L200 -98 öljyongelma

MMF

New Member
Liittynyt
1 Maaliskuu 2011
Moi,

outo ongelma L200:ssa: Öljytikku tahtoo pompata ulos kolostaan ja sitten ruiskii öljyä ympäriinsä. Olen koittanut paksuntaa tikkua jeesusteipillä että olisi tiukemmin kolossaan mutta silti pomppaa ulos. Onko jossain muualla nyt tukos ja paineet tulee sitten liian suuriksi ja purkaantuu tuota kautta? Vai enemmän vaan teippiä kehiin?

toinen ongelma on nykiminen, täyskiihdytyksessä tuntuu selvää nykimistä 2000rpm ylöspäin. Tasakaasulla ei tunnu eikä tyhjäkäynillä. Normi kiihdytyksissä sitä ei vielä myöskään huomaa mutta motarin ramppia kun kaasu pohjassa kiihdyttelee niin tuntuu. Haulla etsin ja jotakin löysin, pa letkut jos vuotaisi niin sitä naftaa varmaan liruttelis jonnekin josta sen huomais? Suuttimia itse epäilin mutta vaikuttaako tuolla tavoin? Mites näissä se ilmamassamäärämittari oireilee, olisko siinä jotain vikaa?
 
Vs: L200 -98 öljyongelma

Jos huohotin on tukossa, niin silloinhan kerää painetta ja yleensä nostaa tikun pois paikoiltaan tai huonolla tuurilla jonku stefan. Tarkistahan huohotus. Letkun pitäisi mennä venttiilikopasta jonnekkin ilmanottoletkuun/putkeen..
 
Vs: L200 -98 öljyongelma

mulloli joskus nii harva resori että heitti tikun pihalle ja sotki oljyllä konehuoneen,sen kuuli aina kun tikku lähti. mutta tuskinmpa autossas sitä vikaa voi olla.
 
Vs: L200 -98 öljyongelma

Yleensä jos huohotinjärjestelmä on kunnossa ja osan sunnittelija on tehtäviensä tasalla, siellä on koneen käydessä lievä alipaine eikä tikut pompi ;D.
 
Vs: L200 -98 öljyongelma

lekaseppä sanoi
Yleensä jos huohotinjärjestelmä on kunnossa ja osan sunnittelija on tehtäviensä tasalla, siellä on koneen käydessä lievä alipaine eikä tikut pompi ;D.
Mut kun alipainepumppu työntää paineen kampikammioon... Siksi ylipaine aina...


Tapatalk@iPhone
 
Vs: L200 -98 öljyongelma

Minullakin on konehuone sotkeentunut öljystä. Unohdin kiristää veneen dieselmoottorin vaihteiston mittatikun avaimella - tikku lensi ulos ;D. Totean etten ollut silloin tehtävieni tasalla :(. Tikussa oli kiinnityskierre ja kuusiokanta - syynä kaksisylinterisen koneen tärinä.
Ilman mainosta kuitenkin totean, että se -86 Hiace ei kärsinyt noista ylipaineongelmista vaikka olikin Japanissa tehty ja diesel. Kahdeksantoista vuotta ajelin. Joku oli kai tehtäviensä tasalla Japanissa ;).
 
Vs: L200 -98 öljyongelma

Mr mmc sanoi
Mut kun alipainepumppu työntää paineen kampikammioon... Siksi ylipaine aina...

Tuli vain yhtäkkiä mieleeni ja aikaisemminkin oli jo juttua alipainepumpuista:
Eipä se pumppu mahda ihan kauheita määriä ilmaa sinne kampikammioon työntää? Imasee jarrukellon tyhjäksi ja sitten ei ilma liikukkaan, ennenkuin jarrua taas painat. Jos se kokoajan pumppaa ilmaa, niin kannattaa tarkistella putkien ja tehostajan kuntoa. Vai saako se pumppu muka kokoajan jostakin ilmaa..?
 
Vs: L200 -98 öljyongelma

Eiköhän siinä ole samantapainen "lepotilajärjestely" kuten kompressoreissakin - ei ole ollut tarvetta koskaan purkaa ja ZIL-130 sarjan kompura selvisi kuvasta ;D.
 
Vs: L200 -98 öljyongelma

Hei.
Minulla oli samanlaisia ongelmia ja ongelman syy löytyi, mootori väljä. Kolmos pytty oli kulunut niin pahoin että olisi pitänyt koneistaa oikein kunnolla tai vaihtaa lohko. Onneksi purkaamolta löytyi vähän ajettu moottori.
L200 2006 ajettu 170 tkm
 
Takaisin
Ylös Bottom