Ilotalo
Member
- Liittynyt
- 22 Toukokuu 2008
Tännekin voisi tämmösen laittaa projektista.
Projekti on ollu jo päällä kesästä saakka.
Sain miltei ilmaiseksi aihion. Galant Dynamic-4 GTI -90.
Seuraavaksi kesän aikana alustan läpikäynti ja reikien hitsaus. Samalla tankki pois ja sen huolto. Eli puhdistus ja maalaus.
Seuraavassa vaiheessa hommasin megasquirt 1 v2.2:n. Sen kanssa ihmettelyä sähköjen sekä säätöjen osalta.
Tämän jälkeen hommasin tyhjäkäyntiventtiilin ja laitoin sen stepper moottorin tilalle. Eli nyt auto toimii ilman vanhaa ECUa. Samalla sain ilmanputsarin pöntöstä sen kauhean airflow hässäkän pois.
Marraskuussa aloin suunnittelemaan turbon asennusta. Lopuksi monien mutkien kautta päätin hommata turbon ja asentaa sen. Sopivasti sattui, että myynnissä oli kokonainen vr4 turbo paketti. Eli pakosarja, turbo, happikotelo ja suuttimet. Sehän sopi mulle. "Tämä vr4 paketti auttaa huomattavasti kulma muutoskatsastuksessa."
Tämän jälkeen aloin miettimään välijäähdytintä. Löysin eräästä nettikaupasta kiinan ihmeen, joka mahtuisi keulille noin mittanauhalla mitaten. Paketin avatessani yllätys oli aikamoinen. Lähdöt oli 2,5" 2,25":n sijaan ja väläri olikin 10mm korkeampi. Noo pienellä soveltamisella ja rakentamisella sain sen lopuksi mahtumaan paikalleen.
Jätin välärin paikalleen, jotta saisin mitoitettua ahtoputkistot. Pitkään mietin mistä ne tekisin ja kyselin mielipiteitäkin asiasta. Lopulta päädyin 60mm huonekkaluputkeen ja vesijohtomutkiin. Ostin 2m putkea ja 10 mutkaa. Hinta oli noin 43 euroa.
Sitten vain opettelemaan putken hitsaamista. Nyt muutaman tunnin äherryksen jälkeen on putket jo valmiina. Eli konehuoneesta -> välärille ja sieltä konehuoneeseen takaisin. Maalaan putket epoksimaalilla ettei heti pääse korroosio iskemään.
Tänään kävin ostamassa motonetistä 64mm ja 60mm silikooniletkun pätkiä. Etolasta hain 60mm putken kiinnikeitä joilla saan ahtoputkiston kiinni kunnolla.
Eli ensivuoden alussa pääsen laittamaan ahtoputkia paikalleen. Sen jälkeen pitää ruveta haalimaan turboon tarvittavia osia.
http://isotalo.frodos.fi/mitsu/turbo_projekti/
Ja höpinät löytyy täältä http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=25029.msg173080#msg173080
Projekti on ollu jo päällä kesästä saakka.
Sain miltei ilmaiseksi aihion. Galant Dynamic-4 GTI -90.
Seuraavaksi kesän aikana alustan läpikäynti ja reikien hitsaus. Samalla tankki pois ja sen huolto. Eli puhdistus ja maalaus.
Seuraavassa vaiheessa hommasin megasquirt 1 v2.2:n. Sen kanssa ihmettelyä sähköjen sekä säätöjen osalta.
Tämän jälkeen hommasin tyhjäkäyntiventtiilin ja laitoin sen stepper moottorin tilalle. Eli nyt auto toimii ilman vanhaa ECUa. Samalla sain ilmanputsarin pöntöstä sen kauhean airflow hässäkän pois.
Marraskuussa aloin suunnittelemaan turbon asennusta. Lopuksi monien mutkien kautta päätin hommata turbon ja asentaa sen. Sopivasti sattui, että myynnissä oli kokonainen vr4 turbo paketti. Eli pakosarja, turbo, happikotelo ja suuttimet. Sehän sopi mulle. "Tämä vr4 paketti auttaa huomattavasti kulma muutoskatsastuksessa."
Tämän jälkeen aloin miettimään välijäähdytintä. Löysin eräästä nettikaupasta kiinan ihmeen, joka mahtuisi keulille noin mittanauhalla mitaten. Paketin avatessani yllätys oli aikamoinen. Lähdöt oli 2,5" 2,25":n sijaan ja väläri olikin 10mm korkeampi. Noo pienellä soveltamisella ja rakentamisella sain sen lopuksi mahtumaan paikalleen.
Jätin välärin paikalleen, jotta saisin mitoitettua ahtoputkistot. Pitkään mietin mistä ne tekisin ja kyselin mielipiteitäkin asiasta. Lopulta päädyin 60mm huonekkaluputkeen ja vesijohtomutkiin. Ostin 2m putkea ja 10 mutkaa. Hinta oli noin 43 euroa.
Sitten vain opettelemaan putken hitsaamista. Nyt muutaman tunnin äherryksen jälkeen on putket jo valmiina. Eli konehuoneesta -> välärille ja sieltä konehuoneeseen takaisin. Maalaan putket epoksimaalilla ettei heti pääse korroosio iskemään.
Tänään kävin ostamassa motonetistä 64mm ja 60mm silikooniletkun pätkiä. Etolasta hain 60mm putken kiinnikeitä joilla saan ahtoputkiston kiinni kunnolla.
Eli ensivuoden alussa pääsen laittamaan ahtoputkia paikalleen. Sen jälkeen pitää ruveta haalimaan turboon tarvittavia osia.
http://isotalo.frodos.fi/mitsu/turbo_projekti/
Ja höpinät löytyy täältä http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=25029.msg173080#msg173080