kartiosuodatin pajeroon

kollaa

New Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2008
onko kukaa laittanu kartiosuoratinta pajeroon ja onko ollu hyötyä,veetääkö paremmin? itte ajattelin nyt laittaa ku huomasin jotta vanha vaihron tarpees,luulis saavan ilimaa vanhaa systeemiä paremmin.
 
Vs: kartiosuodatin pajeroon

Tässä likellä on L200 laitettu pajeron kone ja siinä on kartiosuodatin, itsellä oli vapari 2.5 L200 kartiosuodatin ja siinä oli jäätävät imuäänet :D mutta kulkupuoli parani vaparissakin huomattavasti, eiköhän se siis turbossakin vaikuta parempaan suuntaan :)
 
Vs: kartiosuodatin pajeroon

muistaa sitten vaan että jos ajelee mutaränneissä ni kannattaa koteloida se suodatin ja tehä snorkkeli...
 
Vs: kartiosuodatin pajeroon

ei mitää mutarännejä tuu paahrettua,mutta kaikkee muuta kyllä.
 
Vs: kartiosuodatin pajeroon

Itellä L200 vm.96 td. Reilut 50000 km tuli päästeltyä vapaavirtaustötterö koneessa kiinni, eipä vaan huomannut oikeen mitään vaikutusta orkkis-suotimeen. Ainut etu oli öljyn vaihdossa ku mahtu ottaan suotimen irti purkamatta putsaria eestä. Kulutuksessa ei ollu mitään eroa, eikä vedoissa mutta imuäänet oli melko mahtavat.
 
Vs: kartiosuodatin pajeroon

Vaparista on keskusteltu aiemminkin.. http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=8357.0

Muistaakseni tannekkin foorumille kirjoittelin joskus (en vain loytanyt haulla enaan) tuosta toisen merkkisesta TD:sta joka mulla on. Joku oli paattanyt pistaa taaloja tiskiin ja vienyt kasan orkkis-, tarvike- ja vapaavirtaussuotimia testeihin. Mittailtiin virtauksia ja vastuksia ja suodatuskykya.
Lopputuloksena: Vapari virtaa paremmin, mutta siita hyotyy vasta alueella joka vaatii vahan muitakin muutoksia koneeseen, ja virtauskyky tulee suodatuskyvyn kustannuksella (paastaa enemman p*skaa lapi ja tukkeutuu nopeasti).
Eli, jos automallin alkuperaisen suodattimen suunnittelussa ei ole menty metsaan niin eika ole tekemassa muutenkin isoa tehon nostoa niin kannattaa pysytella siina orkkiksessa tai hyvalaatuisessa tarvikkeessa..
Testissa virtausvastuksessa orkkiksen ja K&N valille (suurin ero) saatiin 350CFM rykaisylla 0,061psi ja 0-380CFM vedolla 0,065psi..
Vedossa kayra oli toki nouseva, eli merkitys kasvaa suuremmilla virtauksilla..

Edit: no eihan se putkeen mennyt, piti menna viela tarkistaa k&n:n tiedot ja eihan se ollut kartiosuodatin vaan vakionmallinen, http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2135
 
Vs: kartiosuodatin pajeroon

vaparisuotimentuho.jpg


Siinä kuvaa vaparisuodattimen aiheuttamasta imusiiven kulumisesta.
Eli suodatin on päästänyt p*skaa läpi ihan tarpeeksi.

Tuossa kunnossa oleva turbo pyörii kiihdytettäessä miljoonaa mutta ei ahda yhtään.
 
Vs: kartiosuodatin pajeroon

eipä onneks eile löytyny mitää muuta kuin se mikä sinne kuuluu,näymmä tulis vaan lisää ropleemia.
 
Takaisin
Ylös Bottom