HerBertin Galant Gti Dynamic4 TIC (vr4)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

HerBertti

Mitsubiatch
Liittynyt
5 Helmikuu 2008
Nyt on pari viikkoa ollut omistuksessa tollane galantti joho joku on laittanu vr4:n koneen.
Kytkin finaalissa ja pätkii rötää ja paukkuu pirusti! ;D
Tarkoitus olis nyt näin alkuun värkätä se leimakuntoon ja vähä piristellä.
Ecu menee vaihtoon heti ku san MS:n valmiiks, vaihtolistalla on myös pakoputki joka ahdistaa varmaa 20 hevosen edestä...:seina

Kuva001.jpg
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Nonnii...
Nyt sain sit vihdoinkin uudet tulpanjohdot ja vaihdoin ne justiinsa. Aika suolainen hinta parista johdonpätkästä: 80€ sis rahdin...
Vielä odotellaan uutta kytkintä!
Ja löytyi tuossa yksi ilta ruostereikä peräkontista, oli ruostunu vetokoukun valojohdon läpiviennistä.
Innovaten laajakaistasetti tilattu, toimitus venyy, kuulemma tehtaalla tökkii.
Megasquirt olis viime silausta vailla valmis, johtosarja-adapteria ja paria vastusta vielä odottelee. Niin ja onhan sit vielä väsättävä uus imuputki ahtimelle ja jonkinlainen ilmanputsari ostettava siihe päähän... :peukku
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Tänään tuli postiin tällainen paketti...
Kuva063.jpg

Kytkin on nyt ihan loppu, ei meinaa edes mäkiä nousta ylös, pitäis kyl uuden kytkinpaketin lähipäivinä jo tulla.
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Nonnii.. Nyt auto on seissyt about 1 1/2 kuukautta.
Sen uuden kytkimen pitäis tulla ens viikolla... Eihän siinä kauaa mennytkään!
Sain sen sentää ilman rahteja.
Kävin äsken purkamassa vaihdelaatikon ja kytkimen pois gallusta ja kyllä ketutti!!
On ilmeisesti edelliseltä omistajalta loppunut taito kesken kun on pitänyt korvakkeita hitsata paikoilleen "oikeaan" asentoon! :seina
Kuva000.jpg

Kytkinsylinterin tankoa jatkettu melkei 10 milliä hitsaamalla joku räkäklimppi siihen päähän! :seina
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Tänää tuli kytkin.
Ei iha bolt on.. Tilasin Evo 3:sen kytkimen mallia Fidanza.
Preload mitta on n.19 mm. Näyttää vähän hurjalta joten vauhtipyörä koneistukseen...
Tossa yhdessä threadissa sanottii että 15,4 mm olis vakion vr4:sen preload mitta(täh?????)
Sais siinä sit samalla pudotettua ylimääräisiä kiloja...
 
Vs: HerBertin Galant vr4

No joo.. Nyt sain sen verran aikaiseksi et testasin ton megan toimivuuden, hyvin näyttäis pelittävän..
Edelleen auto seisoo laatikko lattialla :seina
Omaa saamattomuutta...
 
Vs: HerBertin Galant vr4

JEEEEE!!! Tänää tuli Fidanzan vauhtipyörä! Ens viikon työkeikan jälkee pääsee niputtamaan... Ehkäpä tää vielä tästä.. :driver
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Nonnii... Nyt o sit kytkin nipussa! :peukku kuva1
kuva2
Vaihdoin siinä samalla jakoremmin... Taas täytyy ihmetellä et on ollu kyl taitava jätkä joka sen o viimeks kasannu... jako pari hammasta pielessä... :nykii ei mikää ihme et muutama kymmenen kaakkia uupuu dynolapusta..
Nii joo... No nyt kävi sit sillee et serkku vei ahtoputkesta puolen metrin pätkän letkua et meni seki sit uusiks ennen ku saa edes vehkeet tulille.
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Nonnii, puutelista:
-Akku läppäriin
-Ilmanlämpöanturi
-dumppi
-muutama hassu klemmari
-laturinhihna
-talvirenkaat
-aika katsastuskonttorille
-aikaa ja rahaa
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Se elää!!! Tänää sain mitsubiatchin pyörilleen ja pienien sähköongelmien jälkeen käymään ja tulihan siinä koeajolla käytyä.
Liukasta oli sorapyörillä ;D Äänet on kyllä aivan uskomattomat, hirnuu kuin hevonen!!! :driver
Vielä ku sais absit toimii ni vois suunnitella katsastamista.
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Okei... Ideoita mikä vois abseja vaivata? Taidan kallistua absien poistamisen kannalle...
Pääsee helpommalla ja säästyy murheilta tulevaisuudessa.
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Nyt on tehtynä uus putki, 3"/2,5". Melko hiljaiseksi jäi, niinkuin oli tarkoitus... Mukavasti herkistyi.. Siinä samalla ruuvasin Innovaten laajaksistan kiinni.
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Pientä näpistelyä, paikkasin bensatankin ja tuli tuossa jo aikaisemmin vaihdettua voimansiirtoon uudet öljyt.
Ei tuu megalle oikeeta lämpötilatietoa, täytyy tutkailla...
Dumppien toimitus venyy ja venyy...
Kertokapas joku viisaampi miks tossa on 5 lämpötila anturia? :nykii
 
Vs: HerBertin Galant vr4

joo taas niistä abseista. Kaikki anturit mitattu, ehjiä ovat. Ei vaan siltikään ala toimia....
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Tänää kävin hakee päästölapun leimaa varten...
Huomenna 11.15 alkaa joko ketuttaa tai naurattaa... Saa nähdä.
Tuos vähä tyhjäkäyntipörinää: Pörinää
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Leima tuli! Ainoa huomautus: Oikea etuvalo näyttää liian alas... :driver
 
Vs: HerBertin Galant vr4

No se ilo loppu lyhyeen. :seina :seina :seina
Suuttimet paskana, todennäköisesti myös mega. :mad:
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Tänää tuli maalauksesta kesävanteet ja aloin värkkäämään megan johtoadapteria uusiks. Lauantaina vois yrittää vaikka taas startata. (ehkä)
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Ei toimi ei, eikä minkään olisi pitänyt muuttua viime kerrasta kun auto on käynyt. Loppuu kapasiteetti päästä...
Pyörintänopeustieto häviää aina n.3 sekuntia starttauksen aloituksesta. Oon setviny johtosarjaa mistä yllätys yllätys löytyy edellisen omistajan tekemiä liitoksia ja omia relevirityksiä :seina.
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Jotain positiivista, gallu on toiminut nyt jo yli 200 km lähes ongelmitta... Mitä nyt pieniä polttoainevuotoja oli konehuoneessa mut niistä selvittiin kyllä. Pakoputken ulostulon värkkäsin eilen uusiks, on nyt 88 millistä happosta putkea. ;D
Vieläku keksis et miten sais aivan järkyttävät imuäänet kuriin...
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Vaihdoin termostaattikotelon tiivisteen ja laitoin orggis by-passin suhistelemaan... Enää ei kuullosta hevoselta ;D
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Nyt on ajettu jo 5 tankillista ja vieläki toimii... Ainaki melkei.. Sähkölasit o pimeenä, kuuluu vähä ylimääräisiä kolinoita, ja lievää hengettömyyttä. Viimeisin nyt varmaankin selviää säätämällä... Poljinasetelma täytyisi jaksaa vaihtaa joku viikonloppu, kytkinpolkimen akselin päässä oleva linkku on kulunut väljäksi ja syö polkimen liikevarasta pari senttiä tehokasta liikettä, mistä aiheutuu kytkimen lievä kantaminen.
Megaan asennettii erillinen suuttimien ohjauspiiri, mutta ajo muuttuu "hieman" pätkiväksi mikäli sen ottaa käyttöön... Siihen asiaan saa perehtyä meidän mestarisäätäjä! ;D Toivotaan nyt että se pysyy vielä kasassa monta tuhatta kilometriä! :peukku
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Aloin tänää vaihtaa nokkia mitsuun. Heitän vr4 vakionokat hiiteen ja laitan gti:n nokat tilalle. Jos sillä sais vähän enemmän luonnetta koneeseen. Huomenna pääsee niputtaa ku tulee nokkien stefat ja venttiilikopan tiiviste. Pinen pieni mahdollisuus olis et käytän autoa viikonloppuna penkissä, näkis mitä on pikku näpertelyt vaikuttanu. :D
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Joo pientä remonttia taas tehty... Vaihdoin hammastangon, ja siinä samalla piti vaihtaa turbon tiivisteet, no siinähän sit kävi niin et homma lähti lapasesta... Vaihtu turbo Evo6 malliin ja pakosarja ja downpipe mallia mitsubishimään... Jee jee :peukku
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Laajakaista sanoi sopimuksensa irti... :mad: Eikä taida soitto soneralle riittää, kai se on alettava katselee uutta.
Kumma juttu ku Innovaten ledi näyttää et kaikki toimii mut ei tuu signaalia kuitenkaan.
 
Vs: HerBertin Galant vr4

Etujarrupalat sekä jarrunesteet vaihdettu. Jos tästä vielä lähtis ruuvaamaan 6x9 hattuhyllylle niinkuin kunnon teiniautossa pitää olla... :p
 
Vs: HerBertin Galant Gti Dynamic4 TIC (vr4)

Noniin. Ei mitään mullistavaa, ei vieläkään oo päästy penkkiin, mutta pieni vahvistus persdyno spekulaatioon saatiin tänään.
Tuossa hetki sitten SULJETULLA ALUEELLA testasimme kaverin kanssa kulkupuolta ja voimme todeta että vakio legnumilla ei tarvi lähteä ohittamaan. :peukku Eli eikohän se ole lähellä 280 konia @6000rpm (rajoitin jo 6500) 0.7bar painetta...
Joutuu olemaan tyytyväinen. :driver
 
Vs: HerBertin Galant Gti Dynamic4 TIC (vr4)

Auto on katsastettu turbolle jo kauan sitten, en tiiä mitä sanovat tosta isommasta turbosta mut kokeillaan!
Ei oo mitää lippusia eikä lappusia.
 
Vs: HerBertin Galant Gti Dynamic4 TIC (vr4)

Nonnii... Ja elämä hymyilee jälleen... Pari kierrosta jääradalla ja kytkin antautu. Tai siis ei... Oli menny lunta ja jäätä kytkinkäpälän ja kytkinkopan väliin => Kytkin luisti.. ;D En sentää ehtiny ostaa uutta onneksi...
 
Vs: HerBertin Galant Gti Dynamic4 TIC (vr4)

Kikotin herätettiin talviunilta viime torstaina, tänää asentelin uuden laajakaistan ku vanha hajos, ja vaihdoin sitte laturinkin kun auto hyytyi Shadowin pihaan. ::) Siihen perään hieman säätöajoa ja saatiinkin bensakartta inhimilliseksi. Eka kerta ku säädettii tuolla isommalla turbolla, kun lambda ollu pimeänä turbon vaihdon jälkeen. Oli varman päälle paksullaan seokset.
Ennen säätöa pintakaasulla AFR n.12 ja vedossa mentii jo 10-11 linjalla. Ihan yläkierroksilla meni jo alle kympinkin. Nyt alkaa olee pintakaasulla siinä 14-15 ja vedossa vähän alle 12. Kohta pitäis alkaa katselee sitä leimakuntoon jos vaan töiltä kerkeis. Ruostekorjauksia olis jonkin verran tiedossa. Leiman jälkeen, tai miksei ennenkin sitten 3" rööri taakse asti. 8)
 
Vs: HerBertin Galant Gti Dynamic4 TIC (vr4)

Sain itseäni niskasta kiinni sen varran et vaihdoin sen pallonivelen. Vanhasta ei kyl saa selvää et minkä valmistajan se oli. Ikävämpi homma on se että vetoakselin tukilaakerin molemmat pultit on nyt katkenneena lohkossa. Et kiva kiva. Jostain jos jossain vaiheessa löytyis motivaatioo taas jatkaa...
 
Vs: HerBertin Galant Gti Dynamic4 TIC (vr4)

Harkitsen vahvasti että kaivaisin auton kinoksesta ens viikolla... Jos vaikka sais tehtyä ne edellä mainitut korjaukset ja kenties vähän enemmänkin :)
 
Vs: HerBertin Galant Gti Dynamic4 TIC (vr4)

No vähä venähti, mut auto saatu pois kinoksesta :peukku
Lähti vielä iha käyniinki ku laittoi akun vaan paikoilleen...
Nyt sit vääntämään kättä pomojen kanssa että voinko korjata hallissa vai enkö voi...
Auto myynnssä nyt nettiautossa, id:3839687
 
Vs: HerBertin Galant Gti Dynamic4 TIC (vr4)

Löytyy siis multa tuolta gti:n vierestä oottamasta parempia päiviä :peukku
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom