L200 Triton

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Mikä malli tämä on? Saako sitä Suomesta? Mitä se malli sisältää? Voiko saada enemmän tehoa L200sta kuin 178hv? Tietenkin tehtaan takaamana...
 
Vs: L200 Triton

L200 myydään seuraavilla nimillä eri puolilla maailmaa:
Mitsubishi Triton
Mitsubishi Forte (1978–86)
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200 Strakar (1999-present)
Mitsubishi L200 Triton
Mitsubishi Mighty Max (1982–96)
Mitsubishi Storm
Mitsubishi Strada
Mitsubishi Warrior
Mitsubishi Magnum
Mitsubishi Colt Bakkie
Mitsubishi Sportero

Ihan wikipediasta löytyy. Samoin Pajerolle on n+1 nimeä riippuen missä päin palloa kysyy. Samoja autoja kuitenkin.
 
Vs: L200 Triton

Juhokaren sanoi
Mikä malli tämä on? Saako sitä Suomesta? Mitä se malli sisältää? Voiko saada enemmän tehoa L200sta kuin 178hv? Tietenkin tehtaan takaamana...

JDM triton on 3.2DID ja lastulla ~200hv ;)
 
Vs: L200 Triton

Täysin sama auto kuin L200, tietenkin eri alueilla auto voi vaihdella moneltakin osalta. Esim tänne ei tuoda 3,2 koneista mallia ollenkaan.
http://www.mitsubishi-motors.com/en/products/triton/index.html

3.2 mallia myydään ainakin afrikassa, australiassa ja ilmeisesti japanissa, mutta 2,5 178 heppaisena on vakiona tehokkain diesel L200:een.

Toki jos viritetään, lastuilla ja muilla tavoilla, tehoa alkaa löytyä:
2,5, 360hv:
http://youtu.be/xtXi3PpoLXs

ja 3,2: 325hv, 725Nm.
http://youtu.be/4_2QJt2KBvA
Sikäli mikäli youtuubiin on uskominen. :)
 
Vs: L200 Triton

Mr mmc sanoi
JDM triton on 3.2DID ja lastulla ~200hv ;)
Oho! :) Mikseivät tuo Suomeen tuolla moottorilla?? Käsitinkin tuosta eräästä Triton Youtube-videosta, että siinä oli V6-dieseli. :D Kuulostaisi tuo tehomäärä sopivalle omaan käyttööni. Nykyautona on 2.5Tdi Hilux ja on laiska, ja toisena 210hv Saab - ajettavuudessa eroa löytyy.

Saako tuollaista 3.2DiDtä erikoistilauksesta ulkomailta???
 
Vs: L200 Triton

masa- sanoi
Täysin sama auto kuin L200, tietenkin eri alueilla auto voi vaihdella moneltakin osalta. Esim tänne ei tuoda 3,2 koneista mallia ollenkaan.
http://www.mitsubishi-motors.com/en/products/triton/index.html

3.2 mallia myydään ainakin afrikassa, australiassa ja ilmeisesti japanissa, mutta 2,5 178 heppaisena on vakiona tehokkain diesel L200:een.

Toki jos viritetään, lastuilla ja muilla tavoilla, tehoa alkaa löytyä:
2,5, 360hv:
http://youtu.be/xtXi3PpoLXs

ja 3,2: 325hv, 725Nm.
http://youtu.be/4_2QJt2KBvA
Sikäli mikäli youtuubiin on uskominen. :)

Tavoite tehona olisi 220-230hv ja vääntöä 450-500Nm, sen saisi tuosta 2.5Tdistä irti? Saako sitten erikoistilauksesta tehtaan takaaman viripaketin tuohon teholuokkaan??
 
Vs: L200 Triton

Ilmeisesti siitä High Power mallista voi saada 200hv suunnilleen: http://www.powerdiesel.fi/tuotteet.html?id=28/1086

Eli 2.5Tdi.
 
Vs: L200 Triton

http://www.teholastu.com/product_catalog.php?c=263

Mitä lastumerkkiä suosittelette?? Eri automerkeillä on niitä hyviä merkkejä, joiden datoissa ei ole virhekohtia, ja sitten on niitä virheitä täynnä olevia (error).
 
Vs: L200 Triton

Juhokaren sanoi
http://www.tuningstyling.co.uk/mitsubishi-l200-2-5-d-id-178-bhp-tuning-styling
Ei mitään boxia!! Niissä ei mitään hyvää verraten oikeaan ohjelmaan jonka tekee harinen tai karala. optimoiautosi.fi sitäkin joku kehunut.
 
Vs: L200 Triton

Harisesta ja Karalasta olen myös kuullut, että osaavat hommansa taikka sellaisen käsityksen olen saanut. ;) Onko Mitsubishilla omaa lastua, onko Mitsulla omaa viriosa-aluetta?

Joo, kuten todettua, toista Toijotaa en osta. Olen kahden merkin välillä ja toinen niistä on Mitsu, joka olisi edullisin. Olisi hyvä, sitten kun joskus vuosien päästä vaihdan autoa, että saisin takuuALAISEN lastun tähän ehkä tulevaan Mitsuun. Mitsun takuuhan on 5 vuotta, mitä se vaatii? Alkuperäishuollot ja -osatko??

Osaako Oulun Tekun Autolabra hoitaa lastua tällaiseen autoon, kun niillä on Evoista paljon kokemusta?
 
Vs: L200 Triton

Mitsun oma viriosapaja oli ralliart, ja niillä oli muinoin tietääkseni L200:eenkin palikat, joita muistaakseni sai silloin suomen maahantuojaltakin. Mutta taidettiin lopettaa koko pulju pari vuotta sitten taantuman seurauksena.

Tietääkseni seuraava L200 tule olemaan Nissanin kanssa yhteistyössä keitetty. Nissanin Navarassa pitäisi olla tälläkin hetkellä tarjolla V6 dieseliä, tosin se lienee rellun kone, etten tiedä onko niin hyvä asia kaikkien mielestä. Tehokas se kylläkin on.

Ja Mitsun oma 3,2 on 4 sylinterinen, sama kone kuin Pajerossa, mutta laiskempi versio. Noissa videoissa oli piristettyjä yksilöitä, tosin ei liene tehdasvirejä. Eli ohjelman jos ottaa niin, tuskin saa enää nykyään tehdas ohjelmaa täällä suomessa ainakaan. Tehokkain vakio diesel kone, mitä tehtaalta saa, lienee siis tuo 180hv 2,5:en. Joten yli 180hv, niin joutunee ottamaan jostakin kotimaisesta pajasta sen ohjelman tai lastun, takuu ei varmaankaan pysy.
 
Vs: L200 Triton

Juhokaren sanoi
Ei taida kukaan osata vastata kysymyksiini??

tuli mieleen... Triton on aina oikeanpuolen ohjauksella...
toinen vaihto ehto on amerikan puolelta Mitsubishi Raider.

"The Raider filled the gap in the Mitsubishi lineup since the discontinuation of the Mighty Max in 1996. The Raider is built in the United States by Chrysler. Engine choices had included a 4.7 L PowerTech V8 making 230 horsepower (172 kW) and 290 lb·ft (393 N·m) and a 3.7 L PowerTech V6 which produced 210 horsepower (157 kW) and 210 lb·ft (285 N·m), though by the 2008 model year, only the 3.7 L V6 was available"
 
Vs: L200 Triton

No johan on, että Nissanin kanssa kehitetty Mitsu. Voi vidu, ja olen pitänyt aina Mitsua laatumerkkinä ja uniikkina. Kait se Nissanikin on hyvä, mutta olen kuullut myös pahaa sanottavaa mm Navarasta kuten murkautuneista diesel-moteista. En tiedä mitä Mitsu kestää, mutta luulen, että kestää. Harmi, ettei saa laillista lastua.
 
Takaisin
Ylös Bottom