- Liittynyt
- 7 Tammikuu 2003
Dodiih, laitetaanpa tämäkin mysteerilaitos ihan päiväkirjaksi asti. Pitänyt jo tehdä tämä kauan mut ei oo saanut aikaseksi.
Tarinahan alkoi kun nettiautossa oli viime vuonna syksyllä suht. edukkaasti tarjolla tämmönen välimallin Galant, ja hieman hälytyskellot (vaikka hieman pikkuvikaisena muistaakseni oli mainostettukin?) soi päässä kun auto oli ilmastoinnilla ja kaikkea.
Ja koska silloin en vielä ajatellut että VR4 tulee ostettua seuraavan 6kk aikana niin piti saada uutta "rata-autoa" HB:en tilalle.. Ihan opiskeluna myös koska itselleni 7G galant on täysin tuntematon.
Noh, siinä sitten ajattelin että auto voi mennä nopeastikkin ja irkissä sitten huutelin "mystiselle galantille" että joutaisko käydä autoa kattomassa, ja kyllähän Late jouti, joten kiitos siitä.
Noh, ei tässäkään vaiheessa mittään, auto tuotiin lämpimänä pihaan (jos en väärin muista) ja kaikki näytti hyvältä.
Lateshow löi rahat kouraan ja otti auton haltuun, minä täällä pohjoisessa tuiki tietämättömänä odottelin tuomiota. Ja siitä sitten auto kai sinne Nummelan suunnalle siirtyi ja oli Mystisellä siinä sitten käytössä ihan normisti sillä välin kun minä mietin että mihin junaan sitä hyppäisi. Tähän asti kaikki hyvin.
Noh. Ilmeisesti auto pelas muuten ihan OK, mutta poltti aina parkkien/mittariston/toisen takavalon jne sulakkeen kun käänsi ajovalot päälle. Sitä sitten ihmeteltiin oisko se peräkoukun kytkennät tai joku joka moisen aiheutti. Noh ei ollut. ja tätä ei siinä vaiheessa sen ku mmemmin pohdittu. Ne vain oli pimeät. Syksy kun oli niin yöt alkoi olemaan jo kylmiä ja kosteita ja eräänä aamuna Mystinen sitten ilmoittelikin että auto ei lähde käyntiin. Ja itse olin että nonniih, ylläri.Tätä on ihmetelty kovin paljon ja tästäpä tulikin sitten tämä mysteeriketju http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=34788.0 Jonka selvittely on yhä työn alla. Auto kuitenkin on aina käytännössä jollain konstilla käyntiin lähtenyt, joskus huonommin, joskus paremmin.. Kirjoittelen myöhemmin postauksen jossa on nämä mitä on tehty ja mitä huomattu. Noh siinä sitten matkusteln junalla hesaan ja siitä bussilla nummelaan ja sitten mystisen kanssa autoa ihmettelemään, ja auto näytti oikeastaan paremmalta luonnossa kuin oletin. Siitä sitten koeajo ja Mystisen avaintenkadotus operaation jälkeen nokka kohti oulua. Auto pelas ja veti oikein mainiosti.
Yöllä vähän jännitti tosin sitten ajaa kun ei ollut mittariston valoja jne, mutta tämä ratkes muutama päivä siitä kun saavuin kotia.. Yllättäen oli automankka maadotettu auton omaan johtosarjaan (joka siis näyttää miinukselta virrat pois, mutta johon tulee kuitenkin + kun valot käännetään päälle), Noh, tämä oli halpa korjaus ja rupes pelaa ovisummerit, parkit sun muut. Jännä sinänsä että radio kyllä pelas kokotuon ajan ihan oikein , tosin miksipä ei.. Miinushan se on silloinkun virrat on pois päältä ja jos sulake palaa samantien niin miinushan se on edelleenkin..
Auto käytiin myös koeponnistamassa Kemoralla keväällä 2011 ja toimi oikein mainiosti ( http://vimeo.com/24112649 ), autoa ei itse asiassa vaivannut koko käynnistysongelma koko kevään ja kesän aikanakuin kerran kun satoi vettä "alas asti", silloinkin auto starttas pienellä heilumisella autossa. Auto myös on aina startannut kun on talvella antanut sisätilalämppäriä auton sisälle, eka epäilin hälytintä mutta sen jälkeen kun poistin sen ajonestopiirin (lue polttoainepumpun katkon) oletin että ongelma olisi väistynyt mutta näinhän ei tosiaankaan ollut.
Noh, tästä se alkaa.. Kommentit TÄNNE.
Tarinahan alkoi kun nettiautossa oli viime vuonna syksyllä suht. edukkaasti tarjolla tämmönen välimallin Galant, ja hieman hälytyskellot (vaikka hieman pikkuvikaisena muistaakseni oli mainostettukin?) soi päässä kun auto oli ilmastoinnilla ja kaikkea.
Ja koska silloin en vielä ajatellut että VR4 tulee ostettua seuraavan 6kk aikana niin piti saada uutta "rata-autoa" HB:en tilalle.. Ihan opiskeluna myös koska itselleni 7G galant on täysin tuntematon.
Noh, siinä sitten ajattelin että auto voi mennä nopeastikkin ja irkissä sitten huutelin "mystiselle galantille" että joutaisko käydä autoa kattomassa, ja kyllähän Late jouti, joten kiitos siitä.
Noh, ei tässäkään vaiheessa mittään, auto tuotiin lämpimänä pihaan (jos en väärin muista) ja kaikki näytti hyvältä.
Lateshow löi rahat kouraan ja otti auton haltuun, minä täällä pohjoisessa tuiki tietämättömänä odottelin tuomiota. Ja siitä sitten auto kai sinne Nummelan suunnalle siirtyi ja oli Mystisellä siinä sitten käytössä ihan normisti sillä välin kun minä mietin että mihin junaan sitä hyppäisi. Tähän asti kaikki hyvin.
Noh. Ilmeisesti auto pelas muuten ihan OK, mutta poltti aina parkkien/mittariston/toisen takavalon jne sulakkeen kun käänsi ajovalot päälle. Sitä sitten ihmeteltiin oisko se peräkoukun kytkennät tai joku joka moisen aiheutti. Noh ei ollut. ja tätä ei siinä vaiheessa sen ku mmemmin pohdittu. Ne vain oli pimeät. Syksy kun oli niin yöt alkoi olemaan jo kylmiä ja kosteita ja eräänä aamuna Mystinen sitten ilmoittelikin että auto ei lähde käyntiin. Ja itse olin että nonniih, ylläri.
Yöllä vähän jännitti tosin sitten ajaa kun ei ollut mittariston valoja jne, mutta tämä ratkes muutama päivä siitä kun saavuin kotia.. Yllättäen oli automankka maadotettu auton omaan johtosarjaan (joka siis näyttää miinukselta virrat pois, mutta johon tulee kuitenkin + kun valot käännetään päälle), Noh, tämä oli halpa korjaus ja rupes pelaa ovisummerit, parkit sun muut. Jännä sinänsä että radio kyllä pelas kokotuon ajan ihan oikein , tosin miksipä ei.. Miinushan se on silloinkun virrat on pois päältä ja jos sulake palaa samantien niin miinushan se on edelleenkin..
Auto käytiin myös koeponnistamassa Kemoralla keväällä 2011 ja toimi oikein mainiosti ( http://vimeo.com/24112649 ), autoa ei itse asiassa vaivannut koko käynnistysongelma koko kevään ja kesän aikana
Noh, tästä se alkaa.. Kommentit TÄNNE.