Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

simonsays

Active Member
Liittynyt
4 Tammikuu 2007
Jos vaikka tällaisen topicin pistäisi pystyyn.

Eli paljonko olet kerennyt rataa kiertämään, ja missä? :)

itsellä tähän mennessä viisi kierrosta nurburgringillä ja kesken jäänyt päivä ahvenistolla, olikos niitä kierroksia nyt sitten neljä :D

eli aika nyyppä olen minä.
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Mulla on tähän mennessä kokemusta ahveniston, alastaron ja botniaringin radoilta. Ekan kerran ajoin radalla varmaan 10vuotta sitten mutta kertoja radalla ei yhteensä ole kertynyt kuin varmaan 10-15kpl.
Radalla on tullut ajettua tähän mennessä Pösö 205 GTi:llä ja Seat Ibiza 1.8T:llä.
Evolla koitetaan rataa ekaa kertaa tulevana lauantaina :driverjdm
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Alastaro, Ahvenisto, Kouvola. Ei muuta.

Yhteensä joku 4 tuntia kokemusta radalla ja siihen on mahtunu vaan yks pamahtanu kone :D
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Viitisen vuotta tullut kierrettyä ratoja enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Normi kesänä tullut varmaan joku keskimäärin 4-5 ratakeikkaa, saman verran sitten talvella jos on vehkeet ollu nipussa. Suomessa on ajettu Ahvenistolla, Alastarossa, Motoparkissa ja Kemorassa. Lisäksi kerran on tullu käytyä Nürrellä.

Paljon on vielä opittavaa.
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Kokemusta ei yhtään mutta Alastaroon olis tarkoitus tulla sitä keräämään. 8)
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

2xKemora ja 2xAlastaro, jäärataa 3 kertaa. Kesällä tullu yhteensä n. 50 kierrosta et aika alottelevaa on. Nyt vaa harmittaa kun en saa autoo säädettyä lauantaiks Alastaroon. Ei uskalla tulla vetelee täysiä kun on 3" suora putki nyt alla. Mut Sinne tullaan silti paikanpäälle kattelee ja ihmettelee.
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Alastaro ja Kemora....

Jokunen kierros pajerolla.... ;)
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

alastarossa muutaman kerran ja jurvassa muutamia... sormin voi laskea tunnit mitä on
viettäny ite ajaen, aika paljon kyydissä kyllä tullu istuttua.
mun tuurilla ei ole ikinä ehjää kalustoa ajella... :-\
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Untuvikkona ollaan tulossa jos vaan vehkeet on nipussa :driver
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Alastarolla nelisen kertaa (Evolla kaks), Ahvenistolla pari kertaa edellisellä autolla.
Eli aika aloittelija täälläkin :)
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Vähissä on kierrokset
Etuvetoisella Kouvolan karting-rataa n:20 kierrosta,Motoparkki 5 kierrosta
Evolla 1 tutustumis kierros Alastarolla,vähän jäärataa
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

En ole pysynyt enää laskuissa viime vuosina mukana. Mutta varmaan aika lähelle 50 ratapäivää tai ylikin alkaa olemaan takana, riippuen vähän mitä lasketaan ja mitä ei.

Olen ajanut viidellä jääradalla ja kahdeksalla asvalttiradalla joista kolme ulkomailla.

Trailerilla on tultu kotiin muistaakseni kolme kertaa teknisten murheiden vuoksi (1 x vaihteisto (paljon ajettu), 1 x bensapumppu (oma moka), 1 x kampiakselin asentotunnistin (oma moka). Pienempiä murheita lisäksi mutta kotiin on kuitenkin päästy. Autot ovat aina olleet yli 10 vuotta vanhoja.

Kaksi kertaa olen käynyt radalta ulkona, toinen melko harmiton pitkäksi jarrutuksessa, toinen vaarallisempi kylki edellä hiekalle joka kuitenkin päättyi turvallisesti. Molemmat autoilla jotka ovat olleet hankalia ajettavia tavalla tai toisella.

Ratapäivien päälle pari vuotta kisailua autoslalomissa ja muutama leikkimielinen firma-Endurance tapahtuma.

Myönnän että mopo on lähtenyt käsistä jo aikapäiviä sitten. Tavoitteena on oppia vielä joskus ajamaan.
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Hyvin vähän. Viime kesänä kävin yhtenä päivänä pyörimässä Kemoralla ja kivaa oli, ja kerran radalle.comissa Artukaisten katugeepeellä mutta siellä en uskaltanut ajaa yhtään kovempaa kun asvaltissa oli puoli metriä syviä reikiä ja rata koko ajan täynnä poikittain ja ympäri meneviä datsuneita.

Tänä kesänä olisi tarkoitus harrastaa todella paljon aktiivisemmin.
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Mä olen täysin untuvikko asfaltilla. Jäällä ja soralla tullut tahkottua kilometrejä paljonkin mutta asfaltti on uusi pinta. Galantilla muutama kierros Alastarolla ja Ahvenistolla, sellaista sunnuntai ajelua lähinnä. Jos tulevana kesänä pääsisi tutustumaan tähänkin touhuun vähän paremmin.

Jäärataa tullut ajettua hmm, jotain ehkä kymmenellä eri radalla useilla eri autoilla noin kymmenen vuoden ajan ja soralla lähinnä noilla jokkisradoilla kuplilla ja datsunilla.
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Hangossa on tullut ajettua satoja jos ei jopa tuhansia kierroksia kahdella eri radalla, Vihdissä jonku verran, Härmässä, Helsingissä, Turussa, Phuketissa (Thaimaa) ja Törring:ssä (Tanska) satunnaisesti.
Ratalisenssi oli aikoinaan kymmenkunta vuotta :peukku
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Evolla pari kertaa tullut käytyä, muuten noin 10vuotta muilla vehkeillä tullut ajettua kilpaa.
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Kemorassa on tullut ajettua evolla pari kertaa ja jurvassa olen ollut evoilla(3/6) ja opeleilla yht. 4-5kertaa.
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Jani T sanoi
Hangossa on tullut ajettua satoja jos ei jopa tuhansia kierroksia kahdella eri radalla, Vihdissä jonku verran, Härmässä, Helsingissä, Turussa, Phuketissa (Thaimaa) ja Törring:ssä (Tanska) satunnaisesti.
Ratalisenssi oli aikoinaan kymmenkunta vuotta :peukku

jätkä on ajanu kartingii!! :) mikset sä oo nyt formula ykkösissä? :p :p
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Botnialla ja Alastarolla, ihan kivaa touhua. Ahvenistolla olis kiva kokeilla vielä joku kerta. Lisäksi jääradalla tietenkin ;D
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

liian vähän täälläkin mut joskus 8 vuotta sit ekan kerran.. alastaro, ahvenisto, motopark, nordschleife.
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Oon mä tota GTR Evolutionia pelaillu.. ;D
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Alastaroa Diamantella ja Volvolla jokunen rundi, 15-25 ehkäpä vois olla. Niitä kierroksia ei tule laskettua kun puuha on niin hauskaa ;D. Jäärataa jokunen rundi vielä päälle. Kunhan jumalten auto saapuu niin eiköhän ratakierrokset ala lisääntymään kovaa vauhtia.
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Lähes kaikki MCF:n ratapäivät ja suurin osa jääratapäivästä. Pari kisaa endurancea. Sekalaisia kokeiluja kaikenlaisilla kilpureilla. Ulosajoja on monia, ei mitään vakavaa kuitenkaan. Jos en väärin muista, niin kaikki ulosajot on vedetty kostealla radalla. Ei vaan osaa.
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Oma kokemus on pääosin Alastarolta kolmelta peräkkäiseltä vuodelta. Viime vuosi meni Evolla ja sitä ennen kaksi vuotta Opel Astra G 2.0 sportilla. Ahvenistollakin on jokuset kierrokset tultua pyörittyä mutta ei mitään suurempaa. Se hevosenkenkä on vaan niin.. kohtalokas. :)

Mitään kohtalokasta ei VIELÄ ole sattunut ja toivottavasti ei sattuisikaan.. :driver
 
Vs: Kuinka paljon sinulla on kokemusta rata-ajosta?

Itse ajellut ennen Subarun STi:llä alastaroa, ahvenistoa, jurvaa. Ja samoja nyt evolla. Kertoja en nyt muista mutta ohan noita jo jonkun verran tullut, vaikka se laatu ei vieläkään ole mitään kummoista.

Kerran on saksan reissulla tullut kierrettyä nyrrekin VW tuareg W10 kiisselillä ;) (hieno rata ja paikka)

edit: meinas unostua muutkin autot millä on tullut rataa kierrettyä.

-Opel Astra 2.0 caravan 1994
-Seat Leon 1.8T 4X4 2001
-Subaru Impreza wrx STi 2004
-Mitsu Evolution VIII 2004
-Volkswagen Touareg W10
-Kaverin prätkällä muutama todella rauhallinen kierros
 
Takaisin
Ylös Bottom