Vs: Jarrupalat ratakäytössä
Federolta löytyy DS3000 kitkamateriaalilla olevat palat autooni, jotka ilmeisesti on ratakäyttöön tarkoitetut.
ast sanoiOnhan ne nyt vakiopaloja paremmat, mutta eivät missään tapauksessa oikeiden ratapalojen veroiset:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=31759.msg439153#msg439153
Tuossa viestissä siis 150 hv etuveto jossa 280x26 mm jarrulevyt edessä yksimäntäisin satuloin. Palat olivat melko haperoa reunoilta kun otin ne pois autosta ja puolet pinnasta lähti kahdessa ratapäivässä. Jarrujen koko suhteessa auton tehoon vaikuttaa toki paljon mihin joku tietty pala pystyy ja mihin ei.
Jos autoosi saa Bluestuff NDX:t niin mielestäni se on selvästi parempi pala budjettimalleista. Sama epävarmuus käytöksessä lämpötilan mukaan vaivaa tosin sitäkin, raja vaan on korkeammalla kuin Yellowstuffilla. Paremmat ja luotettavasti käyttäytyvät ratapalat maksavat yleensä moninkertaisesti, Carbotechit, Carbone Lorrainet, Ferodo Racingit, Performance Frictionit jne.
Federolta löytyy DS3000 kitkamateriaalilla olevat palat autooni, jotka ilmeisesti on ratakäyttöön tarkoitetut.