Tuiisa
New Member
- Liittynyt
- 11 Heinäkuu 2005
Auto pitäisi saada päästöistä läpi ja viime syksynä laitetut nokat saavat otsan hikeen. Nokkien vaihdon jälkeen auto käy tyhjäkäynnillä erittäin huonosti, se ikäänkuin ei saisi sylintereitä tyhjiksi vaan taitaa vetää pakokaasua imusarjaan tai puhdasta ilmaa pakosarjaan. Auto kuullostaa V8:lta tyhjäkäynnillä, mutta ei käy ihan yhtä tasaisesti. Olen jokseenkin varma, että kyseessä ei ole vika vaan nokkien aukioloista johtuva ominaisuus ja tämä ominaisuus häviää jos antaa niinkin vähän kaasua, että käynti nousee 750:sta tuhanteen kierrokseen.
Olen yrittänyt säätää BISS-ruuvia, mutta näissä 2g:ssä on tietääkseni ECUn ohjaama tyhjäkäyntinopeus, joka huolehtii siitä, että auto käy tyhjäkäyntiä tuolla 750rpm:ssä enkä ole tuosta ruuvista saanut mitään irti. Saitilta löytyi kyllä ohjeet tyhjäkäynnin säätämiseen, mutta siinä 1g:n ohjeessa on eri diagnostiikkaporttikin ja tässä ECU nollaa asetukset tiettävästi aina käynnistyksen yhteydessä, niin ettei ruuvin kääntelystä ole mitään hyötyä. Autossa on itseasiassa 1g:n suurempi kl-kotelo, mutta 2g:n tyhjäkäyntimoottori.
Nyt päästään siis asiaan. Onnistuuko sellainen viritys, että laitankin jonkun palan kl-kotelon kaasuvaijerikiinnitykseen siten, että kaasuläppä ei ole ihan kiinni ja kierrokset pysyvät silloin siellä tuhannessa, vai käykö niin, että ECU nollaa kl-asentotunnistimen aina käynnistyksen yhteydessä? Ajattelin, siis huijata tyhjäkäyntiä tällä tavoin väliaikaisesti.
Toinen kysymys on, että murehdinko turhaan vai voisiko auto mennä päästöistä läpi näillä röpötyksillä? Autosta on katsastus mennyt umpeen ajat sitten kun se oli maalattavana. Tämä ratkaisu olisi vain väliaikainen sillä tuossa vieressä kököttää MSII ja PLX:n laajakaista
Edit: Vaihdoin otsikon kuvaavammaksi
Olen yrittänyt säätää BISS-ruuvia, mutta näissä 2g:ssä on tietääkseni ECUn ohjaama tyhjäkäyntinopeus, joka huolehtii siitä, että auto käy tyhjäkäyntiä tuolla 750rpm:ssä enkä ole tuosta ruuvista saanut mitään irti. Saitilta löytyi kyllä ohjeet tyhjäkäynnin säätämiseen, mutta siinä 1g:n ohjeessa on eri diagnostiikkaporttikin ja tässä ECU nollaa asetukset tiettävästi aina käynnistyksen yhteydessä, niin ettei ruuvin kääntelystä ole mitään hyötyä. Autossa on itseasiassa 1g:n suurempi kl-kotelo, mutta 2g:n tyhjäkäyntimoottori.
Nyt päästään siis asiaan. Onnistuuko sellainen viritys, että laitankin jonkun palan kl-kotelon kaasuvaijerikiinnitykseen siten, että kaasuläppä ei ole ihan kiinni ja kierrokset pysyvät silloin siellä tuhannessa, vai käykö niin, että ECU nollaa kl-asentotunnistimen aina käynnistyksen yhteydessä? Ajattelin, siis huijata tyhjäkäyntiä tällä tavoin väliaikaisesti.
Toinen kysymys on, että murehdinko turhaan vai voisiko auto mennä päästöistä läpi näillä röpötyksillä? Autosta on katsastus mennyt umpeen ajat sitten kun se oli maalattavana. Tämä ratkaisu olisi vain väliaikainen sillä tuossa vieressä kököttää MSII ja PLX:n laajakaista
Edit: Vaihdoin otsikon kuvaavammaksi