Kiihdyttäessä ihme ääni??

korbimotors

Manuaali 3.0 V6 24valve -95 pätkä
Liittynyt
20 Elokuu 2008
Sijainti
Salla
Eli auto pajero 2.5TD ja ennen ahtojen nostamista loppuun asti kiihdyttäessä ei mitään ihme ääntä,mutta nyt ahtojen nostojen myötä ensin teki sitä että varoventtiilistä puski paineet pihalle mutta sen sain korjattua vaihtamalla 1.5bar ylipaineventtiilin. Ja nyt itse vikaan: eli kun kiihdyttää niin aluksi kiihtyy ihan mukavasti (ykkösellä ihan loppuun asti) ja sit kakkosella tai viimeistään 3.vaihteen loppu kaasulla alkaa kuulumaan ihan sellainen ääni kuin pakosarja vuotais vai voisko olla imusarjan tiiviste?? Mut ääni on omasta mielestäni juuri sellainen särisevä pörinä että päästiäs pakosarjan välistä puhaltamaan pakokaasun vai voiko imusarjasta tuleva vuoto tehdä samanlaista ääntä?? Ja kun mietin niin eikö ahtojen ja syöttöjen noston jälkeen paine kasva ja pakokaasun lämpöki kasva ja olisko sitten sen takia ruvennu vuotamaan vanha tiiviste kun nosti nuita paineita?? Ja tuo ääni tulee ihan vasta loppu kaasulla ja kun löysää hiukan kaasua niin loppuu tuo kuvailemani ääni. Vai voiko turbo piettää tuollaista ääntä(ei minun mielestä??) Kun pesin koneen samalla kun vaihdoin venttiilikopan tiivisteen niin nyt kun olen katsonut niin näyttäis että imusarjan/pakosarjan juuresta ihan reunasta läheltä rintapeltiä olisi pultinpää mennyt mustaksi/mustaan töhnään. Jotenki tuntuis että kun loppu kaasulla alkaa piettämään tuota ääntä niin tehot hiukan laskis. Ja se ei tosiaan tee tuota ääntä vielä ykkösellä vedätettäessä,vasta kun on kovempi veto päälä esim.kolmosella loppu kaasulla samantien.
 
Vs: Kiihdyttäessä ihme ääni??

Uskon että pakopaineet nousee niin kovaksi ettei tiiviste enää kestä. Uskon myös ettei turpo ja männätkään ole kovin pitkäkestoinen noilla pakopaineilla. ---> ISOOMPI TURPO!
 
Vs: Kiihdyttäessä ihme ääni??

osku sanoi
Uskon että pakopaineet nousee niin kovaksi ettei tiiviste enää kestä. Uskon myös ettei turpo ja männätkään ole kovin pitkäkestoinen noilla pakopaineilla. ---> ISOOMPI TURPO!
En ole kyllä jaksanu kytkeä turbo mittaria vaikka sellainen on olemmassakin. Mutta tuskin nuo ahtopaineet niin isot on kun en ole kuin pelkän tangon pyörittäny tappiin ja vajaan kierroksen pyörittäny syöttöä lisää. Olisko vaan vanhuuttaan tuo tiiviste ruvennu nyt vuotaan isommila paineilla kun yhtäkkiä nostin nuo paineet?? Mitä se tuo vakio turbo kestää paineita ja mikä olis sopivan kokoinen ja suoraan käyvä turbo tuohon pajeron 2.5Td koneeseen?
 
Vs: Kiihdyttäessä ihme ääni??

Niin ja sellainen kysymys vielä että löytyis hyllystä täysin rempattu ja huollettu garretin T03 turbo.käviskö tuo hyvin pajeron vakio turbon tilalle?mikä turbo tuossa on vakiona?onko muuten tässä 2.5td saman kokoinen ja sama turbo kuin siinä ic mallissa?
 
Vs: Kiihdyttäessä ihme ääni??

Asia selvitetty mistä tuo ääni tuli... Eilen sai laitettua tuon ahto mittarin kiini vihdoin ja viimein(30-40min homma) ja sitten testille että mitä se näyttää kun tangosta on väännetty kaikki peliin mitä saa niin mittari heilahti samantien kun polkas niin 1.5bar ja sit alkoi se ihme ääni ja se tuli tuosta uudesta 1.5bar varoventtiilistä jonka vaihdoin vakio(0.8bar) tilalle. se pöristeli sieltä pihalle paineita mutta kun tuo ääni oli ihan erinlainen kuin vakio venttiilistä tullut niin en heti uskonut että ääni olisi tullut sieltä,ja en kyllä uskonut siihenkään että paineet nousisi pelkällä "tangosta kaikki tappiin ja vajaa kierros syöttöjä" niin 1.5bar ja jopa enemmänkin ja ei tiedä paljonko sielä oli kun varoventtiili ei päästänyt nostamaan paineita kun siihen 1.5bar ja sitten alkoi se kauhea pörinä,ihan kuin pakosarja olisi vuotanut. Sitten ei muuta kuin muutamia kierroksia tankoa takasin päin ja testille ja nyt näytti täyskiihdytyksessä 1.2-1.3bar ja 4vaihteella jos oikein vedätti niin ehkä 1.4bar saattoi näyttää mutta eipä tuolla olekkaan tarkoitus vedättää kaasu pohjassa. Nyt on ihan ok nuo paineet kun ei nosta tuosta 1.2-1.3bar enempää vaikka pienemmillä vaihteilla vedättää enemmänkin.Cooleri tulee ens viikolla niin saa turbokin enempi jäähdytystä sitten ja ehkä kestääkin sit pidempään.
 
Vs: Kiihdyttäessä ihme ääni??

Mulle tulee sen vakio coolerin tilalle sellainen liki 1metrin mittainen paksu cooleri,sinne maskin taaksen,en oo vielä ehtinyt suunnitella kiinnikkeitä mut katsellaan sit kun ehtii,muilta hommilta.Turbokin on isompi hankinnassa ja uus välilaippa.Meinaan ottaa 2baria paineita ulos sillä uudella.
 
Vs: Kiihdyttäessä ihme ääni??

pajaeero sanoi
Mulle tulee sen vakio coolerin tilalle sellainen liki 1metrin mittainen paksu cooleri,sinne maskin taaksen,en oo vielä ehtinyt suunnitella kiinnikkeitä mut katsellaan sit kun ehtii,muilta hommilta.Turbokin on isompi hankinnassa ja uus välilaippa.Meinaan ottaa 2baria paineita ulos sillä uudella.

Ihan suotta sä sitä metristä kuuleria laitat ainakaa vakioturbon kera. Turboviive vaan kasvaa ku pieni fööni koittaa täyttää isoa kuuleria.
 
Vs: Kiihdyttäessä ihme ääni??

weikko80 sanoi
Ihan suotta sä sitä metristä kuuleria laitat ainakaa vakioturbon kera. Turboviive vaan kasvaa ku pieni fööni koittaa täyttää isoa kuuleria.
Näinpä. Eikait sinne maskin taakse edes sovi metrin levyinen kuuleri ??? Eikä tuo 2baria ole edes järkevää yrittää ottaa pikku turbolla,nousee vaanm turbon kierrokset niin korkeiksi. Vakiota isompi turbo jossa tuottoa riittää ennemmin pelin alle ja vaparin imusarja.
Kaverilla on pajerossa Mersun orkkis kuuleri joka passaa aika makiasti maskin taakse,ja paineita kyseisestä vehkeestä löytyy jotain +2bar,kiskoo ja ääntää kivasti ;D http://www.youtube.com/watch?v=pnaT-9G5q6Y
 
Takaisin
Ylös Bottom