Nyt tässä tuli taaskin eteen 4g63 jossa oli 40tkm sitten tasapainohihnan kiristinrulla laitettu väärinpäin. (onneksi oli kestänyt)
Tämä särkee huonoimmassa tapauksessa tp-hihnan ja sen palaset yleensä menevät jakohihnan väliin, josta seurauksena moottoririkko.
KUVA VÄÄRIN ASENNETUSTA kiristimestä: (eli kiristimen huullos on koneeseen päin = väärin)
kuva OIKEIN asennetusta kiristimestä (punainen osa, vertaa edelliseen kuvaan):
sekä myös OIKEIN:
Ihan en ole 100% varma onko kaikissa generation malleissa samoin, mutta kannattaa tsekata wsm sekä ASA:sta räjäytyskuva niin on varmuus sitten aina.
Tämä koskee siis malleja:
Galant, Eclipse ja evot 1-9:siin.
Tämä särkee huonoimmassa tapauksessa tp-hihnan ja sen palaset yleensä menevät jakohihnan väliin, josta seurauksena moottoririkko.
KUVA VÄÄRIN ASENNETUSTA kiristimestä: (eli kiristimen huullos on koneeseen päin = väärin)
kuva OIKEIN asennetusta kiristimestä (punainen osa, vertaa edelliseen kuvaan):
sekä myös OIKEIN:
Ihan en ole 100% varma onko kaikissa generation malleissa samoin, mutta kannattaa tsekata wsm sekä ASA:sta räjäytyskuva niin on varmuus sitten aina.
Tämä koskee siis malleja:
Galant, Eclipse ja evot 1-9:siin.