsastus setä vain mainitsi että on liikaa valoja nokalla ku on kolme rallyeta karjaaurassa
 
Vs: H4 bi-xenon

Itellä ollu 92 pajessa ja nyt 01 pajessa... Kummassakin ihan jees pelannu. Valokuvio vähä sekoo, mut on sitä valoo niin paljo enemmän et ei haitaa... Ainakin näin sateisella kelillä helvetin hyvät. Itellä viä h1 xenonit lisävalois :) PIISAA :)
 
Vs: H4 bi-xenon

Kun tuossa Pajerossa on automaattisesti syttyvät ajovalot niin xenoneilla olisi kai hyvä ettei niitä hetkeksi sytyttäisi joka kerta kun autoa käynnistää.
Josta kysymys: onko kenelläkään johdotuskaaviota, jossa näkyy tämä automaattisen (päivävalojen) sytytyksen johdotus? Helpottaisi / nopeuttaisi etsintää.
Ajattelin viritellä releen siihen piuhaan estämään ennenaikaisen valojen syttymisen. Turha niitä on sytyttää ennenkuin auto on käynnissä, oli sitten halogeenit tai xenonit.
 
Vs: H4 bi-xenon

aihetta sivuten täältä aika halvalla noita settejä. turvallinen kauppa. tulee tavara perille

http://pc-link.biz/catalog/product_info.php?products_id=467

kuljetus sisältyy. Tulee lahjana eli joskus tulee läpite tullista joskus joutuu tullit maksamaan. mutta perille tavara tulee joka tapausksessa :)
 
Vs: H4 bi-xenon

Nii ja semmonen tosta laillisuudesta, et ainakin automaattinen valojenkorkeudensäätö vaadittiin 98 vuodesta eteenpäin... Muistaakseni.. Akelta tarkemmin löytyy tietoo..
 
Vs: H4 bi-xenon

jkpower sanoi
Nii ja semmonen tosta laillisuudesta, et ainakin automaattinen valojenkorkeudensäätö vaadittiin 98 vuodesta eteenpäin... Muistaakseni.. Akelta tarkemmin löytyy tietoo..

-95 vuodesta eteenpäin tarvii olla korkeudensäätö ja tosiaan -98 automaattinen säätö. Ja aina xenonien kanssa tätyy olla ajovalon pesimet.

Ja kaikista tärkein umpion täytyy olla xenon-valolle tarkoitettu elikkä umpiostä täytyy löytyä merkintä: DC(r). Halogeeni-umpiossa on merkintä:HC(r)

Jos täysin lailliset xenonit haluaa niin melko vaikeaa voi olla monessa tapauksessa. Mut eipä toi monia haittaa. ;)
 
Vs: H4 bi-xenon

lancer evo-r sanoi
-95 vuodesta eteenpäin tarvii olla korkeudensäätö ja tosiaan -98 automaattinen säätö. Ja aina xenonien kanssa tätyy olla ajovalon pesimet.

Ja kaikista tärkein umpion täytyy olla xenon-valolle tarkoitettu elikkä umpiostä täytyy löytyä merkintä: DC(r). Halogeeni-umpiossa on merkintä:HC(r)

Jos täysin lailliset xenonit haluaa niin melko vaikeaa voi olla monessa tapauksessa. Mut eipä toi monia haittaa. ;)

Ajovalojen automaattinen kork. säätö on pakollinen 10/2000 käyttöönotetuissa. 1998:aan liittyi joku uusien automallien pykälä, mutta tuo käyttöönotto kuitenkin se mitä varmaan halutaan tarkkailla. Ajovalon pesimet eivät ole pakollinen aina xenonien kanssa, vaan pääasiassa sovelletaan tuota samaa 10/2000-päiväystä. AKE on antanut xenoneista moneen kertaan toisistaan poikkeavia tietoja, joten pesurihomma on jo vähän katsarista kiinni, että minkä päivämäärän mukaan pesureita vaatii - vai vaatiiko.
 
Vs: H4 bi-xenon

Territorial_ sanoi
aihetta sivuten täältä aika halvalla noita settejä. turvallinen kauppa. tulee tavara perille

http://pc-link.biz/catalog/product_info.php?products_id=467

kuljetus sisältyy. Tulee lahjana eli joskus tulee läpite tullista joskus joutuu tullit maksamaan. mutta perille tavara tulee joka tapausksessa :)
Itsekkin voin suositella.

Tilannut ~10 sarjaa tuolta tähän mennessä,yksissä polttimoissa mielestäni väärä värisävy,mutta ei haittaa suuremmin.
Yksi ballasti hajonnut,sen "takuukäsittely" vielä edessä,saas nähä miten käy.

Itselle ei ole tullut kuin kerran lahjana,muulloin normilähetyksenä,mutta kun yksittäin noita tilailee,niin ei mene tullirajan yli.
Sama myyjä on myös "dianeshop"-nimellä.


Noista H4-liikkuvista on kokemuksia mopon osalta,eikä ole häävi.
Lyhyt OK,mutta pitkän kuvio aivan onneton,eli kannattaa satsata "oikeaan" tuplaH4-polttimoon,vaikka se kalliimpi onkin.

Nytkin gallussa on H4-LOW (eli vain lyhyt palaa) ja pitkissä myös.
Ja kyllä näkee,paljon mukavampi ajaa pimeetä motaria.
 
Vs: H4 bi-xenon

Joltain keskustelufoorumilta sain käsityksen, että kiinteä, "oikea", H4 olisi pitkän valokuvion osalta vielä huonompi kuin liikkuva H4 polttimo. Siksikin tässä yritän saada kommentteja miten Pajeron umpiossa H4 toimii, vai olisiko viisainta laittaa H4 low varsinaisiin umpioihin ja sitten pitkät pelkästään Boschin 225:iin.
 
Vs: H4 bi-xenon

ST sanoi
Itsekkin voin suositella.

Tilannut ~10 sarjaa tuolta tähän mennessä,yksissä polttimoissa mielestäni väärä värisävy,mutta ei haittaa suuremmin.
Yksi ballasti hajonnut,sen "takuukäsittely" vielä edessä,saas nähä miten käy.

Itselle ei ole tullut kuin kerran lahjana,muulloin normilähetyksenä,mutta kun yksittäin noita tilailee,niin ei mene tullirajan yli.
Sama myyjä on myös "dianeshop"-nimellä.


Noista H4-liikkuvista on kokemuksia mopon osalta,eikä ole häävi.
Lyhyt OK,mutta pitkän kuvio aivan onneton,eli kannattaa satsata "oikeaan" tuplaH4-polttimoon,vaikka se kalliimpi onkin.

Tarkoitin tuolla nyt miten silmä kerkee mukaan suureen valon muutokseen. Hyvä pointti toki tuo viivekkin

Nytkin gallussa on H4-LOW (eli vain lyhyt palaa) ja pitkissä myös.
Ja kyllä näkee,paljon mukavampi ajaa pimeetä motaria.

Itte ois tarkotuksena saada lisäpitkät joissa joku perus h1 tai h3 sarja sekä lancerin normi umpioon perus h4 hi/lo liikkuvalla polttimolla.

Tuleekohan tuossa eteen tilanne että esim lumessa ajaessa häviää näkö ku vaihtaa pitkät+lisäpitkät yhdistelmältä lyhyille?
 
Vs: H4 bi-xenon

Territorial_ sanoi
Tuleekohan tuossa eteen tilanne että esim lumessa ajaessa häviää näkö ku vaihtaa pitkät+lisäpitkät yhdistelmältä lyhyille?
Hmm.?

Itsellä palaa lyhyet koko ajan,joten viivettä ei ole.

Sitä ennen oli kyllä hetken "mielenkiintoista",kun pieni viivehän näissä on.


Hiluxman:
Itse suosittelen kyllä että laitat vaan H4-low-polttimon,ja sitten vaikka erilliset pitkät,saa pidettyä lähivalon kuvion vielä kunnollisena.
 
Vs: H4 bi-xenon

Tuli tilattua h4 xenonit liikkuvalla polttimolla. noiden seuraksi ebay:stä parkit 1w luxeon ledillä
Saa nähdä kuinka nopeasti tulee kamat.
 
Vs: H4 bi-xenon

Tilasin H4 lyhyet 4300 K värilämpötilalla, niitä ei ruvennut tulemaan, sain sitten liikkuvat bi-xenonit korvauksena. Havaintona AMPin polttimoista: isku liian lyhyt, pitäisi olla 7,0 mm, on jotain 5 mm. Tästähän seuraa ettei kaukovalo voi olla kohdallaan jos lähivalo laitetaan kohdilleen. Toinen ongelma ko. polttimoissa on "polttokammion" pystysijainti, joka on 2 mm liian alhaalla. Lähivalokuviosta tulee kumman näköinen ilman korjaavia toimenpiteitä. Korjaus on siis laitaa ylimmän poltinkannan siivekkeen alle sopivan kokoinen shimmi kääntämään polttimon kärkeä ylöspäin. Tässä tapauksessa 1,5 mm auttoi. Ei kyllä mairittele polttimoiden mekaaninen mittatarkkuus.

Päätin sitten tutkia markkinoita ja tilasin eri merkkisen sarjan josta mainostettiin, että siinä on 7 mm isku eli sehän on H4 polttimon lähi- ja kaukovalolangan keskipisteiden etäisyys toisistaan. Lisäksi ko. sarjassa on kannan siivekkeissä kierrereiät ja niihin sopivat pikku ruuvit joilla voi tarvittaessa hienosäätää polttimon asentoa. Tämän sarjan polttimot olikin mittatarkkuudeltaan paljon APMpia paremmat, toiseen polttimon kantaan piti laittaa ruuvilla pikku kallistus ja hyvä tuli. Merkkiä kuitenkin joku kysyy, niin se on Xenonkungen.

Vielä pitää laittaa viiveajastin jolla estän lamppujen syttymisen ennenkuin auto on käynnissä, ajovaloautomatiikan vuoksi siis. Esim. tuommonen kuin DEI 528T näyttäisi olevan sopiva ko. tarkoitukseen. Yritin ensin latausvalosta, mutta se syttyy inasen myöhässä ja valot ehtivät välähtää.
 
Vs: H4 bi-xenon

Kokeilitko siittä laturin toisesta navasta? Iankin vanhemmissa mitsuissa on se toinen napa juurikin tuota moottori käynnissä tietoa varten, eli siihen pitäisi tulla + siinä vaiheessa ku auto on käynnissä. Jos autoon on laitettu tarvikesäädin, niin ei välttämättä toimi. Ainakin 1,6 takavetogalantin laturiin laitettu tarvikesäädin oli jotenki erikoisesti kytketty ja ei toiminu.
 
Vs: H4 bi-xenon

Laitoin aikareleen.

Bi-xenoneista vielä. Tietääkö kukaan missä merkissä polttimon liike olisi oikeasti 7 mm? Saisi lähi- ja kaukovalokuviot kohdalleen.
 
Vs: H4 bi-xenon

olisko noissa itellä on tollaset
http://www.undergroundmotorsport.net/shop.php?cat=8&mark=83&prod=351
 
Vs: H4 bi-xenon

kassinen sanoi
olisko noissa itellä on tollaset
http://www.undergroundmotorsport.net/shop.php?cat=8&mark=83&prod=351
Kai niissä kaukovaloaukko sulkeutuu lähivaloasennossa? Kuvasta kun katsoo niin en kuitenkaan näe polttimon mukana liikkuvaa peltiä. Iskunpituudesta ei ole mainintaa, varmin tapa on mitata se itse jos mahdollista. Update myyjältä: isku on 6mm ja kaihdin on lähivalolle.

Kyselin muutamilta eri bi-xenon sarjojen suomalaisilta myyjiltä liikkeen pituutta. Osa vaivautui jopa mittaamaan sen, osa sanoi että sama kuin H4 halogeenissä (ei siis tarkistanut oikeasti) ja osa sanoi ettei tiedä (eikä kiinnosta kun ei selvittänyt, kaupattiin kyllä tuotetta).
 
Vs: H4 bi-xenon

Ei ihan täysin xenon aiheeseen liity mut valoihin kumminkin.

Eli pajessa on hellan lisä pitkät, jotka yleensä toimii kunnolla tai siis sammuu silloin kun pitääkin. Eli siis sillon sammuu kun sammuttaa auton omatkin pitkät. Mut välillä jäävät palamaan. Saattaapi sammua vaikka n. minuutin viiveellä. Jotain vaikutusta tuntuu olevan sillä kuinka kauan on yhtäjaksosesti ajanut lisäpitkät päällä. Eli jos on jo ajellut vaikka 10km pitkät päällä niin sammuvat kyllä heti kun niin komentaa mut jos esim vain väläyttää pitkiä niin tahtoovat jäädä päälle.

Mittasin valojohtoja niin originelli pitkänvalon johtoon tulee jännitettä muutama voltti myös silloin kun on lyhyet päällä, eikä varmaan kuulus tulla. Liekkö siitä johtuu että lisävalojen rele ei heti älyä että nyt kuuluu sammua? Niin ja sen releen olen vaihtanut eikä vaikutusta
 
Vs: H4 bi-xenon

Emännän Corollassa on samaa vikaa kun karppisella. Auttaiskohan diodi releelle menevän herätejohdon väliin, diodissa on tietty ylimenojännite, olisko ollu jotain 1,5v luokkaa.. Pitääki kokeilla.
 
Takaisin
Ylös Bottom