L200 TD käynnistys ongelma

paavo70

Member
Liittynyt
4 Maaliskuu 2010
L 200 2.5 TD kylmänä lähtee todella hyvin käyntiin mutta lämpimänä esim puolen tunnin- tunnin jälkeen saa startata tosi kauan välillä meinaa akutkin loppua. Samaan aikaan kulutuskin kasvoi 1.5-2 litraa/100 km.
Ruiskut on laitettu ei auttanut.
 
Vs: L200 TD käynnistys ongelma

Kannattaa venttiilivälykset tarkistaa.
Yrittääkö se lämpimänä edes vai ihan tyhjääkö pyörii?
Tuliko vika yllättäen vai pahentunut ajan kanssa?
 
Vs: L200 TD käynnistys ongelma

Yhtäkkiä tuli. En tiedä voisiko olla venttiilivälyksissä kun käy nätisti ja tehot tallella. Voihan nuos silti tarkistaa.
 
Vs: L200 TD käynnistys ongelma

paavo70 sanoi
Yhtäkkiä tuli. En tiedä voisiko olla venttiilivälyksissä kun käy nätisti ja tehot tallella. Voihan nuos silti tarkistaa.

Kylläpähän se luultavasti on jakajapumpun tiiviste pettänyt. Olikos kyseessä 4D56T moottori?
 
Vs: L200 TD käynnistys ongelma

4D56 moottorihan siinä on. Minkälainen tuo tiiviste on vaihtaa tai tarkistaa.
 
Vs: L200 TD käynnistys ongelma

paavo70 sanoi
4D56 moottorihan siinä on. Minkälainen tuo tiiviste on vaihtaa tai tarkistaa.

Ei ole tarvinnut tehdä, mutta jostain olen lukenut, että se voi olla tiiviste, jonka saa vaihdettua purkamatta. Jonkinlaista varmistusta asialle myös kuulemma saa, kun kaataa lämpimälle pumpulle vettä päälle ja jos sitten starttaa paremmin, niin vika on selvä. Imee jostain ilmaa ilmeisesti sekaan.
 
Vs: L200 TD käynnistys ongelma

Minä Oon kuullut että startti pilottia kun ruutailee liitoksiin niin imu vuodot löytyy. Ajattelin sitä kokeilla.
Saako pumppuun jonkun tiiviste sarjan ja minkä hintaisia uudet pumput on ja mistä saa.
 
Vs: L200 TD käynnistys ongelma

paavo70 sanoi
Minä Oon kuullut että startti pilottia kun ruutailee liitoksiin niin imu vuodot löytyy. Ajattelin sitä kokeilla.
Saako pumppuun jonkun tiiviste sarjan ja minkä hintaisia uudet pumput on ja mistä saa.

Pilotti ei pumpun vuotojen etsintään sovellu, vaan lähinnä imusarjan tiivisteen.

Tässä tämmöinen kertomus.

I bought l200 02 with 100k with known starting problem. Have taken to garage had a cam belt and crank angle sensor, which was apparently
braking up. But it hasn't solved the problem. It struggles for about 3 to 5 seconds then catches and starts, but when warm problem worsens starting time gets longer and some times doesn't start at all...

...this guy repaired the valve inside the fuel pump without taking the pump off, just removed the valve ground out and resealed, the valve is copper in colour about three inches long with a small hole running through it, the difference is incredible, so if having same trouble don't let them charge you the earth.

http://www.l200.org.uk/community/index.php?topic=34179.0
 
Vs: L200 TD käynnistys ongelma

Onkohan jakajapumpusta räjäytyskuvaa olemassa näkisi vähän mistä tiivisteitä etsiä.
Aamulla oli 12 pakkasta eikä auto roikasssa niin lähti heti käyntiin. Töissä roikasssa niin sai sahata niin että akku meinas loppua.
 
Takaisin
Ylös Bottom