Vs: Kokemuksia Legnumista ?
Mitä noita nyt on porukalla ollut, vähän vaikea muodostaa semmosta yleiskuvaa kun suht pieni määrä kuitenkin.
Yleensä noi tulee noin 100tkm ajettuina japanista kun on hylkäämisen aika ja myydään autot köyhempiin maihin. Toinen vaihtoehto on sitten X km ajettu brittituonti jossa voi olla vähän enemmän rapeeta. Muutekin se mahdollinen rapeus on semmonen mihin kannattaa kiinnittää huomiota, pohjasta rapistuu aika nopeasti talvioloissa varapyöräkotelon tienoot ja saumat helmojen ympäristöstä.
Riippuu paljon varmaan siitä ajosta millaista ollut japanissa. Itselläni kävi tämän osalta ihan ok tuuri eli tuli semmoinen yksikö mitä ei ihan hirveästi ole rässitty. Osalla ollut random ongelmia voimansiirrossa, osalla ei. Automaattivaihteiston mahdolliset ongelmat eivät ole mitenkään riippuvaisia tehosta, siellä on pari tyyppivikaa. Koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota kaikkiin ylimääräisiin ravistuksiin tai tärinöihin joita tulee mahd kiihdyttäessä tai tasanopeudella.
Virittämisestä en muuta sano kun että reikäpäiset kuskit niitä autoja hajottaa yleensä eikä ne viritysosat. Todellista "räpeltämistä" onkin sitten että ajetaan vuosikausia jonkun turboruuvin kanssa, tuskaillaan jostain ihme fuelcutista ja pidetään likaista vapaavirtaussuodatinta koneen edessä. Huomaa yleensä ns. lippis-asteen siitä miten autoa pidetty, muutenkin esim konetilasta kertoo eniten se onko sitä koskaan pesty (kyllä, niitä voi pestä!) Vakiona suorituskyky nyt ei ole ihan päätähuimaava mutta selvästi parempi kuin jossain perusfarmareissa, kulutus bensalla on alkaen 10 litraa. Helposti saa menemään vaikka 15 jos käynnistelee paljon ja ajaa lyhyitä matkoja. Huolloissa kannattaa huomioida se että automaattivaihteiston öljynvaihto (suositellaan noin 60 tkm välein ) maksaa aika paljon kun laatikko tulee huuhdella kunnon öljyllä. Koneessa noin 7,5 tkm öljynvaihtoväli. Jakopää 90tkm ja se kanssa maksaa teettää aika paljon. Tyyppivikaa on ääntä pitävät nostimet ja kaikki venakoppien tiivisteet ihan koppurana. AYC-järjestelmään kannattaa myös kiinnittää huomiota, siitä varmaan löytyy haulla jotain.
Olisipa mullakin joskus varaa mersuun mutta en taida elää niin pitkään. Kerran olen tommosta 300D:tä testannut ja olihan se yhtä juhlaa. Kiihtyvyys oli sanalla sanoen muikea ja sille veti vertoja vain tarkka ohjaustuntuma.