Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
marko_h sanoiMitä on tapahtunut kun myytävät kolmoset ovat pääosin kadonneet nettiautosta ja siellä on pari todella halpaa? Onko 4- ja 5-paikkaiset myyty, kun katsastus on mennyt vaikeaksi ja nuo pari halpaa ovat niitä, joista on määrätty penkkejä poistettavaksi ja niitä yritetään myydä ilman, että ostaja huomaa vajaapaikkaisuutta? Vai mistä mahtaa olla kyse?
marko_h sanoiNo paljonko 175 tkm kolmosesta joutuu maksamaan kaikkineen eli siten, että mahd. tuontipaketit yms. on mukana hinnassa?
marko_h sanoiNo paljonko 175 tkm kolmosesta joutuu maksamaan kaikkineen eli siten, että mahd. tuontipaketit yms. on mukana hinnassa?
marko_h sanoiJokin aika sitten myynnissä oli useita kalliita kolmosia eli 12-13000 euroa. Ne ovat näköjään kadonneet nettiautosta yhtä lukuun ottamatta. Sitä ihmettelen, että missä ne nyt ovat?
MakeM sanoiItsellä mennyt lähemmäs kymppi tohon koko autoon ruostesuojauksineen jne, joten hintapyyntikin oli vähän reilumpi.
nokonzok sanoiEi herneitä, mutta millä logiikalla auton arvo olisi yhtään enempää kuin sen mitä olet siihen itse sijoittanut? Sinänsä on minulle aivan sama mitä ihmiset autoistaan pyytävät, mutta tämä lähes perinteeksi muodostunut JDM-laitteiden melko rankka ylihinnoittelu Nettiautossa on omiaan nostamaan verotasoa. Ja se ei ole kovin kivaa, vaikka siihenkin on verottajaa vastaan omat keinot olemassa. Lisää hommia kuitenkin ja muutenkin tarpeetonta. Nykyään ostajat ovat suhteellisen hintatietoista porukkaa, tonnien rahastaminen ei oikein enää onnistu.
Cirrus sanoiNo ihan periaatteen tasolla minusta ihmisillä on oikeus pyytää autoistaan ihan mitä haluaa ilman että kenelläkään on oikeutta rutista asiasta sanakaan. Ostaahan niitä ei tarvi.
Cirrus sanoiNo ihan periaatteen tasolla minusta ihmisillä on oikeus pyytää autoistaan ihan mitä haluaa ilman että kenelläkään on oikeutta rutista asiasta sanakaan. Ostaahan niitä ei tarvi.
Samppa sanoiOn totta, että korkeat pyynnit aiheuttavat turhia kuluja "uusien" maahantuonnille, mutta kannattaa myös muistaa, että näitä autoja on kovin monen kuntoisia ja kovin monella tavalla "varusteltuja" jo Suomessakin. Jo pelkkä talvikelit kattava "suomivarustelu" imee muutaman tonnin talvirenkaineen, lämmittimineen ja ruostesuojauksineen sun muineen nesteenvaihtoineen. Lisäksi jos toistakymmentä vuotta vanha auto on laitettu hyvään kuntoon, on siihen voinut upota jo tuplaten rahaa mitä pelkkä ostohinta Japanissa + verot ovat. Tuo tekee yhtenevästä hintatasosta hankalaa, kun vierekkäin on myynnissä autoja jotka ovat vain juuri tuotu maahan tai jo täällä rakennettu Suomen oloja varten. No ei tämä itse asiaa miksikään muuta. Lähinnä vain kannattaa olla tarkkana tällaista ostaessa mitä autolle on tehty ja suhteuttaa se hintapyyntiin. Varustellusta voi maksaa hieman enemmän, jos muutokset ja parantelut on tehty hyvin. Juuri tuodusta perus autosta taas maksaa sen hintatason mukaan ja varata rahaa sen kunnostamiseen/varusteluun.
MakeM sanoiNo jaa, massaus pääkaupunkiseudun hinnoilla 500e, hyvät talvirenkaat vähintään toiset 500e ja niille jotkut vanteet 500-1000e, kaikkien nesteiden vaihto väh. 200e, lohkolämppäri asennettuna 200e. Menee äkkiä pelkästään noihin se pari tonttua..
En oikein ymmärrä pointtiasi. Pitäisikö kenties ensimmäisten joukossa suomeen tuodusta "uudesta" automallista sitten pyytää +/- euroa hinta kaiken näkemänsä vaivan jälkeen tai jäädä kenties tappiollekin että muut saisivat kyseisiä autoja halvemmalla?pexi sanoiLähtökohtaisesti syy on verotusjärjestelmässä, mutta minkä ihmeen takia kansalaisten pitää sitä järjestelmää vielä ruokkia. ???
Monet asiat saa halvemmalla kuin tekee (tässä tapauksessa hakee) itse. Kyllä ne hinnat itsestään asettuu johonkin aikanaan.ast sanoiPunnan kurssi on nyt alle 1.1 euroa eli jää vähän bensarahaakin jos vertaa nettiauton yli kymppitonnin mielikuvitushintoihin... ;D
ast sanoiHienoa kun lasketaan viimeisen päälle talvivarusteet mukaan hintaan ja vähän extraa päälle. Kesäautoilijakin maksaa sitten veroja webastojen, tonnin talvivanteiden yms. mukaan :
Laitetaanpa ihan piruuttaan vihjeenä Englannin hintatasoa:
http://www.pistonheads.com/sales/list.asp?s=842
Punnan kurssi on nyt alle 1.1 euroa eli jää vähän bensarahaakin jos vertaa nettiauton yli kymppitonnin mielikuvitushintoihin... ;D
ast sanoiTosiasia on ettei autosta saa keskimäärin pois sitä minkä siihen ja sen varusteluun on laittanut. Mitä enemmän on laittanut ja varustellut sitä enemmän tulee takkiin.
Tämä pätee kaikkien muidenkin kuin tuontiautojen osalta. Katsokaapa käytettyjä, uutena kymppitonnin varusteet eivät paljon hintaa 5 vuoden iässä enää hetkauta.
Toki aina on yksittäisiä poikkeuksia, mutta niihin ei kannata takertua.
Toki. En vaan nyt silti yhtään ymmärrä, miksi jonkun pitäisi myydä autonsa halvemmalla kuin siitä mahdollisesti saa rahaa. Oikea hinta on kai se millä auto menee kaupaksi. Jos kukaan ei osta suomesta vaan kaikki jaksavat nähdä vaivaa ja hakevat omansa, hinta on liene väärä.ast sanoiTosiasia on ettei autosta saa keskimäärin pois sitä minkä siihen ja sen varusteluun on laittanut. Mitä enemmän on laittanut ja varustellut sitä enemmän tulee takkiin.
Cirrus sanoiMutta ei kait tämäkään asia estä yrittämästä? Miellummin sitä aina myy isommalla kuin pienemmällä hinnalla. Varsinkin jos on aikaa myydä sitä autoa. Ainakaan tuo asia ei mitenkään ole peruste sen puolesta miksi autosta ei saisi yrittää pyytää korkeaa hintaa.
MakeM sanoiEntä jos käy niin että se ulkomailta tuotu auto onkin vähän huonommassa kunnossa kun on olettanut? Itse en muutenkaan ainakaan tuosta paperi/katsastussodasta aikanaan kovin kummoisesti nauttinut.
No niin, nyt ollaan vähän enemmän oikeilla raiteilla. Kuten jo aiemmin sanoin, jossain vaiheessa se "oikea" hintataso sitten muodostuu. Turha kai näistä on täällä stressailla.ast sanoiEi sitä tarvitse myydä halvemmalla kuin mitä siitä saa - yleisön tietouteen vaan tulee saattaa mitä siitä kannattaa maksaa ;D
marko_h sanoiNo niin laittakaapas hintaehdotuksia kahdelle Evo3:lle
Vaihtoehto A. Auto tuotu Japanista ja Grade 3 ja ei ole tehty mitään "Suomi-muutoksia" kuin nesteet vaihdettu mutta on Suomen kilvissä ja mittarissa 150 tkm.
Vaihtoehto B. Auto on erittäin hyvässä kunnossa esim Grade 4, mittarissa alle 100 tkm. Teetetty ruostesuojaus, laadukas varashälytin, kaikki nesteet + jakohihna vaihdettu Suomessa, kahdet hyvät renkaat hyvillä vanteilla, lohkolämmitin sisäpistokkeella ja on Suomen kilvissä.
Jos itse olisin myymässä, A:n hintapyyntö olisi max 9000 ja B:stä pyytäisin n. 12000 euroa ja sen jälkeen tarkkailisin muutaman viikon ja laskisin tarvittaessa hieman hintaa.
marko_h sanoiVaihtoehto A. Auto tuotu Japanista ja Grade 3 ja ei ole tehty mitään "Suomi-muutoksia" kuin nesteet vaihdettu mutta on Suomen kilvissä ja mittarissa 150 tkm.
Nuo hinnat vaikutti ihan fiksuilta.J. Puhakka sanoiitse tuonne ylös jo laitoin päivän hinnan vaihtoehdolle B, itse tuotuna.
MakeM sanoiast: Miksi kukaan haluaisi myydä tuontiautonsa juuri sillä hintaa kun on maksanut? Vaivaa kun kuitenkin on.
marko_h sanoiMistä sait tuon hinnan 2500-3000 euroa erittäin hyväkuntoisesta alle 100 tkm evo 3:sta rahteineen? Kyllähän hyvistä yksilöistä joutuu Japanissakin maksamaan, kuten Nokonzok kirjoitti
Chassis Year Trans Color Model Grade Options KMS Cond Price
CE9A 1995 M5 Red Lancer 4WD GSR Evoluton 3 AC PS PW 58 4.0 221
CE9A 1995 M5 White Lancer 4WD GSR Evoluton 3 AC PS PW 79 4.0 200
CE9A 1995 M5 White Lancer 4WD GSR Evoluton 3 AC PS PW 92 4.0 255
marko_h sanoiUskopa vaan, että liian korkea hintapyyntö johtaa alhaisempaan toteumahintaan kuin oikea hintapyyntö. Ne jotka ovat kiinnostuneita ostamaan eivät edes harkitse ylihintaisia kalliita ostoksia esim auto tai asunto, vaan keskittyvät oikein hinnoiteltuihin. Eli moni potentiaalinen ostajaehdokas jää pois kokonaan.
Cirrus sanoiMiten tämä on sinun tai minun ongelma? Eikös se ole aika pitkälti sen myyjän ongelma? Minun puolesta jokainen saa pyytää ihna niin paljon autostaan kun haluaa!
ast sanoiMielestäni yksi merkkikerhon tarkoituksista on jakaa hintatietoutta.
Mielestäni näitä ei voi suoraan verrata, kaikki eivät varmaankaan halua tuohon rekisteröintihommaan lähteä.ast sanoiSaman periaatteen mukaan ostaessani käytetyn suomiauton liikkeestä minun pitäisi saada siitä enemmän kuin mitä se maksoi liikkeessä että saisin vähän vaivanpalkkaa siitä että olen ostanut auton.
Sudo sanoihttp://www.japaneseusedcars.com/auction/auctions6.htm
Katsokaa myös tuolta myös Evo 3:sten hintoja (laittakaa hakukriteerit jotta hakee vain vm-95 evot). Alkaen 580 000 ja päättyen 1100 000 yeniä näyttää olevan, päivän kauppalehden valuuttakurssin mukaan Euroina n. 5000-9600. Tämä siis on FOB-hinta ilman rahtia.