kampiakselin stefa

äkkiä ajateltuna aika työläs, vaatii vaihteiston ja moottorin irroittamista toisistaan eli joko vaihteiston/jakovaihteisto irti tai sit moottori omana komponenttinaan irti.
 
Kumpikohan olisi helpompi: Pudottaa vaihteisto(t) pois vai nostaa motti pois?

-welpe
 
itse en ole vielä moiseen ryhtynyt (tarkoituksena vaihtaa startin kehä eli samasta välistä puhumme. Ongelman ratkaisun helpottamiseksi olisi hyvä tietää minkälaisia varusteita on tallissasi. Jos ei saa autoa nostetuksi niin sit pitää se moottori nostaa :seina
 
NOsturia ei tietty ole, mutta saahan tuohon pihaan rakennettua vaik mimmoset ajosillat :D ja tietty vois olla mahdollista päästä ihan montulle.

-welpe
 
Sulla onkin varmaan se vaihteisto "pikaliittimillä" kiinni ;D Kyllä mua ainakin hirvittää se vaihteiston irroittamis juttu, kun ei ole oikein kunnon hallitilaa eli taivas on tallin katto ja vetelä piha on lattia :'( Kyllähän se on varmaan helpompi pudottaa se vaihteisto alas ja sit vaihtaa se stefa. Ajattelin itsekkin vaihtaa sen stefan samalla kerralla kun on laatikko pois.
 
Nii kyllähän siinä tietysti muutamasta erikokoisesta holkkiavaimesta on apua :D Ja jonkulainen kampirauta, että saa vääntää vaihteiston moottorista irti.

Jos tulee yhtä sateinen kesä ku viimevuonna, niin eipä se herkkua oo pihalla laittaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom