Kohteleeko media kaltoin/avoin kirje "Mobilisti" lehden toimitukselle

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Lainaus "Mobilisti"-lehdestä 5/2003, kuvateksti, kuvassa punainen, ruosteinen Celeste, romuttamon oloisen korjaamon pihalla.

"Nälkäisen näköinen japanilainen, Mitsubishi Celeste. Näiden aika koittaa vielä, kunhan Mitsu-miehet saavat rivinsä järjestykseen. Yritäpä löytää ehjä ja räpeltämätön tällainen"

->"kunhan Mitsu-miehet saavat rivinsä järjestykseen" ? ? ? ?

Mitähän tämä nyt sitten tarkoittaa, miten tämä nyt sitten pitää tulkita?

Minun suussani tämä maistuu sille, että A) Mitsubishi Club Finlandia ei oteta näissä piireissä lainkaan vakavasti tai sitten se tarkoittaa sitä, että B) kaikki toimittajat ko. lehdessä eivät ole lukeneet edes omaa lehteään, tästä kerhosta oli nimittäin maininta oikein "kerho" palstalla aiemmin.

Makustellaanpa vaihtoehtoa A) ensin:
totta, kerhossa ei vielä toistaiseksi ole ainuttakaan museorekisteröityä autoa, hyviä aihiota sen sijaan useitakin. Mutta mitä voimme tässä vaiheessa tehdä enemmän?
Olen itsekin henkilökohtaisesti lähestynyt museoikäisten ja -kuntoisten autojen omistajia kehottaen heitä liittymään kerhoon, mutta toistaiseksi turhaan. Tiedän muiden jäsenten toimineen samoin. Olen myös Mobilisti-lehden välityksellä yrittänyt saada yhteyden lehdessä esiteltyjen kahden Lancerin omistajaan, turhaan. Edes toimituksesta ei vastattu lähettämääni e-mailiin. Olen itse aina puhunut kerhossa vanhojen autojen puolesta, kuitenkin pitäen mielessä sen, että myös uudempien autojen harrastajien toiveet toteutuvat yhtälailla. On käsittämättömän nurkkakuntaista ajattelua, myös "Mobilistin" toimituksen taholta, etteivät nämä kaksi maailmaa voisi elää rinnakkain. Eikä tällainen ajattelu ainakaan edistä vanhojen autojen harrastajien asemaa tämän kokoisessa kerhossa. Se etteivät vanhojen ja uudempien autojen harrastajat pysty elämään samassa kerhossa jossain muualla, ei tarkoita sitä, että asian laita olisi samoin myös meillä.

Eli kertokaa mobilistit, miten teidän mielestänne "Mitsu-miehet saavat rivinsä järjestykseen"? Jos kirjoittamani herättää tunteita ja tiedät jonkun joka omistaa vanhan Mitsubishin, niin voit kertoa terveiset, että Mitsubishi Club Finland ETSII heitä jäseniksi...

No mitenkäs vaihtoehto B) sitten? No se on lyhyesti käsitelty, nyt kun vanhojen autojen asema Mitsubishi Club Finlandin riveissä tuli jo selviteltyä.... voidaan vaan jättää viesti "Mobilistin" toimitukseen: Mitsu miesten rivit OVAT JO JÄRJESTYKSESSÄ, nyt vaan keräillään eksyneitä joukkoon. Tämän viestin voi jättää aina kun lehden teon lomassa törmää vanhojen Mitsubishien omistajiin.

Sitten on vielä tietenkin olemassa vaihtoehto C): Mobilisti lehden kuva teksti ei ole millään tavalla kohdistettu kerhoa kohtaan, vaikka lehden toimitus tietääkin meistä. Tämän tapauksen kyseessä ollessa pyydän Mobilisti lehden toimitusta unohtamaan kommenttini A) ja B) vaihtoehtojen kohdalta PAITSI tietenkin niiltä kohdin, joissa toivotamme vanhojen Mitsubishien harrastajat sydämellisesti tervetulleeksi joukkoomme. Ja siltä kohdin joissa pyydän toimitukselta apua sanan levittämiseen. Samalla pyydän anteeksi aiheetonta hyökkäystä kuvatekstiä vastaan. JOS vaihtoehto C) on kyseessä.

terveisin

Niko Päivinen
 
:DHyvä Niko,juttu lehteen vaan.
Olen aika tuore jäsen Clubissa ,olen huomannut että vaikka olenkin tuoreen auton omistaja vastaanotto on ollut minulle myönteinen.
Porukka tuntuu aika nuorelta mutta kyllä tähän Clubiin tuntuu vähän kokeneempikin jäsen istuvan. ;D
 
Pate 4x4 sanoi
Porukka tuntuu aika nuorelta mutta kyllä tähän Clubiin tuntuu vähän kokeneempikin jäsen istuvan. ;D

Ei kait sillä iällä ole väliä, eikös tärkeintä ole kiinnostus yhteisen harrastuksen (ja automerkin) puolesta. Ja omasta puolesta voin sanoa, että on hyvä kun klubiin saadaan lisää Pajeron omistajia, ollaan meinaan selvässä vähemmistössä. ::)

Mitä tuohon Nikon kirjeeseen tulee, niin ei muuta lähetä toimitukselle vaan ja pistä kova kovaa vasten. Näytetään, että kyllä Mitsumiehillä on rivit järjestyksessä!!! :D
 
Itse en ole kuullut koko mobilistilehdestä mitään ennen tätä uutista :p
 
Taidan liittyä tähän porukkaan vielä ketä ei ole kuullut koko lehdestä mitään. Asiaa Niko kyllä puhut. Kyllä ne kohtelee kaltoin.

Ei kyllä olisi pahitteeksi jos muutama Carisman edustaja tulisi mukaan myös. Taitaa minun lisäksi olla vain yhdellä kyseinen auto.
 
Mobilisti on ihan hyvä lehti joka on muuttanut profiiliaan rävä-
kämpään suuntaan jossa edellämainittu on ihan normaalia lä-
pänheittoa josta ei kannata herneitä nenuun vetää.
Sitäpaitsi nykyään siellä on miltei jokaisessa numerossa ollut joku mobiili-ikäinen japanilaisauto esittelyssä kiitos meidän
rahastonhoitajan joka edellämainitut artikkelit kirjoittaa.
Toivon kerholle hyvää kehitystä ja toivon teitä lähestymään
siekailematta Ncf-ry:n palstoille samaan lippuunhan me kumarretaan.
 
täytyy tunnustaa et olen jo rekisteröitynyt,
ncf ry:n käyttäjäksi,löytyyhän meidän osoitteesta rata kireä micra 1.2l-91 ;D
 
Ihan aluksi täytyy myöntää että Mobilistin kerho-uutiset palstan Mitsubishi kerho maininta meni ohi meikäläiseltäkin. Vasta hiljattain puolivahingossa löysin nämä sivut kun etsin tietoja vanhoista Mitsuista.
En tiedä kuka sen Moblan kuvatekstin oli kirjoittanut mutta kun tarkastelen asiaa ehkä puolueettomammasta näkökulmasta, niin mielestäni siitä pystyy lukemaan vilpittömän toiveen siitä että Mitsu kerho olisi ja vanhat Mitsut pelastuisivat. Itse ainakin tulkitsin sen näin ja toivoin samaa.
Lehdessä aiemmin esiteltyjen Lancerien omistaja omistaa myös yhden harvinaisemman Datsunin mutta käsittääkseni hän ei ole halukas liittymään mihinkään(?) Eli voi olla että hän on kieltänyt Mobilistia anatamasta yhteystietojaan. Tosin Mobilistin toimitus olisi silloin voinut ilmoittaa ettei tietoja saa luovuttaa.
Vaikka nyt ehkä jonkun mielestä puolustelenkin Moblaa, niin voin kertoa etten ole missään tekemisissä ko. lehden kanssa eikä minulla ole mitään sen puolesta tai sitä vastaan.
Aikanaan lähetin sinne oikaisun yhdestä Datsun jutusta kuvineen. Ei mitään reaktiota. Mutta sittemmin sielläkin on ääni muuttunut kellossa.
Lähestykää vaan rohkeasti niin Mobilistia kuin muitakin alan lehtiä, niissä näkyminen on ainakin vanhempaa Datsun harrastajaa/kalustoa saanut liikkeelle. Miksei siis Mitsujakin ja niiden harrastajia?
Tervetuloa vaan kaikki Mitsuharrastajatkin tuonne NCF-foorumiinkin keskustelemaan. Kuten alfadatsun tuossa ylempänä totesikin, samaa lippua sitä tässää kumarretaan ja toivottavasti tulevaisuus tuo mukanaan yhteistyötä Nissan ja Mitsubishi kerhojen välillä.
 
kiitos mikolle Ncf:n sihteerille tuesta.
tuohon edelliseen jatkaisin että Mazdago;n kanssa tehtiin finjaessa ystävyyssopimus(pitkässä liemessä) ja tällä hetkellä
meillä on erittäin paljon erinäisiä yhteisiä projekteja käynnissä
joilla molempia kerhoja viedään eteenpäin,samoin molempien
kerhojen jäsenistöä käy toisiensa foorumeissa.
en usko että myöskään Teidän kanssanne tulisi olemaan mi-
tään estettä tiivimmän yhteistyön merkeissä.
Yhteydenottojanne odottaen NCF-ry:n hallituksen jäsen
alfadatsun ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom