kysymys tekniikkaa tunteville, etuveto nelivedoksi

tkreander

New Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Vantaa, Finland
Eli:
Kuinka iso homma olisi lähteä rakentamaan etuvedosta neliveto, olettaen että pihassa olisi valmiina yksi taxfree neliveto luovuttamaan osat. Mitä kaikkea tarvitsisi vaihtaa ja kuinka paljon prosentteja tulisi? ???
Ja kohde ois tietenkin 90 Eclipse GST  :)
 
Re: kysymys tekniikkaa tunteville, etuveto nelived

Eclipsen tapauksessa homme lienee samaa suuruusluokkaa kuin E3 Galantissa tai EVO Lancerissa:

kaikki muu on periaatteessa bolt-on, iso töisin homma on takalattian vaihtaminen jotta nelivedon kikkeet saa kiinni. ja se pitäis saada kohtuu suoraan, ettei se sitten valmiina kulje vinossa kuin ajokoira. En tiedä onnistuuko koti tallissa vai joutuuko turvautumaan kolarikorjaamoon.

Mutta siinä ei kyllä tulis prosentteja hirveesti: takalattia, taka-akselisto, kardaani, laatikko. (+muuta mitä vois vaihdella huomaamatta, niistähän ei prossia tule ;D)
 
Re: kysymys tekniikkaa tunteville, etuveto nelived

tuttu on tehny escortteihin noita nelivedon tekniikan vaihtoja...siis just etuvedost nelivedoks.
Uhos et pari päivää menee ku se on väsänny niitä..Sano et galanttiinka ei pitäis olla kauheen paha homma laittaa, mut rahaa vaa vaatis :)
 
Re: kysymys tekniikkaa tunteville, etuveto nelived

No niinhän se on aina, tuolla jenkkilässä nuo pajat ottaa keskimäärin tuosta hommasta 2000¤/$ plus sit ite hommaat osat.
 
Re: kysymys tekniikkaa tunteville, etuveto nelived

Mutta sitten näin niinkuin Suomen puolesta sitten, onko täällä ketään kuka ois tuon FWD->AWD projektin läpikäynyt ja osais vähän kertoa hommasta?
 
No tossa oliki vastaus jo tohon ensimmäiseen kysymykseeni. Eli etuvedossa joutuu muokkaan tota lattiaa jos sinne vetävän taka-akseliston meinais laittaa.
Mutta tuli vaan mieleen tos ku jostain löysin videonpätkän jossa sudittivat niin p*****eesti takavetosella 1g Eclipsellä 8). Tosin siitä oli varmaan etuveto vaan jotenki kytketty pois ku kääntösäde näytti olevan aikaslailla isohko.
Niin onnistusko tommosta eclipsee muuttaa takavetoseks laillisesti. ::)(Siis lähinnä näin teoreettiselta pohjalta) Vaikka tuskin ku täällä autonrakentelijoiden paratiisissa :seina asutaan.
 
Niko Päivinen sanoi
http://www.automotivearticles.com/AWD_Conversion.shtml

Ei käsittääkseni onnistu yhtä helposti 1g mitä 2g. Tais olla takana pohja erilainen etu ja nelivedolla.
2g:ssä taas pohja on muistaakseni täysin sama. :-\
 
Jos takaveto eclipsen haluaa rakentaa, mika kieltamatta vois olla todella HAUSKA laite, tuolta loytyy vinkkeja tee-se- itse miehelle.
Buschur racing kaytti GM:n automaatti lootaa ja GM taka-akselia.
Satuin nakemaan pari vuotta sitten kun heidan Pro Class Talon (ajeli alle 8 sekunnin 1/4 maileja) tormasi betonivaliin ja meni aika romuks, en tieda vielako kulkee?!
Mutta esimerkkeja loytyy. En tieda saisko sitten esim.Nelivedon muuttaa takavedoksi. Onko jarkea?


https://secure.buschurracing.com/catalog/index.php?cPath=24
 
Takaisin
Ylös Bottom