Harrasteauton viehätys

Vs: Harrasteauton viehätys

marko_h sanoi
Mikä muita foorumilaisia viehättää harrasteautoissaan?

Jos puhutaan puhtaista harrasteautoista niin omaan makuun toimii ilman muuta raaka voima ja sen käytön täysimääräisesti mahdollistava muu "paketti". Siksi Evo, siksi RS.
 
Vs: Harrasteauton viehätys

Oma suuntaus harrasteautossa on kaksijakoinen. Toisaalta voima on se, joka puhuu mutta toisaalta ulkonäkö, ajomukavuus ja hyvä äänentoisto viehättää. Pyrin siihen, että nämä molemmat puolet ovat mukana ja harrasteauto on samalla käyttöauto ja se saneleekin pitkälti myös harrastusta. Minulle "harrasteauto" terminä on hieman laajempi kuin varsinainen virallinen tulkinta ja minusta harrasteautoja on kaikki, joilla kehonsiirto on nautintoa ja samalla niiden piristäminen ja rakentaminen saa leveän hymyn naamalle... ja jopa huolto, vaikka ei se aina hymyilytäkään. 8)
 
Vs: Harrasteauton viehätys

Voima ja tyylikkään vakio ulkonäkö. Valitettavasti voiman haku meni omaan makuun liian pitkälle (tulin vanhaksi) ja kitki käyttöominaisuuksia, jolloin harrasteautolla ei enää huvita ajaa ja ostin evon käyttöautoksi. Sillä näköjään mennään nykyään kesät ja talvet.

Myydään pitkälle viritetty nissan, jos jotakuta kiinnostaa tyylikäs ja raaka takaveto.
Tilalle ostaisin jonkin nelivetoisen valmiin ratapelin.
 
Vs: Harrasteauton viehätys

Ulkonäkö. Mää tykkään wanhoista autoista. Ja kasin murinasta
 
Vs: Harrasteauton viehätys

Itselleni suuri osa viehätystä on hyvä klubi. Aika suuri kynnys on vaihtaa harrasteauton merkkiä jo ihan sen vuoksi, vuoden harha-askel tuli tehtyä toisen merkin pariin, mutta silloinkaan kokonaan Mitsutonta aikaa ei montaa kuukautta kestänyt.

Sitä vaan toivoisin että Mitsulta löytyisi alle 800 kg keskimoottorinen urheiluauto, mutta kaikkea ei voi aina saada ;)

Ja mitä nykyiseen automalliin tulee niin neliveto oli todella merkittävä tekijä ostopäätöstä vauhdittamassa. Rata-ajo on merkittävästi kaksivetoista helpompaa ja ainakin minulla on ihan tarpeeksi ohjelmaa radalla ilman että tarvitsee pelätä koko ajan perän lipeävän nopeassa mutkassa.
 
Vs: Harrasteauton viehätys

Mulle harrastetoiminta on melko lailla kaikki yhtä ja samaa: fiilistä.

Soittaessa yleisölle, oli se pieni tai suuri, yritetään saada kaikki samaan tunnelmaan lavaesiintymisellä ja musiikilla joilla luodaan se tietty tunnelma. Ja vaikkei siitä musiikista itsessään tykkäisikään niin perkele sitä on mukava kuunnella kun saadaan oikea ätmös aikaiseksi :)

Sama homma on näiden harrasteajokkien (Sigma ja GN) kanssa, vaikka se fiilis ei muille ehkä välitykään. Se on vaan se omin käsin laitetun ajoneuvon tunnelma, se ei ole pelkkää ajamista vaan se on ihan oikeasti jokaisen aistin nautinto.

Itselle tulee aina mieleen kesä, jolloin viimeksi sigmalla ajoin; Lämmin ilta, aurinko juuri laskemassa, ei kiire yhtään mihinkään eikä mitään määränpäätä. Radiosta kuuluu vanhempaa rokkia / rautalankaa, avonaisesta ikkunasta tulee kaikki kesän tuoksut sekoittamaan wanhan auton ominaisaromia lämpimänä tuulahduksena ja itse auto kulkee tasaisesti ja pehmeästi. Eikä tunnelmaa ainakaan latista se, että ohikulkijat kääntyvät katsomaan vähän harvinaisempaa autovanhusta :) se tunne on sanoinkuvaamaton. Se on mahtavaa. Siinä rentoutuu. Siinä tuntee olevansa elossa.


Siinäpä meikäläisen tilitys. Jotkut tykkää raa'asta voimasta, jotkut popittelusta, kuka mistäkin. Mut kaikille lienee yhteistä sama asia: fiilis jonka siitä saa.

full
 
Vs: Harrasteauton viehätys

Skydiver sanoi
Oma suuntaus harrasteautossa on kaksijakoinen. Toisaalta voima on se, joka puhuu mutta toisaalta ulkonäkö, ajomukavuus ja hyvä äänentoisto viehättää. Pyrin siihen, että nämä molemmat puolet ovat mukana ja harrasteauto on samalla käyttöauto ja se saneleekin pitkälti myös harrastusta. Minulle "harrasteauto" terminä on hieman laajempi kuin varsinainen virallinen tulkinta ja minusta harrasteautoja on kaikki, joilla kehonsiirto on nautintoa ja samalla niiden piristäminen ja rakentaminen saa leveän hymyn naamalle... ja jopa huolto, vaikka ei se aina hymyilytäkään. 8)

Aikalailla samaa mieltä.
 
Vs: Harrasteauton viehätys

^ Kuin myös täällä. Ihanne ois se, että ois harrastepeli ja sit käyttöauto, sekään ei vakiona kyl kelpais. Lisäks pyörä. 8)
 
Vs: Harrasteauton viehätys

yleensä mulla on ollu auto/korimalli mitä kukaan muu ei ole vielä
"raiskannu" eli otan syyt päälleni...
periaate ollu että rakentelen autoa jollaista ei muilla ole
tekniikan tms suhteen...

unelmahan on saada kori ja tekniikka balanssiin :p
projektissa tosin ei ole mitään järkeä tekniikan suhteen siinä voi sanoa että voimaa
on tarpeeksi... (fwd galant)
 
Vs: Harrasteauton viehätys

Tuukka sanoi
Ulkonäkö... Ja kasin murinasta

Samoilla linjoilla, toki makukysymys paljolti tuon ulkonäön osalta.

-68 -> -83 Veten 8) ostan vielä jossain vaiheessa kunhan jää ylimääräistä kyhnyä sen verran sivuun.
 
Vs: Harrasteauton viehätys

Mut innosti autoharrastukseen auton urheilullinen lookki, mutta pian huomasin, että eipä näillä tehoilla paljon muuta saakkaan. Niinpä aloin selvittämään miten asiaa voisi muuttaa ja siitä onkin kuljettu jo pitkä tie. Nykyisin perustelenkin harrastusta pitkälti juuri uuden oppimisella. En tiennyt autoista mitään kun ostin Clipsen ja sen jälkeen on tullut istuttua monta viikkoa netissä tietoa imien ja uusia kirjoja tilaillen. Lisäksi joka kerta kun kädet lyö tonne öljyyn niin oppii jotain uutta. Ja onhan se käsittämättömän hienoa kun jotain tekee autolle, oli se sitten voimapuolelle tai vaikka verhoilua, niin se oma kädenjälki pistää hyvälle tuulelle.
 
Vs: Harrasteauton viehätys

[quote author=Tuiisa]oma kädenjälki pistää hyvälle tuulelle[/quote]
Pieni nikkarointi pitää mielen virkeenä.. kaikkia ei tietysti voi miellyttää sillä mitä tekee, mutta pääasia että itse viihtyy.

-k-
 
Vs: Harrasteauton viehätys

ast sanoi
Sitä vaan toivoisin että Mitsulta löytyisi alle 800 kg keskimoottorinen urheiluauto, mutta kaikkea ei voi aina saada ;)

Eip tule heti mieleen miltään muultakaan valmistajalta tuollaista tuotantoautoa. Lotus Elise on painossa aika lähellä mutta moottori on edessä. Muutenkin kevyitä urheiluautoja on perin harvassa nykyään, jos ei Ariel Atomeita yms. marginaalimalleja lasketa mukaan.
 
Vs: Harrasteauton viehätys

marko_h sanoi
Eip tule heti mieleen miltään muultakaan valmistajalta tuollaista tuotantoautoa. Lotus Elise on painossa aika lähellä mutta moottori on edessä. Muutenkin kevyitä urheiluautoja on perin harvassa nykyään, jos ei Ariel Atomeita yms. marginaalimalleja lasketa mukaan.

Elisen moottori on kylläkin keskellä ::)

Nykymallin paino menee kyllä yli 800 kilon, mutta edellinen oli kevyempi.

Mutta todella harmi ettei juuri kukaan muu tuollaisia tee. Luulisi pikkuhiljaa olevan kysyntääkin verotuksen ja käyttökustannusten painottuessa kulutukseen.
 
Vs: Harrasteauton viehätys

Tuossa olisi ~900kg ja 2.0 turbo kone,peräluukussa.
Viri palikkaakin löytyy ihan mukavasti.
Tuohan on Lotus Elisen kanssa hyvin pitkälle sama auto,ulkokuori ja moottori on eri.
http://www.autowiki.fi/index.php/Opel_Speedster
 
Vs: Harrasteauton viehätys

ast sanoi
Elisen moottori on kylläkin keskellä ::)

Nykymallin paino menee kyllä yli 800 kilon, mutta edellinen oli kevyempi.

Mutta todella harmi ettei juuri kukaan muu tuollaisia tee. Luulisi pikkuhiljaa olevan kysyntääkin verotuksen ja käyttökustannusten painottuessa kulutukseen.

Enpä tiennytkään, että lotus on keskimoottorinen. Tuollaisessa kevyessä urheiluautossa olisi kyllä aika hyvä markkinarako, varsinkin jos hinta saataisiin riittävän alas. Ihme tosiaan, ettei mikään isompi autotehdas ole lähtenyt moiseen projektiin. Enpä tiedä, miten tuollainen sopisi Mitsun imagoon, siis tehtaan näkökulmasta ajateltuna. Ehkä Mazda tai Honda saattaisivat olla japanilaisista tehtaista kiinnostuneempia??
 
Vs: Harrasteauton viehätys

Skydiver sanoi
Oma suuntaus harrasteautossa on kaksijakoinen. Toisaalta voima on se, joka puhuu mutta toisaalta ulkonäkö, ajomukavuus ja hyvä äänentoisto viehättää. Pyrin siihen, että nämä molemmat puolet ovat mukana ja harrasteauto on samalla käyttöauto ja se saneleekin pitkälti myös harrastusta. Minulle "harrasteauto" terminä on hieman laajempi kuin varsinainen virallinen tulkinta ja minusta harrasteautoja on kaikki, joilla kehonsiirto on nautintoa ja samalla niiden piristäminen ja rakentaminen saa leveän hymyn naamalle... ja jopa huolto, vaikka ei se aina hymyilytäkään. 8)

Kätevää ku ei tarvi ite keksiä tekstiä, eli just samoilla linjoilla. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom