Vs: Kumpi kone Siniseen Sapporoon...?
Edelleen äänet menevät niin tasan ettei niiden perusteella ratkaisuja tehdä,selvästi enemmän on kommentoitu kutosen puolesta ja jollain tavalla se on alkanut kiehtoa itseänikin "hankaluudestaan" huolimatta,eli enköhän sitten ala panostamaan sen koneen sovittamiseen keulalle...
Voihan se olla sitäkin että kun noita samoja neloskoneita on jo sen verran tullut puuhattua niin nyt intoa tuntuisi riittävän enemmän tuollaiseen projektiin missä olis vähän enemmän haastettakin... Ja se on varmaa että melkein kaikkiin muihin autoihin tulee kuitenkin 2.0 turbo muodossa tai toisessa,eli saa niitä silti laitella ihan tarpeekseen...
Koneen sovittaminen Sapporoon ei tietysti käy ihan heittämällä,kuten Niko jo jotain sanoikin niin hommia teettää esim. koneen ja laatikon sovitus keskenään,koneen kannakkeiden tekeminen,imusarjan/kaasuläppäkotelon muutokset,pakosarjojen teko ja kaikkea pientä mitä nyt ei jaksa mainitakaan... Itse asiassa suunnittelu lähti liikkeelle jo nyt illalla kun tein kuutosen osalta sellaisen "keskityskaavion" minkä avulla pääsee sovittelemaan kiuasta lootaan,seuraavaksi sama homma 2.0 tekniikasta minkä jälkeen pääsee yhdistelemään niitä keskenään jos näyttää mahdolliselta kaikin puolin...
Vaikkei sinänsä asiaan liity niin hankituista koneista se "hajonnut" on nyt avattu kansia myöten,eikä löytynyt mitään vikaa siitä huolimatta että yksi nokkapyörä oli hajonnut ihan kappaleiksi jonkun kolarin takia... Eli onko tietoa onko 6G72 niin vapaasti pyörivä että selviää aina noin vai onkohan vain käynyt tuuria ja ollut vähän kierroksia...!?
Aattelin vaan kun neloskone 16V DOHC tuntuu kilahtavan pienestäkin häikästä jakopäässä ja tekniikka on sinänsä samantapainen... Mutta hyvä näin,nyt on tavallaan sitten varamoottorikin olemassa ja esim. pyttyjen ja nokkien kunto ei näyttänyt juurikaan uutta häpeävän...
Sen jälkeen kun kirjoitan jotain Sinisen Sapporon projektipäiväkirjaan niin keskustelut aiheesta siirtyvät sitten sinne...