Vs: kartiosuodatin pajeroon
Vaparista on keskusteltu aiemminkin.. http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=8357.0
Muistaakseni tannekkin foorumille kirjoittelin joskus (en vain loytanyt haulla enaan) tuosta toisen merkkisesta TD:sta joka mulla on. Joku oli paattanyt pistaa taaloja tiskiin ja vienyt kasan orkkis-, tarvike- ja vapaavirtaussuotimia testeihin. Mittailtiin virtauksia ja vastuksia ja suodatuskykya.
Lopputuloksena: Vapari virtaa paremmin, mutta siita hyotyy vasta alueella joka vaatii vahan muitakin muutoksia koneeseen, ja virtauskyky tulee suodatuskyvyn kustannuksella (paastaa enemman p*skaa lapi ja tukkeutuu nopeasti).
Eli, jos automallin alkuperaisen suodattimen suunnittelussa ei ole menty metsaan niin eika ole tekemassa muutenkin isoa tehon nostoa niin kannattaa pysytella siina orkkiksessa tai hyvalaatuisessa tarvikkeessa..
Testissa virtausvastuksessa orkkiksen ja K&N valille (suurin ero) saatiin 350CFM rykaisylla 0,061psi ja 0-380CFM vedolla 0,065psi..
Vedossa kayra oli toki nouseva, eli merkitys kasvaa suuremmilla virtauksilla..
Edit: no eihan se putkeen mennyt, piti menna viela tarkistaa k&n:n tiedot ja eihan se ollut kartiosuodatin vaan vakionmallinen, http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2135