kunnon kumit pajeroon

pajero22

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2006
Sijainti
Laitila
kesäksi olis tarkoitus saada kunnon renkaat pajeroon (-89). Mieli tekis pistää mahdollisimman karkealla kuviolla olevat suuret renkaat mut toisaalta ei sais maantiellä olla liian täristävät. Sain käsiini tämän vuoden bf goodrichin kuvaston ja hinnat olivat sitä luokkaa että vaihtoehtoja varmaan löytyy.. Millaisilla renkailla maasturit liikkuvat ja miltä tuntuu??
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

Yks kumi mitä oon kuullut pajeroon laitettavan täällä foorumilla ja muiltakin oon kuullut niin Insa Turbo Sahara, kuulemma kohtuullisesti pelittää ryteikössä eikä oo vielä liian paha maantielläkään :peukku
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

fedimalla on suht edullista ja rouheen näköistä rengasta. www.offroadtarvike.fi itte meinasin kesäkummeiks just noita fedima extreme evolutioneita :peukku
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

kolmekolmoset bridgestonen dueler m/t:eet toimivat tosi hyvin kesällä/talvella ja ovat todella "comfortit"asphaltilla!
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

Itellä alla Fedima Extreme Evolutionit (31x10,5x15) ja ei ole mitään muuta kuin hyvää sanottavaa. Maastossa ihan mahtava pito, eikä maantiellä täristä... Tai sitten pajen ohjaus on niin väljä, ettei tärinä tunnut ;D Renkaiden pito lumella ja jäällä on myös mahtava (vai onko se talvi pito nyt niin tärkeää kun on puskurit keksitty ja pajessa on paljon peltiä? :p )
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=14831.0
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

Kiitoksia vaan kokemuksista. Näytti tosiaan olleen samasta asiasta juttua jo aiemmin.( edellisen kommentin linkki..). Tilasin tänään paikallisesta rengasliikkeestä 31 tuumaiset mud terrainit. Hinta oli todella paljon halvempi kun mitä luettelon (2007) hinnat.? Nyt sit vaan odotellaan et gummit saapuu..
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

no jos isoja kumeja meinaa ni ei yli 33" kun menee välitykset niin pitkäksi että loppuu puhti koneesta...omassa oli 36" super swampperit muuten ok mutta välit meni tosi pitkäksi.
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

neppi sanoi
Pitääks 33" olla jotkut luvat?

joo toi maaginen 33" koko tuntuu olevan ainakin uudempiin peleihin hieman vaikeampi saada. Menee sit kikkailuksi... petrisimolin.com palstalla aiheesta rutosti lisää juttua.

Hez
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

Helpommalla pääsee kun ei kikkaile, eli pysyy tossa 31 koossa. Itse jouduin tosin repimään puskurin päät irti: käännöksissä päät otti kiinni (vai olisiko sillä ollut tekemistä, että käytin puskuria apuna puun kaadossa :p) . Mutta kuten sanottua: elämä alkaa vasta 33 jälkeen. Ja ne on niii-in hienot ;D
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

Vanhakoppaiseen saa siis 31" kumit, se tiedetään. Mihin niitä silloin verrataan, ts. mikä on suurin vakiona L04x koppaisessa ollut rengas?

Löysin vaan tehtaan manuaalista maininnan, että tuohon malliin on saanut myös 205R16 kokoista palloa. Mikähän tuon halkaisija on STRO-normeissa? Verrataanko niitä 31-tuumaisia juurikin noihin vakion 16" palloihin vai mihin?
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

Niko Päivinen sanoi
Vanhakoppaiseen saa siis 31" kumit, se tiedetään. Mihin niitä silloin verrataan, ts. mikä on suurin vakiona L04x koppaisessa ollut rengas?

Löysin vaan tehtaan manuaalista maininnan, että tuohon malliin on saanut myös 205R16 kokoista palloa. Mikähän tuon halkaisija on STRO-normeissa? Verrataanko niitä 31-tuumaisia juurikin noihin vakion 16" palloihin vai mihin?

Mikä o renkaan korkeusprofiili???

Tossa on laskuri jolla selviää renkaan halkaisija, kunhan sinne on mitä syöttää laskuarvoiksi. Nikon viittauksesta puuttuu renkaan korkeusprofiili jotta sais arvon renkaalle. 75-arvolla tulee 28 ja risat ja 85 profiilillakaan ei päästä kuin 29 halkaisijaan...
http://www.phnet.fi/public/mika.jussilainen/laskuri2.htm
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

jos ei korkeusviittausta ole, niin silloin se on 80. Muistaakseni.

Jahvetti sanoi, että tuo 205R16 on se, jolla sen 31-tuumaisen saa leimalle. Eli sillä ei saa sen isompaa.

Tosin, nyt kun puhutaan isommista renkaista: en totta puhuen haluakaan 31" isompaa vakiovälityksillä ja koneella olevaan dieseliin. Kehä kasvaa niin isoksi, että 5-vaihde ei paljon käytössä kulu, jos halkaisija kasvaa liikaa. Samaten hidas ajo menee yhdeksi kytkimen luistattamiseksi... imho.
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

noo pikkuisen piti, mutta se ei ollut ongelma. tyytyväinen olen ollut. pitäis ehtiä käymään tuolla katsastussedän luona vaan asap. paljonkohan tulee hintaa ko alusta laitetaa paperille ja renkaat samaten...

Hez
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

Niko Päivinen sanoi
Löysin vaan tehtaan manuaalista maininnan, että tuohon malliin on saanut myös 205R16 kokoista palloa. Mikähän tuon halkaisija on STRO-normeissa? Verrataanko niitä 31-tuumaisia juurikin noihin vakion 16" palloihin vai mihin?
Verrataan, 205R16 on 29".
Tuolla on hyvät taulukot-> http://www.offroadpaja.fi/Rengasjutut.htm
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

Kysyin tänään katsastus sedältä minkä kokoiset kumit pajeroon saa laittaa pelkällä muutoskatsastuksella. Vanhempaan pajeroon 31 ". Uudempaan 33 ". Usassa on ollut siinä alkuperäisenä rengas kokona 31"/10,5" niin sitä käyttävät vertailukokona
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

Mistäs tämä tämmöinen katsastussetä löytyy? :nykii
Ihan vaan, et lieneekö L200:ssa olleet samanmoiset?
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

jos mulla jää paje jossainvaiheessa kilvittämättä ja ihan mettäpeliksi niin alle ollaan kaavailtu 44"renkaita joutuu ehkä hieman leikkaamaan ja muokkaamaan mut ajatus olisi aika kiehtova.takaovet hitsata kiinni ja tehdä kokonaan uudestaan pyöränkaaret ja edestä levittää jotta mahtuu kääntymään.ja välitykset tiheämmiksi.ja eikun metsään.ajettiin viikonloppuna vakioluokassa pajerolla talvisota ja alla oli 195/60/15 talvirenkaat 2 lehteä poikki ja iskari revenny irti mutta silti päästiin letkassa eteenpäin vaikka maasto oli aika rouheeta tuommoisille kumeille. ;D
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

hessu sanoi
32" mud terrainit tulee itelle ens maanantaina. Myyjä kehui (tietenkin*) hyviksi nakeiksi.

Hez

Millaset nuo mutiaiset on maantiellä? Meluaako kovin paljon? Olin tilaamassa nuita 31x10.5" fediman extremejä mitä täälläkin kehuttiin mutta ne oli loppu kuulema koko suomesta :nykii ,toimitusaika pari kuukautta... Pitänee ostaa sit kerralla hyvät,nyt emmin BFG mutiaisen ja all terrainin välillä. Maastoajoa ei tule ihan älyttömästi,mut ku mettään menee ni pitäs siellä päästäkki johonki. Kummastakaan ei oo kokemusta ni hankale päättää ???
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

Ei ne mutikat mitkään älyttömät oo. Ne vaan silleen humisee. Vaa kyllä A/T:lläki pääsee ihan tarpeeks mettässä. Jos ei älyttömiä mehtähommeleita harrasta, ni kannattaako M/T? Itellä on Pajerossa Bridgestone Dueler M/T. On hyvä. Olivat ensin puolivuotta Delicassa alla ja nyt siis tuossa. Kummassakaan ajokissa ei ollu mitään ihmeellistä renkaisiin liittyen.

Nyt meinasin hommata Delicaan, täällä niin kovasti kehutut, Insa Turbo Saharat. Tosin näin kaupassa sen Mountainin, ja se saattais kyllä olla kans siihen vehkeeseen iha ookoo.

BFG:stähän on täälläki ollu juttua. Kovaksihan (ja siks liukkaaks) tuota ovat kehuneet.

neppi
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

Sain renkaat alle viime viikolla. Bfg Mud Terrainit 31x10.5x15 Dotzin 7 tuumaisilla vanteilla. Auton ulkonäkö muuttui kertaheitolla. Ajettavuus tiellä on hyvä, eivät pidä meteliä tai tärinää. Maastoon en ole vielä paljoa ehtinyt mut pikaiset tyypit kuraisella pellolla lupaavat hyvää.. Rengaspaineista on vähän epäselvyyttä. Nyt on 2.1 kaikissa pyörissä, mikä vaikuttaa sopivalta. Kokemuksia?
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

Miten se nyt oikein oli että mahtuuko 33"/10,5"R15 renkut pyörimään vakio -91 Pajen alla? Se pyöreämpi uudempi malli.

Ja pitääkö niille kumeille ostaa samalla myös uudet valssit vai meneekö noille entisille 7" leveille?
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

10,5 leveille kumeille on 7" ihan ok. Insat, jotka on kokona 31/10,5-15 hieman alle stro arvojen, voi laittaa 6" vanteillekin. Samalla kuviolla oleva Fedima on silminnähden isompi saman kokosena ja vaatii jo sen 7". Kasituumasella tulee mielestäni renkaan kyljet liiaksi tyrkylle ja sitä myötä rikkoutumisriski kasvaa. Varsinkin maastokäytössä kannattanee mielestäni valita mieluummin aavistuksen kapea vanne. Leimalla on 10,5 kumille muistaakseni minimi se 7", jos katsuri muistaa sitä katsoa.

-91 pajessa mahtuu 33/12,5 kumit pyörimään, kun hieman koputtelee oikeista kohdin moskalla. Offsettiä pitää sitte olla hieman enemmän ulospäin, kuin originaalissa.
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

mulla alla 33"aurora m/t ja alla mahtuu olemaan ihan hyvin autoa on kyllä hieman korotettu mutta oon kuullut että menisi vakionkin alle jos jouset ei ole kuolleet omasta 2 lehteä tällä hetkellä poikki mutta mahtuu pyörimään ihan hyvin.
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

pajero22 sanoi
Rengaspaineista on vähän epäselvyyttä. Nyt on 2.1 kaikissa pyörissä, mikä vaikuttaa sopivalta. Kokemuksia?

No on aika reilusti. Itellä samanmoisissa on muitaakseni 1.7 ja toimii ihan hyvin. Turhaan vain menee palloksi rengas kun liikaa laittaa ilmaa alle.
Mutikka kestää jopa tyhjänä ajamisen asvaltilla, sekin on testattu kun lautatarhan pihassa ollut naula teki pinene ja siistin reiän renkaaseen. Ei auttanut itku markkinoilla, aja tyhjällä kotiin ja paikkauta. Oli aika veikeä ajaa kun oik. eturengas oli mitä oli. Matopaikka maksoi sen 5 € ja hyvin on toiminut.


[quote author=flugfiske]-91 pajessa mahtuu 33/12,5 kumit pyörimään, kun hieman koputtelee oikeista kohdin moskalla. Offsettiä pitää sitte olla hieman enemmän ulospäin, kuin originaalissa.[/quote]

Nimim. mki:llä on tollaset auroran 33/12,5R15:et alla ja ei taida olla korotettu autoa.
ko. nimimerkki voi tulla pyörähtään tossa pihassa renkaanvaihtotestillä jos vain viittii...
;D ;D
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

Loistavaa että mahtuu!

Kysyin iisalmen rengas liikkeestä tuota käykö 10,5 seiska leveelle vanteelle. Sano ettei millään käy! Yritti siis huiputtaa että sais myytyä myös uudet vanteet!
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

Mulla on nuo BFG AT 31x10,5-15" rinkelit originelli 7" aluvanteilla, ovat juurikin käypäset..... varasinkin kun jenkeissä myyvät orikinelli kokoonpanossakin....

Nimim. mki:llä on tollaset auroran 33/12,5R15:et alla ja ei taida olla korotettu autoa.
ko. nimimerkki voi tulla pyörähtään tossa pihassa renkaanvaihtotestillä jos vain viittii...

Voinhan tuota käydäkin, vaihan vaan nuo BFG:t alle (kun meinasin ajaa ne tänä kesänä loppuun), niin otan pari aurooran pyörää koppiin mukaan ??
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

[quote author=karppinen]
Loistavaa että mahtuu!

Kysyin iisalmen rengas liikkeestä tuota käykö 10,5 seiska leveelle vanteelle. Sano ettei millään käy! Yritti siis huiputtaa että sais myytyä myös uudet vanteet!
[/quote]

Kokemuksieni ja puskaradion faktojen perusteella rengasliikkeiden asiantuntemus rengasasioissa on joskus yleisesti ottaen...hieman vajavaista. Sinänsä mielenkiintoista, sillä mikähän RENGASliikkeen ydinosaaminen sitten on, jos ei renkaat...Etenkin ruuhkahuippujen aikoihin asennuspuolellakin sitten sohlaa ties mitä kadun miestä hätäapuna, että kannattaa olla tarkkana.

-Ville
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

neppi sanoi
Ei ne mutikat mitkään älyttömät oo. Ne vaan silleen humisee. Vaa kyllä A/T:lläki pääsee ihan tarpeeks mettässä. Jos ei älyttömiä mehtähommeleita harrasta, ni kannattaako M/T?

BFG:stähän on täälläki ollu juttua. Kovaksihan (ja siks liukkaaks) tuota ovat kehuneet.

neppi
Mikä on älyttömiä mehtähommeleita? ???

Mä käy ehkä kerran viikossa pois öljysoralta ajelemassa ja pääasiassa teitä pitkin. Mutta taitaa nuo BFG A/T:t vaihtua johonkin karkeampaan (mutiaiset) ja pehmeämpään. Samalla 235/75R15 vaihtuu 31x10,5-15. Ärsyttää nimittäin tuo välityssuhde, kun 80km/h huutaa nelosella ja vitosella on kierrokset alhaalla (liekkö voitelee tarpeeksi).

Talvikäytössä nuo nykyiset on aivan liian kovat. Koko ajan pelkää, milloin lähtään tangentin suuntaan. Tosin lumipito on kohtalainen.
Ja koska vaimo ajaa myös -> ens talvena on nastarenkaat.
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

Tilasin Hankookin renkaat,kokoa 31x10,5x15. Kuvio sama kuin BFG mud terrainissa,hintaa reilu satku vähemmän ::) . Jospa nuilla ajaisi pari suvea.
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

weikko80 sanoi
Tilasin Hankookin renkaat,kokoa 31x10,5x15. Kuvio sama kuin BFG mud terrainissa,hintaa reilu satku vähemmän ::) . Jospa nuilla ajaisi pari suvea.
Ite oon ajanu kaks satsia noita Hankookeja, ekat 31x10,5x15 ja toinen satsi nyt menossa kokoa 31x11,5x15....sika hyvät renkaat. N. 50000km kestäny yks satsi minun ajolla. Huomattavasti pehmyempää kumia kun BF:n renkaat, eli kuluu nopeammin, mutta pitää talvellakin vallan mainiosti. Kierrätä renkaat ainakin kerran kesän aikana, niin pystyy ajamaan pitempään, kun kuluu tasaisemmin.
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

moikka,

Näyttää olevan aikalailla hintaeroja eri kaupunkien ja myyjien välillä, olisiko mahdollista kerätä klubilaisten kommentteja/hintoja joilla ovat ostaneet renkaita suomesta (tai tilaamalla ulkomailta tms.) [+mainita jos on saanut erikoisalennuksen sukulaisuuden tms takia, eli hinta mihin normaali sukan kuluttaja voi renkaat saada]. Itse katsellut ja kysellyt eri paikoista ja toisinaan tuntuu turhalta toiminnalta, mutta kannattavaa kuitenkin: saattaa olla jopa 100e hintaeroa samassa rengas satsissa... (hintahaitari 350 - 800 e).

eri paikkakunnat eivät liene ongelma, koska ihmiset liikkuu kuitenkin aika paljon, jolloin voi ajoittaa kumien vaihdot "ohiajon" aikaiseksi. [itse ajattelin mm. tuulilasin vaihdon sovittaa sopivasti pohjoisen reissun yhteyteen, -> säästö 50-100e...].

t:eko_mies
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

@JOE: "Älyttömät mehtähommelit" on sitä kun jätetään järki kotiin ja lähetään poikain kanssa ajelemaan! Kysy Nettijussilta! Se varmaan tietää! ;D

Tarkotin siis että jos ajat enimmäkseen maantiellä ja "maastoajo" on suurimmaks osaks kuitenki ees metsäauto-/mökkitietä, niin mun mielestä mutiaisia ei kannata sen takia hommata, vaan A/T ois ehkä oivempi vaihtoehto (itellä tosin M/T ja suurin osa ajosta on työmatkaa asfaltilla /soratiellä :-[ )

Toisaalta hitonko se mulle kuuluu millä muut ajaa! ;D

Niiiiiii ja siitä puhe mistä puute! Ei kellään sattuis olemaan ylimäärästä 31X10,5/15 rinkulaa vararenkaaks?

neppi
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

Heti kärkeen pitää sanoa, että ei näitä auto jutskia voi järjellä aatella...henkimaaliman hommia :)

Kyllähän tuosta maastossa ajelusta on monenlaista käsitystä, itselleni se tarkoittaa ehkä hieman rajumpaa maastoa, kun monelle muulle. Kahjoksi ovat leimanneet, jotka on kyytiin tullu...omapahan jonkukerran kengät kastunu aika reippaasti auton sisälläkin :p

Muuten kyllä Nepin kans samoilla linjoilla tuon mutiaisen suhteen: AT tyyppisessä renkaassakin on varsin mainio pito sora/hiekka pinnalla ja kovemmalla alustalla, eipä juuri eroja saa "mutiaiseen" verrattuna. MT pyörän paremmuus tulee sitten liventeri pinnalla ja erityisesti märässä savessa....MT nakkelee savessa semmosia jäniksen kokosia savimöllejä, kun AT on ihan tukkoon liettynyt.
MT renkaassa on se huono puoli, että etupäässä alkaa paljon kestopäällysteellä ajaessa kulumaan todella epätasaiseksi, ja sitten alkaa mahoton renkaan jollotus. Yritin itseltä kuvaa ottaa, mutta ei sitä saa kuvalle vangittua.

Minulla ois 4kpl Hankookin 31x10,5x15 mutiaista jouten, itse olen ne "kekkosena" hyljänny, mutta voipa parraassa renkaassa olla vielä 5mm pintaa. Sijaitsevat vaan nyt varastossa nro 14, niin en tälle iltaa ainakaan voi niitä mitata/kuvata.
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

Sehän on vissiin rengasliikkeiden keksintöjä, et "sarja" on neljä rengasta, vaikka mun ymmärryksen mukaan sen pitäis olla viis, ni ois aina varapyöräki samaa sukua ja niitä vois hiukka pikkusen paremmalla syklillä vaihdella. Ne ei ehkä kuluis niin äkkiä niin epätasaseksi.

nii.

Eihän net hankookit maha vanteilla olla?
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

560e alle laitettuna makso 31x11,5x15 Hankookit 2,5v sitten lievällä kanta-asiakas alennuksella. Joskus enskesänä tilaan renkaat Saksasta...ihan koemielessä ;)

Neppi: pelkät kumit
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

weikko80 sanoi
Millaset nuo mutiaiset on maantiellä? Meluaako kovin paljon? Olin tilaamassa nuita 31x10.5" fediman extremejä mitä täälläkin kehuttiin mutta ne oli loppu kuulema koko suomesta :nykii ,toimitusaika pari kuukautta... Pitänee ostaa sit kerralla hyvät,nyt emmin BFG mutiaisen ja all terrainin välillä. Maastoajoa ei tule ihan älyttömästi,mut ku mettään menee ni pitäs siellä päästäkki johonki. Kummastakaan ei oo kokemusta ni hankale päättää ???

ihan hyvältä tuntuu maantieajossa, tossa lapin reissulla nyt reilu pari tuhatta km tuli tarmacilla ajettua. huminaa vähän, muuten ok.

Hez
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

Tässä hieman kuvia meidän porukan viimeviikonlopun ajeluista. Siinä samalla tuli hieman kumien ominaisuuksia vertailtua.

Paikka oli tällanen kohtuu upottava lutakko, turvetta mutaa ym:
pot1.jpg


bfg A/T 265/75-16 6" vanteella. Kuten tunnettua, ei mikään maastorengas, kuvio ei puhdistu, vaikka kierroksia on reilusti. Lähinnä vinssillä ylös:
pot2.jpg


InsaTurbo Sahara 235/85-16, kuvio puhdistuu hyvin, hieman kapeahko rengas maastoon, joten vinssin voimalla ylös:
pot3.jpg


Jäi sitä kuraa vähän renkaan päällekin... (sama auto kuin yllä)
pot4.jpg


265/70-15 Mickey Thompson Baja Claw renkaan kopio, merkkiä Recip, tilattu täältä http://www.offroadreifen.com asennettuna 8" beadlockeille. Reissun renkaista ehdottomasti paras etenemiskyky. Puhdistuu todella hyvin ilman reipasta kierrosten käyttöäkin. Itselle tullee seuraavaksi tuollaiset kokoa 31/10,5. (haluuks joku ostaa 31/10,5-15 insat?)
pot5.jpg


Tässä on sitten 36/12.5 Super Swamper TSL ristikudoskumit. Etenee hyvin ja puhdistuu erinomaisesti, muttei ole kuitenkaan boggerit...
pot6.jpg


Kaikki autot (paitsi tuo oranssi hmmm... ...rakennelma) ajettiin maantietä pitkin (motaria n. 100 km) paikalle. Kuljettajien mielestä omat kumit ovat vähintään kohtuullisia maantiellä. Uraherkkyyttä esiintyy kaikilla, mutta se on kaikkien teräväolkaisten karkeakuvioisten renkaiden ongelma.
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

neppi sanoi
"Älyttömät mehtähommelit" on sitä kun jätetään järki kotiin ja lähetään poikain kanssa ajelemaan!
Eli kuten tuossa ylempänä ^^
neppi sanoi
Tarkotin siis että jos ajat enimmäkseen maantiellä ja "maastoajo" on suurimmaks osaks kuitenki ees metsäauto-/mökkitietä, niin mun mielestä mutiaisia ei kannata sen takia hommata, vaan A/T ois ehkä oivempi vaihtoehto (itellä tosin M/T ja suurin osa ajosta on työmatkaa asfaltilla /soratiellä :-[ )
No ajan tämän (tulevan, ulkona kauhee lumipyry) kesän jokatapauksessa vielä noilla entisillä (ei vielä riitä viikkorahat). Talvirenkaat kuitenkin tulee semmoiset, että uskaltaa vaimonkin päästää rattiin.

Eikä raski alle kymmenvuotiasta naperoa vielä "älyttömyyksissä" tuhota. Vaimon mielestä mää kyllä oon älytön muutenkin... :seina
 
Vs: kunnon kumit pajeroon

540€ kustantaa mulle nuo hankookin 31x10,5x15 rinkulat,sisältää kahet rengastyöt. Toimitus vaan tuntuu taas venyvän,oli kuulema maahantuojan varastokin loppu just nyt :-\
 
Takaisin
Ylös Bottom